Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs&Stratton quattro 40 w kosiarce AL-KO

FOSGEN1 26 Maj 2015 17:46 6012 16
  • #1 26 Maj 2015 17:46
    FOSGEN1
    Poziom 27  

    Witam.
    Wpadła mi dziś w ręce niedziałająca kosiarka AL-KO CLASSIC 40B z silnikiem jak w tytule.
    Może przejść na moją własność za przysłowiową flaszkę, ale....
    Nie za bardzo wiem, czy warto się w to pakować.
    Na 100% brakuje w niej sprężynek regulatora oraz kolanka, zaznaczonego na zdjęciu czerwonym kółkiem.
    Briggs&Stratton quattro 40 w kosiarce AL-KO
    Nie wiem, co to za rurka, którą zaznaczyłem na zielono.
    Czy ktoś z użytkowników tej kosiarki może podpowiedzieć to i owo. Oraz jak się spisuje ta kosiarka (oczywiście jak działa)

    1 16
  • Pomocny post
    #2 26 Maj 2015 19:33
    Staszek49
    Poziom 34  

    To "kolanko", to tzw. odma silnika (odpowietrzenie skrzyni korbowej).

    1
  • #3 26 Maj 2015 19:42
    FOSGEN1
    Poziom 27  

    Staszek49 , dzięki. Właśnie znalazłem w międzyczasie. Więc skoro kolanka oryginalnego nie mam, to pewnie "bele czym" można prowizorycznie zastąpić. Bo zanim zacznę inwestować to muszę sprawdzić, czy ona w ogóle odpali. Chyba w sumie tylko wypada sprawdzić czy jest iskra, dolać paliwka ociupinkę i może bez tych sprężynek zagada.

    0
  • Pomocny post
    #4 27 Maj 2015 09:25
    Sławek K
    Poziom 22  

    ... przed odpaleniem ( aby zaoszczędzić nerwów i szarpania) wymień membranę gaźnika ( koszt 10- 15 PLN za oryginał BS) - TAEN KOSZT CIEBIE NIE OMINIE , wyczyść środek zbiornika , przedmuchaj gaźnik , wyczyść świece- sprawdź iskrę. Sprężynki to raczej tez wypada dać nowe .
    Uważaj na to aby wszystkie osłony od dołu szarpaka były założone no i na to aby nie zapomnieć o tulejce pomiędzy zespołem gaźnika a korpusem silnika ( gdy będziesz dokręcał bez niej zbiornik to uszkodzisz możesz go uszkodzić ). Silnik warty fatygi, a jeżeli wózek kosiarki nie jest skorodowany to całość jak najbardziej OK ... .
    powodzenia Sławek

    1
  • #5 27 Maj 2015 17:10
    FOSGEN1
    Poziom 27  

    Sławek K, najpierw zamierzam sprawdzić iskrzenie. Potem dalsze kroki. Jeśli ma się okazać , że jest mocniej uszkodzona, to wolę póki co nie ponosić kosztów.
    Nie jestem pewien, ale czy tam nie powinno być linki gazu (oprócz oczywiście tej umożliwiającej włączenie/wyłączenie silnika)?

    Dodano po 1 [godziny] 18 [minuty]:

    Na tę chwilę zdjąłem osłonę szarpaka. Koło magnesowe lekko zaoliwione. Ciekawe, czy to dlatego, że ktoś kosiarkę na boku położył, czy z innego powodu. Przy obracaniu ręką pojawia się iskra, choć niewielka. Zbiornik wyczyszczony, gaźnik przedmuchany. Membrana póki co niewymieniona, bo nie mam w szufladzie. Pewnie zaraz trzeba będzie próbę przedwstępną zrobić. Acha, jaki rozmiar klucza jest np. przy mocowaniu cewki i wlewu oleju? 6,5mm? Bo 7 lata luźno, a 6 nie wchodzi na łebek.

