Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co to jest ? Hydrauliczny wózek widłowy.

26 Maj 2015 12:23 4158 22
  • Poziom 15  
    Witam, zajmuję się hydraulicznym wózkiem widłowym w którym padł komputer. Jednak nie wiem jak zrealizowane są tam biegi , gdyż jest ich 5 a w skrzyni znajduje się jedynie: 2 elektrozawory (jazda przód/tył) i to "coś" z załączonych zdjęć, mniemam że jest to serwo aczkolwiek nie zachowuje się to jak serwo gdyż wirnik ręką obraca się jedynie w jedną stronę i to o ok 45st. a powraca do położenia neutralnego wewnętrzną sprężyną. Jak widać ma 3 wyprowadzenia, na jednym z nich jest 5V na drugim masa co sugeruje iż jest to serwo. Pomiary m iędzy przewodami sugerują że nie ejst to potencjometr ale to mozna wykluczyc nawet bez pomiarów :D Jeśli ktoś spotkał sie z czymś takim to prosze o pomoc i z góry dziękuje.

    Kolejna moja wątpliwośc dotyczy hamulca ,gdyż jedyny elektrozawór jaki jeszcze w wózku jest to elektrozawór hamulca ręcznego , którego nie da się płynnie zamykać w związku z czym nie mam pojęcia jak realizowany jest tam hamulec. Chyba że to "coś" jest od hamulca.

    Dodam , że wpisanie oznaczeń w wyszukiwarce niczym nie owocuje a urządzenie jest niemal nierozbieralne bez rozwalelnia.

    Co to jest ? Hydrauliczny wózek widłowy. Co to jest ? Hydrauliczny wózek widłowy.
  • Poziom 15  
    Serdeczne dzięki , przeczytam , chodz słowo sensor trochę mnie zaniepokoiło :D
    Sprawa jest jeszcze rozwojowa.

    Skąd to kolega wziął jeśli można wiedzieć ? Bo poszukuję również ogolnie informacji o wózku.
  • Poziom 24  
    Znalazłem po tym pierwszym numerze na czujniku 113334-002
  • Poziom 15  
    Witam, skończyły mi się pomysły a doszłem do wniosku że napęd sterowany jest za pomocą 2 zawórów (przód/tył) o zmienym przepływie, jednak gdy próbuję go sterowac PWM-em lub regulować napięcie koła kręcą sie z jedną predkościa albo nie kręcą w ogóle (wózek nie dotyka kołami ziemi). Nie mogę doszukać sie w sieci jak to jest zrealizowane , czy jest ktoś kto miał doczynienia z tym tematem ?

    Z góry dziękuję za odp.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    Coś bardzo podobnego spotkałem w ładowarce sterowanej hydraulicznie jako czujnik skrętu koła .To potencjometr po prostu,pdf też by to ptwierdzał.
  • Poziom 15  
    Witam, jest to wózek Jungheinrich , model CL25H. Rozmawiałem z ludźmi którzy w tym grzebią i sprawa wygląda następująco: zawory nie są proporcjonalne. Biegi a raczej tryby pracy , działają tak ,że sterownik dodaje gazu tak by utrzymać przepływ oleju odpowiedni dla danego biegu, im większy bieg tym wózek szybciej i mocniej reaguje. Jednak jak dla mnie bardziej logiczne jest to co pisze kolega Art.B.
    Niestety elektrozawory mają jedynie wyprowadzenia cewki ,a w proporcjonalnych wszędzie w sieci jest jeszcze pin sterowania. Otóż próbowałem sterować nimi PWM-em ale próbując na dużych częstotliwościach regulacji nie było, gdy zmniejszyłem częstotliwość PWM-a do takiej że słyszalne było stukanie zaworu coś koło 50Hz, regulacja była w bardzo małym zakresie szerokości impulsu. Sterowanie napięciem też nic nie daje, jak mi się na mózg nie rzuci to spróbuję jeszcze prądowo gdyż i takie rozwiązania w sieci znalazłem.

    Jestem na etapie poszukiwania schematu sterownika, jeśli byłby ktoś kto ma dostęp do takich rzeczy to byłbym bardzo wdzięczny za schemat :) Bo jeśli nie uda mi się sterownika naprawić to będę zmuszony zrobić własny prymitywniejszy, chodź serwisanci uważają że się nie da :D

    Z płytki sterownika odczytałem: ZINCO 110 94V-0 , a na samym sterowniku nr seryjny : 3200739 ale dotyczy on raczej oprogramowania gdyż jest na tabliczce "Software identification" a na tabliczce firmowej czyli PoclanHydraulics są same puste pola.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Nie mam żadnego schematu niestety , aczkolwiek elektrozawory :przód , tył , ręczny są zlokalizowane, a działanie ich i funkcje ogarniam.

    Czyli kolega Art.B jako znawca tematu potwierdzi że może tak być że wózek zwyczajnie sam dodaje gazu żeby zapewnić zadany przepływ ?

    Jeśli tak to sądząc po nie możności znalezienia schematu sterownika nawet przez ludzi w tym siedzących (na wózku nie ma nr seryjnego). Będę zmuszony zrobić to na Atmedze, bo jest to realne.

    Pozdrawiam, i dziękuje za zainteresowanie :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    W takim razie poproszę te info na priv na temat sterownika jeśli można, byłbym wdzięczny. Bo ja nie znalazłem nawet na stronie firmy pompy PoclainHydraulic.

