Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 316 CDI - Nie pali

mechmajster 26 May 2015 11:27 3726 11
Bosch
  • #1
    mechmajster
    Level 11  
    Witam!
    Mam problem ze Sprinterem 316CDI 2.7CDI.
    Samochód zgasł w czasie jazdy i nie pali
    -Wymieniony filtr paliwa
    - wyjęte i sprawdzone wtryski
    - wyjęta i sprawdzona pompa wysokiego ciśnienia na stole daje okolo 1000bar
    - podstawiony czujnik wału, wałka rozrządu (nowe)
    - podstawiony regulator ciśnienia na listwie CR (nowy)
    - nowy czujnik ciśnienia na listwie CR
    - sprawdzone przewody od czujników do sterownika

    Podczas kręcenie uzyskuje około 160 obrotów, pompa daje ciśnienie około 260bar.
    Z plaka odzywa się ale jakby nie równo chodził.

    Błędów nie ma po wykasowaniu. Po scholowaniu był błąd nie zgrywania się wałka z wałem korbowym. Rozrząd sprawdzony jest idealnie w punktach.
    Jakieś podpowiedzi? Już mi ręce opadają.

    Jakie powinno być ciśnienie na listwie podczas rozruchu?
  • Bosch
  • #2
    KarizmoGSM

    Level 27  
    300 bar na podpałkę, ale powinien przy takim ruszyć, wyjmij wtrysk albo podłącz drugi na zewnątrz to się dowiesz czy puszcza chmurę !
  • Bosch
  • #3
    mechmajster
    Level 11  
    już wyjmowałem i nie puszcza chmurki , ponad 300 bar nie miałem w ogóle.
  • #4
    KarizmoGSM

    Level 27  
    a wtryski otwiera ? Pewnie regulator ciśnienia skoro pompa jest ok
  • #5
    mechmajster
    Level 11  
    No właśnie nie otwiera, regulator podstawiłem nówke Boscha i tez nie pali.
    Przy sprawdzaniu wtrysków coś majster kręcił głową na dwa wtryski i mówił że idealne nie są, ale popsute też nie
  • #6
    KarizmoGSM

    Level 27  
    sprawdź czy podaje napięcie na wtryski, czy je wystosowuje, jak nie to problem z jakimś czujnikiem
  • #7
    mechmajster
    Level 11  
    Jak sprawdzić takie napięcie na wtryskach? Bo nie bardzo miałem okazję sprawdzać :)
  • #8
    KarizmoGSM

    Level 27  
    oscyloskop w dłoń i sprawdzić przebieg, jak nie masz oscyloskopu to miernik, o ile się nie mylę 12V potrzeba do otwarcia wtryskiwacza.
  • #9
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    Napięcie to chyba tam jest wyższe na pewno nie 12v. Sprawdza się to oscyloskopem cęgami prądowymi. Zakres: >25A, granica: >100kHz według instrukcji BOSCH ESI [Tronic].
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    KarizmoGSM wrote:
    oscyloskop w dłoń i sprawdzić przebieg, jak nie masz oscyloskopu to miernik, o ile się nie mylę 12V potrzeba do otwarcia wtryskiwacza.


    Ty wez sie opanuj troche. Mozesz miec pik od 80 do 200 V nawet.

    Mialem taki przypadek. Walczyłem kilka dni, a okazało sie ze silnik był chwycony na panewce. słoabo krecił i wywalał czujnik wału. Cisnienie paliwa było nieco nizsze niz powinno byc. Na plaku tez nie palił. po zdjeciu miski, wyjałem zmielone panewki.
  • #11
    mechmajster
    Level 11  
    Po czterech dniach walki sprawa się wyjaśniła. Usterką okazał się wyłamany ząb z koronki koła dwumasowego.
  • #12
    KarizmoGSM

    Level 27  
    fuelinyourblood - nie wiem dokładnie jak to mierzyć ale jak miał ząb wyłamany to żadnego napięcia tam nie miał bo ECU nie puszczał, chodziło mi o to żeby sprawdził czy wogle wtryski otwiera jak by cęgi założył to by się dowiedział że martwo ! Czyli trzeba szukać dalej !