Witam
Z cyklu "zrób to sam" umieszczam kolejny materiał dotyczący swojej instalacji LPG.
Konkretnie instalacji Mistral II firmy Aurtronic (sekwencja).
Na innych swoich postach opisałem inne elementy tej instalacji.
W materiale pokazuje jak od środka wygląda komputer AJ-100, wykorzystywany w tej instalacji.
Opisuje również jak pozbyłem się problemów, który występował sporadycznie. A polegał na nierównej pracy silnika na LPG, która przede wszystkim objawiała się bardzo niskimi wartościami korekty wtrysku (długookresowa -50o do - 100o) przy pracy silnika na LPG.
Praktycznie objawiało się to tym, że sporadycznie, raz na tydzień, przy pracy na LPG silnik zaczynał wariować. Tak jakby jeden z wtryskiwaczy LPG się zacinał (silnik wyraźnie nie równo pracował) i do tego samochód tracił moc, obroty ograniczały się do 3000-3500 obr.
Czasami pojawiał się również błąd P0342 - "niskiego sygnału czujnika położenia wałka rozrządu" - pojawiał się on przy zapalaniu samochodu na ogół przy lekko rozgrzanym silniku, czyli gdy samochód pracował na Pb.
Może ktoś ma takie problemy jak ja i mam nadzieję, że ten materiał pomoże go rozwiązać.
Życzę miłej lektury i prac praktycznych
Z cyklu "zrób to sam" umieszczam kolejny materiał dotyczący swojej instalacji LPG.
Konkretnie instalacji Mistral II firmy Aurtronic (sekwencja).
Na innych swoich postach opisałem inne elementy tej instalacji.
W materiale pokazuje jak od środka wygląda komputer AJ-100, wykorzystywany w tej instalacji.
Opisuje również jak pozbyłem się problemów, który występował sporadycznie. A polegał na nierównej pracy silnika na LPG, która przede wszystkim objawiała się bardzo niskimi wartościami korekty wtrysku (długookresowa -50o do - 100o) przy pracy silnika na LPG.
Praktycznie objawiało się to tym, że sporadycznie, raz na tydzień, przy pracy na LPG silnik zaczynał wariować. Tak jakby jeden z wtryskiwaczy LPG się zacinał (silnik wyraźnie nie równo pracował) i do tego samochód tracił moc, obroty ograniczały się do 3000-3500 obr.
Czasami pojawiał się również błąd P0342 - "niskiego sygnału czujnika położenia wałka rozrządu" - pojawiał się on przy zapalaniu samochodu na ogół przy lekko rozgrzanym silniku, czyli gdy samochód pracował na Pb.
Może ktoś ma takie problemy jak ja i mam nadzieję, że ten materiał pomoże go rozwiązać.
Życzę miłej lektury i prac praktycznych
