Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A140 W168 - Montaż pilota centralnego zamka.

awakener 26 Maj 2015 12:22 3933 7
  • #1 26 Maj 2015 12:22
    awakener
    Poziom 2  

    Witam Wszystkich :)

    Ponieważ jest to mój pierwszy post i temat zarazem na Forum Elektrody, chciałbym się gorąco przywitać i przejść do pytania. Mam do zainstalowania pilot zamka centralnego, który chciałbym podłączyć samodzielnie w swoim Mercedesie A140. Konkretne dane tego pojazdu, to:

    Mercedes A140 W168 rocznik 1998, wersja bez klimatyzacji.
    Silnik: benzyna, pojemność 1397 cm3. 60,00 kW.

    W tym pojeździe, zamek centralny sterowany jest pneumatycznie pompką, która umiejscowiona jest w okolicach koła zapasowego, z tyłu. Oryginalnie, nie posiada on pilota, trzeba otwierać pojazd kluczykiem. Z jednego z tematów na Elektrodzie wynika, że cały układ, należy zainstalować w okolicach nóg pasażera i tam należy "złapać" odpowiednie przewody o czym pisał Pan Norbert S:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=441130&highlight=

    Problem w tym, że ta instrukcja, nie jest dla mnie do końca jasna i prosiłbym o bardziej szczegółowe wytłumaczenie, jak mam swój zestaw podłączyć. Zestaw ten kupiłem na allegro w cenie 39 PLN.

    Zestaw ten, obsługuje również zamki pneumatyczne. Wiem, w jaki sposób wykorzystać zestaw aby działał w trybie zamka pneumatycznego, co jasno wynika z instrukcji dołączonej w Języku Polskim. Nie wiem natomiast, które KONKRETNIE przewody przeciąć (w okolicach nóg pasażera) aby podłączyć się pod sterowanie zamkiem. W załączniku posyłam zdjęcia układu, z widocznymi przewodami oraz instrukcję. Bardzo proszę o pomoc w podłączeniu.

    Serdecznie pozdrawiam,
    Adam.

    0 7
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 26 Maj 2015 14:48
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    wszystkie podłączenia na liczniku
    kierunki: złącze zielone B2 piny 3,4,5,6 i złącze B1 piny 21,22
    sterowanie zc: złacze zielone pin M1 cienki zielony lub zielony z niebieskim (masa na zamknij i na otwórz sterowanie na 1 przewodzie)
    + i - to chyba znajdziesz :)

    1
  • Pomocny post
    #3 27 Maj 2015 11:20
    Javoreczek
    Poziom 22  

    awakener napisał:
    Zestaw ten, obsługuje również zamki pneumatyczne. Wiem, w jaki sposób wykorzystać zestaw aby działał w trybie zamka pneumatycznego, co jasno wynika z instrukcji dołączonej w Języku Polskim. Nie wiem natomiast, które KONKRETNIE przewody przeciąć (w okolicach nóg pasażera) aby podłączyć się pod sterowanie zamkiem.


    Mimo, że Twój samochód ma zamek pneumatyczny, centralki nie podłączasz wg schematu dla sterowania zamkiem pneumatycznym, tylko dla sterowania masą (1-szy rysunek). W związku z tym nie ma potrzeby przecinania żadnych przewodów. Należy tylko dołączyć się do już istniejących przewodów krańcówek w zamku. Kolory masz podane w linku, który przytoczyłeś.

    2
  • Sklep HeluKabel
  • #4 27 Maj 2015 13:13
    awakener
    Poziom 2  

    Dziękuje Wam za wypowiedzi. Jutro usiądę nad tym, gdy tylko pogoda się poprawi i przystąpię do dzieła. Mam nadzieję, że coś mi z tego wyjdzie :)

    0
  • #5 29 Maj 2015 18:42
    awakener
    Poziom 2  

    Witam ponownie

    Raz jeszcze dziękuję za okazaną dotychczasową pomoc, układ pilota zdalnego sterowania, udało mi się podłączyć "połowicznie". To znaczy- podłączyłem i działa układ otwierania i zamykania z pilota. Faktycznie tak jak wspomniał kolega Javoreczek, układ musiałem podłączyć na sterowanie masą, bez rozcinania przewodów, po prostu się w nie wpiąć. Były to dwa cienkie przewody czarny oraz niebieski. Wspominany (w linku przez kolegę Norberta S) przewód brązowo/czerwony (również znajdujący się w wiązce przewodów wychodzących z drzwi od strony pasażera) pozostał nie podłączony do niczego.

    Wiem też jak działa sterowanie kierunkowskazami za pomocą tego układu. Sprawdziłem to sobie miernikiem i widzę, (poza tym też słyszę cykający przekaźnik) że w momencie zamykania / otwierania, pojawia się sekwencja napięcia 12V na niebieskich przewodach przeznaczonych do podłączenia DO kierunkowskazów.

    Problem w tym, że pomimo porad zebranych z tych kilku tematów, nadal nie wiem jak podłączyć układ do kierunków. Zacytuję:

    norbert.s. napisał:
    (...) są tam też kierunki czarno/biały i czarno/żółty w wiązce, jest tam taki duży plastik przykręcony śrubami i odkręcając go masz przejście, odcięcie możesz zrobić koło bezpieczników (klapa pod nogami pasażera, koło akumulatora,przewód czerwono/różowy,to co ci podałem dotyczy modelu do 2000 włącznie.


    W wiązce, widziałem przewód czarno/biały. Konkretnie w tej samej wiązce, która idzie do drzwi. Przewód ten po podłączeniu miernika na generator dźwiękowy okazał się być masą. (Ten przewód + masa = piiiiiip i opór zerowy), natomiast przewodu czarno / żółtego nie umiałem odnaleźć.