    Dodano po 58 [minuty]:

    No dobra, test się odbył. Objawy są następujące- kosiarka odpala, ale tylko jak się wleje troszkę paliwa do gaźnika. Czyli pali raptem chwileczkę. Co może być przyczyną, że nie ciągnie paliwa ze zbiornika?

    0
  • #6 27 Maj 2015 17:12
    kortyleski
    Poziom 41  

    Calowe klucze i gwinty

    0
  • #7 27 Maj 2015 17:37
    FOSGEN1
    Poziom 27  

    kortyleski napisał:
    Calowe klucze i gwinty

    No to po prostu bomba. Dobra, a co z tym nie- paleniem?

    Dodano po 21 [minuty]:

    Briggs&Stratton quattro 40 w kosiarce AL-KO

    W czerwone kółko wziąłem mocowanie linki. W "mojej" kosiarce takowej niet. Czy to zależy od producenta, czy po prostu ktoś już "zmodyfikował" kosiarkę i powinienem dokupić linkę? Oczywiście na kabłąku również nie ma jakiegokolwiek mocowania czy uchwytu :-D

    0
  • #8 27 Maj 2015 19:16
    Tomekk06
    Poziom 12  

    z ostatniego zdjęcia widać, że nie czyściłeś gaźnika więc odkręć zbiornik wraz z gaźnikiem kup membrany, wyczyść porządnie gaźnik dodatkowo możesz wymienić primer(pompkę) gaźnika ze starości pewno w środku już się rozpada. Pozdrawiam

    1
  • #9 27 Maj 2015 19:26
    FOSGEN1
    Poziom 27  

    Tę fotę zapożyczyłem z sieci. Sorka, że nie uprzedziłem.

    0
  • #10 27 Maj 2015 20:56
    Sławek K
    Poziom 22  

    ... powiem Ci , ze dla sprawdzenia możesz regenerować membranę : wyjmij, wysusz,włóż miedzy dwie kartki i wyprasuj b. gorącym żelazkiem. Efekt może być pozytywny ale i tak NALEŻY wymienić membranę.
    Brakuje ci takiej dziwnej linki gdzie cięgłem jest drut, no i będzie Ci brakować zacisku do przykręcenia pancerza linki.
    Widzisz : same koszty .
    Te silniki z tym gaźnikiem mogą pracować również bez manualnej regulacji prędkości, w tym przypadku jest tylko jedna sprężynka ( ta grubsza) silnikiem steruje regulator obrotów. Dlatego tak ważne jest aby wskazane elementy były sprawne:
    membrana , sprężynki, dźwignie na zespole gaźnika, no i osłony pod szarpakiem.
    Olej wymyj myjka ciśnieniowa.
    Aha jak będziesz zakładał zespól gaźnika to pamiętaj o uszczelce na rurkę ssania i sprawdź czy dobrze jest przykręcona ta cienka aluminiowa rurka, może ten olej jest własnie stamtąd.
    powodzenia Sławek

    0
  • #11 27 Maj 2015 21:40
    FOSGEN1
    Poziom 27  

    Sławek K napisał:
    uszczelce na rurkę ssania

    chodzi o dolot z gaźnika do silnika?

    Sławek K napisał:
    ta cienka aluminiowa rurka

    tu chodzi Ci o tę, która gumowym kolankiem jest połączona z króćcem gaźnika?

    Czyli jeśli nie zdecyduję się na linkę, to wtedy tylko jedna sprężyna (grubsza) ?

    Pewnie jak się uda stabilnie uruchomić kosiarkę, to spróbuję spłodzić jakąś protezę linki gazu i zobaczę, jakie będą efekty. Wiesz, za takie odstępne można się trochę pobawić w usprawnianie. Swoją drogą wygląda na to, że to albo bardzo dobra albo bardzo przereklamowana kosiarka (sądząc po cenach).

