Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

klimatronic audi A4 nie działa

26 Maj 2005 03:03 25720 12
  • Poziom 14  
    Witam
    Mam autko audi A4 w którym jest klimatronik. Z dnia na dzien przestał działac. Objawia sie to tak ze jest włączony nawiew na szybe przednia, wlaczony nawiew gorącego powietrza. Mozna włączyc tryb auto, mozna regulowac predkosc wentylacji ale silniki klap ciagle ustawiaja sie w skrajne położenie (nawet jak je przestawie zewnetrznym napięciem). Pompa klimatyxzacji sie załącza, i pracuje wydajnie bo jak recznie przestawie klapy to chłodzi jak diabli. W kodach usterek sterownik pokazywał zaciecie sie klapy odszraniacz-nogi. Naprawiłem to uszkodzenie i kod znikł ale nic wiecej nie działa. Charakterystyczne ze przy wlaczeniu zapłony LCD mruga przez jakies 3minuty a potem swieci ciagle. Obecnie sterownik nie pokazuje zadnych bledów ( wyswietla .0). Prosze o pomoc bo dosyc ze upał na zewnątrz to jeszcze nadmuch idzie ciepły! :( .
  • Poziom 18  
    wicekrtv napisał:
    Witam
    Mam autko audi A4 w którym jest klimatronik. Z dnia na dzien przestał działac. Objawia się to tak ze jest włączony nawiew na szybe przednia, wlaczony nawiew gorącego powietrza. Mozna włączyc tryb auto, mozna regulowac predkosc wentylacji ale silniki klap ciagle ustawiaja się w skrajne położenie (nawet jak je przestawie zewnetrznym napięciem). Pompa klimatyxzacji się załącza, i pracuje wydajnie bo jak recznie przestawie klapy to chłodzi jak diabli. W kodach usterek sterownik pokazywał zaciecie się klapy odszraniacz-nogi. Naprawiłem to uszkodzenie i kod znikł ale nic wiecej nie działa. Charakterystyczne ze przy wlaczeniu zapłony LCD mruga przez jakies 3minuty a potem swieci ciagle. Obecnie sterownik nie pokazuje zadnych bledów ( wyswietla .0). Prosze o pomoc bo dosyc ze upał na zewnątrz to jeszcze nadmuch idzie ciepły! :( .


    zacznij od podpiecia sie pod Vag, wykasuj bledy i dopiero bedzie mozna szukac
  • Poziom 20  
    Parę dni temu, miałem podobną sytuację w A4 1997, różnica polegała na tym że dodatkowo klapa ciepło/zimno przestawiała się w maks zimno przy nastawie LO, każda inna zadana wartość temperatury ustawiała klapę w położeniu maks temp. Jak napisałem, rp 97 a więc w panelu sterującym klimatyzacją dwa wyświetlacze - wg posiadanej przez mnie wiedzy one nigdy nie migały. VAG pokazał usterkę klapy centralnej - sprawdziłem - usterki nie było, VAG prezentował mi że kodowanie jest 00000 - sprawdziłem w ELSA - jest inne, próba wprowadzenia właściwego była odrzucana. Tel do przyjaciela w ASO - mruganie wyświetlaczy w tych panelach wskazuje tylko jedną usterkę - panel uszkodzony. Łatwo powiedzieć, gorzej to powiedzieć klientowi, pin po pinie sprawdziłem podłączenia - dla spokojności. Diagnoza z ASO okazała się prawidłowa.
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    neo2k napisał:

    zacznij od podpiecia się pod Vag, wykasuj bledy i dopiero bedzie mozna szukac


    Dobrze. A czy to konieczne zeby jezeli sterownik pokazuje ze nie ma bledów i jezeli tak to czy te proste interface na allegro sobie z tym poradza czy moze jakis KTS (bo mam do niego dostep ale wole z niego nie korzystac).
  • Poziom 18  
    wicekrtv napisał:
    neo2k napisał:

    zacznij od podpiecia się pod Vag, wykasuj bledy i dopiero bedzie mozna szukac


    Dobrze. A czy to konieczne zeby jezeli sterownik pokazuje ze nie ma bledów i jezeli tak to czy te proste interface na allegro sobie z tym poradza czy moze jakis KTS (bo mam do niego dostep ale wole z niego nie korzystac).


    u nie wygladalo to tak, ze sterownik pokazywal jakis blad ( uslizg paska) a po podlaczeniu komputera pokazal, ze cos jest ze sprzegielkiem elektormagnetycznym kompresora ( ktore okazalo sie sprawne).
    Nota bene prawdopodobnie zapchany mam uklad na dlawiku :) dzis sie okaze.

    prosty interfejs z allegro albo viakena wystarczy, tylko dobrze podlacz bo mozesz sobie klopotow jeszcze wiekszych narobic
  • Poziom 14  
    neo2k napisał:

    prosty interfejs z allegro albo viakena wystarczy, tylko dobrze podlacz bo mozesz sobie klopotow jeszcze wiekszych narobic


