Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra H 1.6 105km+lpg,nierówna praca silnika, ciężko odpala.

25 Maj 2015 22:04 2571 13
  • Poziom 12  
    Witam problem jest następujący ,samochód ciężko odpala gdy jest zimny 10sek kręcenia rozrusznikiem .Gdy odpali to już potem nie ma problemu z ponownym uruchomieniem silnika ,jednak nie pracuje równo gdy dodam gazu ,potrafi strzelić od czasu do czasu nie pracuje na wszystkie cylindry ,cewka nowa,świece nowe ,jednak na gazie chodzi ok .Podpiąłem op com professional, błędów brak ,zrobiłem logi które załączam ,wygląda na to że coś nie tak z EGR,prosze zwrócić uwagę - nieprawidłowy.Jakie wartości powinna mieć przepływka ,czy ktoś może wie,prosze o odpowiedzi .pozdrawiam
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jeśli na gazie chodzi bez zarzutów to ja bym szukał problemu w układzie paliwowym.
  • Poziom 12  
    No spoko ale tyle to i ja wiem -czy może to być winą zepsutego zaworu egr???
  • Poziom 12  
    Naprawdę nikt mi nie pomoże ludziska ?jeśli ktoś wie jakie wartości mają być na przepływce są tylko dwa przewody wyjąłem egr wlałem w jeden otwór benzyny po odpaleniu nic nie ucieka do otworu obok grzybek jest zamknięty wnioskuję że nie działa bo na wolnych obrotach powinien być otwarty. Proszę o pomoc
  • Specjalista grupy V.A.G.
    olzel napisał:
    Naprawdę nikt mi nie pomoże ludziska ?jeśli ktoś wie jakie wartości mają być na przepływce są tylko dwa przewody wyjąłem egr wlałem w jeden otwór benzyny po odpaleniu nic nie ucieka do otworu obok grzybek jest zamknięty wnioskuję że nie działa bo na wolnych obrotach powinien być otwarty. Proszę o pomoc


    Nie znasz zasady działania zaworu EGR. Nie koniecznie na wolnych obrotach powinien być otwarty. To jest opel możesz zrobić test działania zaworu egr na pracującym silniku i porównać wartości z przepływki na działającym i nie. Lub też wykręcić go i na zapłonie zrobić test obserwując grzybek i nasłuchując. Będziesz wiedział czy działa czy nie działa. Natomiast dodam jeszcze raz. Problemu szukałbym w układzie paliwowym. Egr działa też na gazie. Więc gdyby powodował problemy miałbyś i podczas jazdy na gazie.

    I prościej może podać jakie masz wartości z tej przepływki a nie pytasz jakie mają być wzorowe.
  • Poziom 12  
    Znam zasade działania egr. Przepływomierz ma następujące wartości 1480Ω odłączona wtyczka a niej 4,8v .Przepływka podłączona 740Ω oraz 2,45v wartości podczas dodawania gazu nie zmieniają się praktycznie wcale
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Dziękuje za konkretną odpowiedz właśnie się zastanawiałem tylko 2 przewody.Czy znasz wartośći jakie mają być na na tym czujniku w kolektorze ssącym
  • Poziom 12  
    Robiłem dzisiaj test elementów wykonawczych ,wszystko działa .Egr jednak wykręciłem żeby widzieć grzybek,gdy zacząłem test zlecona pozycja 100% ,wartość rzeczywista 3,32%.patrząć trzezwym okiem zawór otwiera się całkowicie , na blokach wartość rzeczywista recyrkulacji spalin nieprawidłowa.zlecona wartość egr 0,00%-wartość rzeczywista egr 0,88%.gdy zrobiłem ten test na odpalonym silniku to zgasł odrazu i strzelił właśnie tak jak przy dodawaniu gazu,oczywiście egr zamontowałem spowrotem .Dodam jezcze że B1S1 stosunek powietrze paliwo(rząd 1 czujnik 1) uboga,B1S2stosunek powietrze paliwo(rząd1 czujnik 2) Też uboga nawet jak wchodzi na obroty.Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej na wolnych obrotach 1,2v oraz 29kpa przy dodawaniu gazu skacze od 0,4v do 4,5v i najwięcej 97kpa ale strasznie skacze .Tak już myśle że może to ta instalacja gazowa miesza tzn.sterownik jeśli ktoś mądry coś wie na ten temat to proszę o pomoc poraz kolejny bo już nie wiem czego szukać.
  • Poziom 15  
    Możesz odpiąć wtyczkę od EGR sterownik złapie błąd EGR-a i nie będzie go używał. Jeśli EGR będzie zamknięty i szczelny mechanicznie, to silnik będzie równo pracował, a samochód dobrze jeździł. W ten sposób zdiagnozujesz lub wyeliminujesz EGR. Osobiście, to myślę, że trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa na początek diagnozowania takiej usterki...
  • Poziom 12  
    W Tym silniku gdy wypniesz wtyczke auto gaśnie odrazu
  • Poziom 15  
    Nie pamiętam, jak jest dokładnie w takim silniku, ale to chyba głupie, że przy awarii EGR sterownik nie przechodzi w tryb awaryjny - chyba trzeba sprawdzić na innym egzemplarzu Z16XEP.
  • Poziom 12  
    Sparciały oring na regulatorze ciśnienia w koszu pompy paliwa wymiana na nowy rozwiązała problem