Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowy kolektor sportowy czy w czymś pomoże??

gawlatko 27 May 2015 22:10 747 10
  • #1
    gawlatko
    Level 8  
    Witam,
    Posiadam Opla astrę 2g 1.6 16v 101KM 98r.
    Chciałbym dowiedzieć się, czy zmiana kolektora na sportowy coś da? Bo jak na 101KM astra nie idzie tak jak powinna.. Wymienione zostały wszystkie filtry, wyczyszczona przepustnica i nic się nie zmieniło, chociaż po stanie starych filtrów można było stwierdzić, że nowe coś dadzą, ale żadne zmiany nie są widoczne. Czy ta wymiana kolektoru coś pomoże? Proszę o pomoc i fachowe doradztwo. Z góry dzięki :)
  • #2
    freebsd
    Level 41  
    gawlatko wrote:
    zmiana kolektora
    Który kolektor masz na myśli? Jaki model silnika?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    gawlatko
    Level 8  
    Aktualnie mam 4-1 a planuje 4-2-1. Silnik X16XEL
  • #6
    freebsd
    Level 41  
    Pierwszy krok do tuningu tego silnika. Ten kolektor i calowy wydech, ze sportowym katalizatorem, bez strumienicy. Do tego power-box zamiast dolotowego.

    Poradzę Ci jednak inaczej:
    - Kolektor dolotowy około 700 + filtr mokry 100
    - kolektor wydechowy około 700
    - Wydech z: rura + tłumikami... nie wiem, 1000?
    Do tego remont silnika, tłoki, wyważenie, zmniejszenia masy koła zamachowego - 5000? (zakład z robocizną) Następnie hamownia i nowe mapy do silnika i ponownie kasa.
    I z 100 koni będzie 130 - 150. Odżyją te co zdechły z upływu lat, przybędzie kilka nowych. Autko będzie szybsze, fakt. Lecz nadal bez turbiny.
    Sprzedaj je, dołóż kasę i kup coś innego. Nawet starą Toyotę Suprę bi-turbo :-) lub coś lżejszego z mocnym silnikiem.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    gawlatko
    Level 8  
    Spore koszta i chyba lepiej zostawić to co jest albo sprzedać póki jeździ :) chodzi o to, że kolega miał taki silnik w gazie i lepiej przyspieszał od mojego czystego benzyniaka. Trzeba mu coś przeczyścić oprócz tego co zrobiłem, aby uzyskać pełną moc która w nim pozostała?
  • #10
    freebsd
    Level 41  
    gawlatko wrote:
    Spore koszta
    I to nie wszystkie. Jak się przyśpieszy to trzeba też zahamować, czyli jeszcze kolejne wydatki na układ hamulcowy i zawieszenie... :-)

    gawlatko wrote:
    Trzeba mu coś przeczyścić oprócz tego co zrobiłem, aby uzyskać pełną moc która w nim pozostała?
    "Pełna moc" = remont silnika.
    Odczytałeś błędy z komputera? Ja nie jestem doświadczony w diagnostyce. Ktoś inny lepiej Ci doradzi. Ja bym poszukał sensownego mechanika specjalizującego się w Oplach.
    Ewentualnie samodzielnie wykonał bym: Sprawdź kompresje. Wymień świece i przewody WN. Świece oryginalne? Możesz założyć mokry filtr powietrza. Podłączenie akumulatora jest OK, czy są dobre styki masy i plusa (oczyścić profilaktycznie). Katalizator nie zapchany? Czasami nie firmowe tłumiki jak by zapychały się jakimś czasie. Sonda lambda OK? Wtryski sprawdzone? Kolektor dolotowy nie ma nieszczelności, nie ciągnie lewego powietrza? Wszystkie rurki, podciśnienia, są podłączone (rurki nie uszkodzone)? Sprawdził bym też wszystkie czujniki.
  • #11
    marseluss_2009
    Level 24  
    Taką astre mój szfagier miałi przyznam że całkiem fajnie to latało, choć pod koniec zaczęła wywalać CE i osłabła, taką sprzedał. Nowy właściciel wymienił cewki(kabli nie szukaj bo ich nie ma) i ponoć fajnie śmiga. Ale, auto rwało na zimach czyli 14stki, letnie 16 cali i klapa.