    Jak dzisiaj naprawisz swoja instalacje to daj znac. Bardzo martwi mnie to mruganie wyswietlaczy na poczadku. Napisz czy u Ciebie tez mrugaja.. i czy jednak sterownik jest dobry mimo to ze mrugał (juz po naprawie nie powinien mrugac). Co do interface to faktycznie wolalbym nie kombinowac i potem latac po forach z zapytaniem o to co zrobic bo wszystko padło :/ .
  • Poziom 18  
    bylem dzis ale nic sie nie dowiedzialem, umowilem sie na poniedzialek i maja juz kompleksowo sprawdzic cala klime, lacznie ze wszystkimi czujnikami itp.
    poza tym jak gadalem z tym gosciem powiedzial, ze trzeba wykasowac bledy i sprawdzic w ktorym momencie sie pojawiaja. Gadal dosc sensownie, takze zobaczymy w poniedzialek,

    Co do sprawdzenia twojego panelu i mrugania, u mnie nie migal, najlepiej przeloz od kogos inny sprawny panel, zobacz czy klima ruszy i bedziesz wiedzial czy masz uszkodzony panel czy nie.
  • Poziom 14  
    A wiec.....
    Dzisiaj rozebrałem moduł sterujący i tą blache która przykrywa mikroprocesor i pamięci i inne. Okazało sie ze tam chodzi siemensowska wersja '51!! z zewnetrzna pamięcia programu i zewnetrznym eepromem 93c46. Oczywiscie pierwsza diagnoza- zwalona zawartosc pamięci eeprom. Moj znajomy wlasnie przedwczoraj przyprowadził A4 wiec pozyczylem od niego klimatronik-moduł. Jego oczywiscie działał prawidłowo. Po zgraniu eepromu okazało sie ze moja zawartość była praktycznie zerowa, a jego miała całkiem sensowny układ danych (na oko:) ). Po zaprogramowaniu mojego eeprom i zapieciu sterownika w instalke.... DZIAŁA!. Służe zawartościa jezeli komus bedzie potrzebna. Dziekuje wszystkim za pomocne rady (szczególnie za dosc mocne nakierowanie na moduł sterujacy przez jednego z kolegów). Nastepne auto do odstawki.
    Dziekuje.

    P.S przy okazji.. jezeli mruga Wam wyswietlacz podczas przyciskania klawiszy to na 99% jest naderwane złącze wyświetlacza. 5 minutek pracy i juz polutowane.
  • Poziom 14  
    wicekrtv napisał:
    A wiec.....
    Dzisiaj rozebrałem moduł sterujący i tą blache która przykrywa mikroprocesor i pamięci i inne. Okazało sie ze tam chodzi siemensowska wersja '51!! z zewnetrzna pamięcia programu i zewnetrznym eepromem 93c46. Oczywiscie pierwsza diagnoza- zwalona zawartosc pamięci eeprom. Moj znajomy wlasnie przedwczoraj przyprowadził A4 wiec pozyczylem od niego klimatronik-moduł. Jego oczywiscie działał prawidłowo. Po zgraniu eepromu okazało sie ze moja zawartość była praktycznie zerowa, a jego miała całkiem sensowny układ danych (na oko:) ). Po zaprogramowaniu mojego eeprom i zapieciu sterownika w instalke.... DZIAŁA!. Służe zawartościa jezeli komus bedzie potrzebna. Dziekuje wszystkim za pomocne rady (szczególnie za dosc mocne nakierowanie na moduł sterujacy przez jednego z kolegów). Nastepne auto do odstawki.
    Dziekuje.

    P.S przy okazji.. jezeli mruga Wam wyswietlacz podczas przyciskania klawiszy to na 99% jest naderwane złącze wyświetlacza. 5 minutek pracy i juz polutowane.


    W zwiazku z licznymi prośbami... podaje plik eeprom który jest 100% prawidłowy. Oczywiscie pamiec zapisujemy jako 16bit.
  • Poziom 18  
    jezeli climatronik miga to sa w sterowniku bledy
    sprobuj zrobic nastawy podstawowe
    08 10 00(lub01)
  • Poziom 11  
    Robiłem nastawy podstawowe VAGiem i nic.
    Co oznaczają te kody?:
    08 10 00(lub01)
  • Poziom 11  
    No i wreszcie wszystko działa :D
    Okazało się że wystarczyło zmienić tylko kodowanie programowe sterownika. Wpisałem kod: 4140 - czyli dla Audi A4, benzyna (Europa) i po ponownym przekręceniu kluczyka klimatronik już nie mrugał. Jedno tylko mnie zastanawia dlaczego tego kodu nie chciał przyjąć VAG 311-2 a przyjął VAG Pana Andrzeja Kruka ?
  • Poziom 15  
    gdzie dokladnie w VAGu wpisać ten kod?