Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy kolektor sportowy czy w czym¶ pomoże??

27 Maj 2015 22:10 582 10
  • Poziom 6  
    Witam,
    Posiadam Opla astrę 2g 1.6 16v 101KM 98r.
    Chciałbym dowiedzieć się, czy zmiana kolektora na sportowy co¶ da? Bo jak na 101KM astra nie idzie tak jak powinna.. Wymienione zostały wszystkie filtry, wyczyszczona przepustnica i nic się nie zmieniło, chociaż po stanie starych filtrów można było stwierdzić, że nowe co¶ dadz±, ale żadne zmiany nie s± widoczne. Czy ta wymiana kolektoru co¶ pomoże? Proszę o pomoc i fachowe doradztwo. Z góry dzięki :)
  • Poziom 37  
    gawlatko napisał:
    zmiana kolektora
    Który kolektor masz na my¶li? Jaki model silnika?
  • Użytkownik usun±ł konto  
  • Poziom 6  
    Aktualnie mam 4-1 a planuje 4-2-1. Silnik X16XEL
  • Poziom 37  
    Pierwszy krok do tuningu tego silnika. Ten kolektor i calowy wydech, ze sportowym katalizatorem, bez strumienicy. Do tego power-box zamiast dolotowego.

    Poradzę Ci jednak inaczej:
    - Kolektor dolotowy około 700 + filtr mokry 100
    - kolektor wydechowy około 700
    - Wydech z: rura + tłumikami... nie wiem, 1000?
    Do tego remont silnika, tłoki, wyważenie, zmniejszenia masy koła zamachowego - 5000? (zakład z robocizn±) Następnie hamownia i nowe mapy do silnika i ponownie kasa.
    I z 100 koni będzie 130 - 150. Odżyj± te co zdechły z upływu lat, przybędzie kilka nowych. Autko będzie szybsze, fakt. Lecz nadal bez turbiny.
    Sprzedaj je, dołóż kasę i kup co¶ innego. Nawet star± Toyotę Suprę bi-turbo :-) lub co¶ lżejszego z mocnym silnikiem.
  • Użytkownik usun±ł konto  
  • Poziom 6  
    Spore koszta i chyba lepiej zostawić to co jest albo sprzedać póki jeĽdzi :) chodzi o to, że kolega miał taki silnik w gazie i lepiej przyspieszał od mojego czystego benzyniaka. Trzeba mu co¶ przeczy¶cić oprócz tego co zrobiłem, aby uzyskać pełn± moc która w nim pozostała?
  • Poziom 37  
    gawlatko napisał:
    Spore koszta
    I to nie wszystkie. Jak się przy¶pieszy to trzeba też zahamować, czyli jeszcze kolejne wydatki na układ hamulcowy i zawieszenie... :-)

    gawlatko napisał:
    Trzeba mu co¶ przeczy¶cić oprócz tego co zrobiłem, aby uzyskać pełn± moc która w nim pozostała?
    "Pełna moc" = remont silnika.
    Odczytałe¶ błędy z komputera? Ja nie jestem do¶wiadczony w diagnostyce. Kto¶ inny lepiej Ci doradzi. Ja bym poszukał sensownego mechanika specjalizuj±cego się w Oplach.
    Ewentualnie samodzielnie wykonał bym: SprawdĽ kompresje. Wymień ¶wiece i przewody WN. ¦wiece oryginalne? Możesz założyć mokry filtr powietrza. Podł±czenie akumulatora jest OK, czy s± dobre styki masy i plusa (oczy¶cić profilaktycznie). Katalizator nie zapchany? Czasami nie firmowe tłumiki jak by zapychały się jakim¶ czasie. Sonda lambda OK? Wtryski sprawdzone? Kolektor dolotowy nie ma nieszczelno¶ci, nie ci±gnie lewego powietrza? Wszystkie rurki, podci¶nienia, s± podł±czone (rurki nie uszkodzone)? Sprawdził bym też wszystkie czujniki.
  • Poziom 24  
    Tak± astre mój szfagier miałi przyznam że całkiem fajnie to latało, choć pod koniec zaczęła wywalać CE i osłabła, tak± sprzedał. Nowy wła¶ciciel wymienił cewki(kabli nie szukaj bo ich nie ma) i ponoć fajnie ¶miga. Ale, auto rwało na zimach czyli 14stki, letnie 16 cali i klapa.