    0
  • #12 28 Maj 2015 10:50
    Sławek K
    Poziom 22  

    ... tak, myślę o tychże.... .
    W sprzęcie używanym mniejsze znaczenie ma firma , ale istotny jest stopień zużycia i koszty ewentualnego doprowadzenia do sprawności technicznej. Dlatego tyle sprzętu jest wyrzucanego , bo części i koszty robocizny stanowią poważna cześć zakupu nowej. W twoim przypadku koszty akurat są niewielkie - membrana, linki to duperele- tym bardziej ,ze sam naprawiasz (odtwarzasz).
    Raczej nie rób nic prowizorycznie , bo to na dłuższą metę się nie opłaca.
    Sławek

    0
  • #13 28 Maj 2015 21:12
    FOSGEN1
    Poziom 27  

    Sławek K napisał:
    Raczej nie rób nic prowizorycznie

    no raczej się staram. Dziś kupiłem potrzebne manele, może jeszcze zaraz się pochylę nad kosiarką. Pan w serwisie, gdzie kupowałem, powiedział, że to raczej porządna kosiarka i silnik. Oczywiście napiszę, czy wymiana membrany i założenie sprężynek przyniosło pożądane efekty.

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    Właśnie skończyłem wymianę membrany. O ile wcześniej pompka startu nie podawała paliwka do gaźnika, to teraz od razu trysnęło. Ze względu na późnawą porę resztę składania i próbę odpalenia zostawię sobie na rano. Mam nadzieję, że będzie żyła :-)

    0
  • #14 29 Maj 2015 09:20
    FOSGEN1
    Poziom 27  

    No to tak...
    Kosiarka poskładana i odpalona. Po podpompowaniu odpaliła "ze strzału". Jedyne co mnie zastanawia, to lekko zaoliwiona głowica po stronie tłumika. No i muszę zdobyć wykrętak do urwanych śrub, bo jedna od mocowania tłumika jest zerwana na równo z blokiem.

    Co może być przyczyną tego zaoliwienia? Czyżby pierścienie? A może (mam nadzieję) to niezbyt dobrze wyczyszczona przeze mnie... Bo jak mi wpadła w ręce, to cała była zaolejona.

    0
  • #15 30 Maj 2015 19:55
    Sławek K
    Poziom 22  

    ... często nadmierna ilość oleju jest powodem wypluwania przez tłumik, a jeżeli była przewracana na boki to tez następowało wylewanie oleju raz przez gaźnik gdy była przewrócona na bok z gaźnikiem , a gdy była przewrócona na bok z tłumikiem to olej wylał się do tłumika i został następnie wypluty i zarzygał Ci cały silnik.
    Wymyj wysusz i tyle . Nie boj się zastosować myjki ciśnieniowej, a dezeli nie masz to środek do tłuszczu , detergent i gorąca woda - myj twardym pędzlem.
    Sławek

    0
  • #16 31 Maj 2015 11:05
    FOSGEN1
    Poziom 27  

    Sławek K napisał:
    Nie boj się zastosować myjki ciśnieniowej

    może podejdę z kosiarką na myjkę samoobsługową. Tylko nie za bardzo widzę, jak zrobić, żeby woda nie zalała koła "iskrownika"'

    Może ktoś z Was ma taką kosiarkę, bo potrzebowałbym kilka zdjęć kosza. Moja go nie ma, ale zamierzam sobie stworzyć takowy. Najprawdopodobniej z plastikowych skrzynek na owoce :-D.

    A może ktoś ma dane tego silnika.... Moc, pojemność.

    1
  • #17 07 Cze 2015 10:21
    Sławek K
    Poziom 22  

    ... woda ma to do siebie - wyschnie, wiec niczym się nie przejmuj. Silniki w samochodach ( nawet starych ) myją woda pod ciśnieniem. Jedynie musisz trochę uważać aby nie zalać gaźnika i nie nalać wody do zaworów ( masz odkręcony tłumik) , wlewu oleju.
    powodzenia
    Slawek

    -1
  Szukaj w 5mln produktów