    Owszem chcę się podjąć naprawy bo chcąc zrobić swój sterownik już popełniłem błąd nie wiedząc jak to do końca działa i zrobiłem dodawanie gazu na Atmedze i serwie przy użyciu fabrycznego pedału w wózku, chodź to by jeszcze obleciało :D

    Przeczytałem to co kolega napisał kilka razy i pooglądałem filmik Linde, teraz rozumiem jak działa hydrostat w Linde , tylko czym w moim wózku regulowany jest w takim razie wychył pompy i po co zawory przód/tył. Bo Linde ma 2 pedały gazu, a tu jest gaz i hamulec.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Nie wydaje mi się aby moje zawory były proporcjonalne. Aczkolwiek nie próbowałem sterowania prądem. Ale czy przypadkiem elektrozawory proporcjonalne nie winny mieć 3 wyprowadzeń (moje mają tylko 2) ?

    Owszem silnik to chyba Mazda z tym że jedyny sterownik jaki jest w wózku znajduje się pod deską po lewej stronie i on steruje również przepustnicą silnika spalinowego.

    Z tego co mówi Wikipedia CAN jest na skrętce a ja tu skrętki nie mam ani centymetra, chyba że gniazdo do diagnostyki w sterowniku jest na CAN.

    Uszkodzenie sterownika wnioskuję jedynie po tym że.... u poprzedniego właściciela "Panowie z Warszawy" stwierdzili że trzeba nowy sterownik. Jednak może nie jest uszkodzony bo z tego co znam to "ludzie z serwisu" lubią stwierdzić "cały moduł do wymiany". Ja stwierdziłem że nie załącza mi elektrozaworów mimo że sygnał dochodzi do pinów procesora a układy od sterowania zaworami są sprawne, ale może jakiś błąd nie pozwala mu tego załączyć.

    Owszem podanie 12V na elektrozawór powoduje kręcenie kół na raczej najwyższych obrotach.

    Sprawdzę ten "potencjometr". Jak kolega zaleca.

    A co do nowego sterownika to nie jestem raczej zainteresowany, z wiadomych względów :D

    Ale jak u mnie sterowny jest wychył pompy ?

    Kontrolka świeci się od chyba ciśnienia oleju z tego co pisze po instrukcjach , jest to taka kropla oleju w dzbanuszku który ściskają dwie strzałki :D I miga zębatka w której jest trójkąt z wykrzyknikiem.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Przglądnąłem PDFy , trochę rozjaśniają, jutro sprawdzę sensor. Naprawdę to jest hallotron ? Dziwne mi sie to wydaje, ale jutro zobacze , bo z tego co pisze w PDFie od czujnika na maksymalnym wychyle bodaj ma być połowa napięcia zasilania na wyjściu, niestety do końca nie rozumiem o co im chodzi w PDFie ale chyba o to.

    Czyli zawory sterowane są obydwa na raz tak ? Jeden np 30% wypełnienia impulsu a drugi wtedy 70%. I sterują one siłownikiem wychylu pompy. Dobrze rozumiem?

    Pozdrawiam, życie mi Pan ratuje :D
  • Poziom 15  
    Czujnik wg. mnie sprawny, daje 5V w położeniu neutralnym i płynnie kręcąc ośką napięcie płynnie schodzi do 0V. Posprawdzam układy którymi wędruje sygnał z czujnika do procesora.

    Czy kolega miał by może dostęp do schematu mojego sterownika ? Jeśli tak to bardzo prosił bym na priv.
  • Poziom 15  
    Witam, mam ostatnie pytanie w temacie:
    Jak zrealizowany jest hamulec w takim układzie? Ponieważ zrobiłem jazdę po swojemu mam regulację wychylenia pompy ale po skręceniu potencjometru regulacji na zerowe wychylenie wózek zatrzymuje się tak jak by po prostu jechał na luzie i staje powoli w skutek nierówności terenu, z tym że nie mam sprzężenia zwrotnego z czujnika z tematu, czy to może mieć wpływ ?

    Z góry dziękuję za odp :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Witam, troszkę temat przespałem, ale jest mały postęp.
    Zrobiłem sterownik na Atmega i wpiąłem go w fabryczny.Sterowałem zaworami PWM-em z tym że mimo płynnej regulacji szerokości impulsu wózek stratował dopiero w połowie zakresu i regulacji było tylko kilkanaście stopni obrotu potencjometru. Gdy zawory wracały do pozycji neutralnej (nie sprawdzałem co pokazuje czujnik) wózek stawał (hamował) z lekkim opóźnieniem co jednak być nie może.

    Przeszedłem więc do badania sprawy i wyciągłem przystawkę z elektrozaworami i mając ją na biurku reguluję podawane nań napięcie i okazuje się że zawór reguluje się (widzę przez otwór) od 0-6V. Poskładam więc tak że zamiast PWM-a dam dwa przeciwnie działające regulatory i spróbuję chyba ostatni raz . Bo na chwilę obecną to można się powozić ale załadować paletę to już byłoby ciężko :D

    Zbadam też co czujnik "gada" jak kolega zaproponował, bo to może być klucz do tej sprawy.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Element, o którym mowa to potencjometr, producent Eaton.
    Przewody - 3. Zasilanie 5V, wyjście 0-5V oraz masa. Podczas załączonego silnika bez pracy środkowy pin podłączony powinien wskazywać 2,5 V. Czym większe odchyły tym bardziej "narowisty" wózek. Przy napięciu wyjścia potencjometru bliskiemu 0V miga szybko błąd skrzyni, przy napięciu blisko 5V błąd też wyświetla, ale miga bardzo wolno. Szukałem tego elementu na alledrogo i ebaju - brak. Oto nasz "bohater":
    http://www.vickers.sh.cn/pdfs/04-427.pdf