    Nie wiem również co oznacza "odcięcie możesz zrobić koło bezpieczników (klapa pod nogami pasażera, koło akumulatora,przewód czerwono/różowy". Widzę koło akumulatora i bezpieczników, GRUBY przewód czerwono / różowy. Ale gdzie go mam podłączyć, biorąc pod uwagę ten akurat układ i schemat podłączenia sterowania masą, który opublikowałem jako załącznik w pierwszym poście tego tematu. Mam ten przewód dosłownie- przeciąć? I co dalej z nim? A co z przewodami kierunków..?

    Czy byłby ktoś z szanownych kolegów w stanie mi pomóc?

    carrier napisał:
    wszystkie podłączenia na liczniku
    kierunki: złącze zielone B2 piny 3,4,5,6 i złącze B1 piny 21,22
    sterowanie zc: złacze zielone pin M1 cienki zielony lub zielony z niebieskim (masa na zamknij i na otwórz sterowanie na 1 przewodzie)
    + i - to chyba znajdziesz :)


    Dzięki za radę, ale każdy mówi o innych kolorach kabli. Nie wiem też co oznacza "wszystkie podłączenia na liczniku". Nie będę przecież demontował tablicy z zegarami, skoro te przewody, z całą pewnością można złapać w innym miejscu. Chyba że źle Cię zrozumiałem.

    zepol napisał:
    Rozpiskę wysłałem Ci na pw. Mam nadzieję, że się przyda.
    Owocnej pracy.
    Pozdrawiam


    Czy mógłbyś również i mnie, przesłać taką rozpiskę? Pozdrawiam wszystkich i dalej proszę o poradę.

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Maj 2015 21:02
    Samuraj
    Poziom 35  

    Jak sterowanie centralnym masz to jak pisałeś połowa sukcesu. Nie wiem czy masz centralny z alarmem czy sam sterownik centralnego. Jeśli z alarmem to musisz zrobić odcięcie, jeśli sam centralny to sprawa Ciebie nie dotyczy. Co do kierunków w tym aucie tak to jest rozwiązane iż każdy z kierunków jest sterowany osobno (3 z lewej i 3 z prawej, przód błotnik przedni i tył). Większość sterowników ma zazwyczaj wyprowadzenie na 2 kierunki, możesz podłączyć np tylko tylne albo tylko przednie. Przewody wychodzą z licznika i jest ich 6. Aby podłączyć wszystkie musisz zakupić diody prostownicze i poprzez diody spiąć sobie to w 2 pary które wysterujesz z sterownika. Aby podłączyć kierunki należy wymontować licznik.

    1
  • #7 30 Maj 2015 11:26
    awakener
    Poziom 2  

    Samuraj napisał:
    Przewody wychodzą z licznika i jest ich 6. Aby podłączyć wszystkie musisz zakupić diody prostownicze i poprzez diody spiąć sobie to w 2 pary które wysterujesz z sterownika. Aby podłączyć kierunki należy wymontować licznik.


    Dzięki za odpowiedź. Czyli jednak bez demontowania licznika się nie obędzie. Naiwnie sądziłem, że jest gdzieś czarodziejski przewód, z którego dopiero idzie rozgałęzienie na pozostałe i że tam, można się wpiąć. Jak np- gdy włączam światła awaryjne i migają wszystkie kierunki- to tego miejsca szukałem tam wśród wszystkich "klem", ale żadnego napięcia "skaczącego w rytm przekaźnika" nie znalazłem. Szukałem miejsca, po przekaźniku awaryjnych, chyba jednak błędnie rozumowałem.

    Samuraj napisał:
    Nie wiem czy masz centralny z alarmem czy sam sterownik centralnego. Jeśli z alarmem to musisz zrobić odcięcie, jeśli sam centralny to sprawa Ciebie nie dotyczy.


    Nie mam alarmu żadnego w aucie, wobec tego wyjaśniła się kolejna sprawa- nie muszę robić żadnego odcięcia. Dzięki za informację.

    Zastanawiam się, czy zamiast całej babraniny z kierunkami, nie prościej będzie mi zastosować inny patent. Dźwiękowy. Prosty, dosyć głośny generator dźwiękowy o ładnym ćwierkającym tonie, z głośnikiem zabudowanym stosownie, podłączyć pod błękitny przewód zasilania kierunków z centralki. Tam przecież, pojawia się napięcie chwilowe, które pierwotnie, ma zasilać kierunki. Zamiast migania kierunków, miałbym wtedy powiadomienie dźwiękowe. Plusem tego rozwiązania, byłoby wykorzystanie funkcji poszukiwania auta, w co- ta centralka jest wyposażona. Po naciśnięciu przycisku, kierunki migają przez 30 sekund, co można również wyłączyć w dowolnej chwili. W dzień, koło hipermarketu gdzie tłok na parkingu, mogę takich migających kierunków nie zauważyć. Charakterystyczny, sobie znany ćwierk, na pewno usłyszę. Będę miał również informację o otwarciu i zamknięciu pojazdu a o to głównie chodzi, by nie patrzeć czy się zamki wsunęły czy jednak nie.

    Zastanowię się jeszcze co zrobić.

    na pewno napiszę co zrobiłem.

    1
  • #8 30 Maj 2015 17:23
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    W tym roczniku nie trzeba demontować licznika w celu podpięcia kierunkowskazów i wysterowania zamka centralnego i nie będę już tego więcej powtarzał. Całe podłączenia można wykonać po stronie pasażera, tak jak jest opisane w moim starszym temacie.
    To wszystko. Zamykam - regulamin punkty:
    3.1.16. Publikowanie wpisów zawierających pytanie/zgłoszenie problemu, na które udzielono już poprawnej odpowiedzi.
    3.1.17. Publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji.

    8