Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jcb tlt 30 4x4 - Kontrolka napedu

gumolowy 29 Maj 2015 10:14 1911 17
  • #1 29 Maj 2015 10:14
    gumolowy
    Poziom 7  

    Witam,
    zakupiłem ładowarkę jak w temacie i po zapaleniu mruga kontrolka od napędu 4x4, napęd działa i nie wiem dlaczego mruga! Może ktoś wie jak odczytać po impulsach mrugnięć kod błędu?
    Pozdrawiam

    0 17
  • Mitronik
  • #2 29 Maj 2015 12:43
    bodek69
    Poziom 14  

    Czy ta ładowarka jest z czterema kołami skrętnymi?

    0
  • #3 29 Maj 2015 12:45
    gumolowy
    Poziom 7  

    Tylko tył jak wózek widłowy, rok produkcji 2008.

    0
  • #4 29 Maj 2015 12:53
    bodek69
    Poziom 14  

    Mam przed sobą całą dokumentacje techniczną i nic nie jest napisane na temat Twojego problemu

    1
  • #5 29 Maj 2015 13:32
    gumolowy
    Poziom 7  

    W instrukcji jest napisane że jeżeli ta kontrolka zacznie mrugać to skontaktować się z serwisem! Mruga cztery razy i przerwa.

    0
  • Mitronik
  • #6 29 Maj 2015 16:30
    bodek69
    Poziom 14  

    W poniedziałek postaram się pomóc

    0
  • #7 01 Cze 2015 12:26
    gumolowy
    Poziom 7  

    Czy możesz mi podać do jakich czujników podłączona jest ta kontrolka lub przesłać zdjęcie schematu na mejla?

    0
  • #8 08 Cze 2015 14:32
    gumolowy
    Poziom 7  

    Witam,
    proszę o napisanie lub przesłanie schematu dokąd idą przewody z kontrolki od napędu.
    Pozdrawiam

    0
  • #9 13 Cze 2015 16:06
    wal-ker
    Poziom 31  

    Czy te ,,mrugnięcia" kontrolki są długie czy krótkie? Okreslił bys je jako kropki czy kreski?I ile pedałów jest w kabinie?Błyski pokazuja sie od razu czy po 30 sek.?

    0
  • #10 13 Cze 2015 20:56
    gumolowy
    Poziom 7  

    Witam,
    mruga po przekręceniu kluczyka w kodzie kreska kropka kreska kreska, ma gaz i hamulec.
    Pozdrawiam

    0
  • #11 13 Cze 2015 22:40
    wal-ker
    Poziom 31  

    A wiec tak.Za sterowanie 4x4 odpowiada komp ładowarki, Susmic ktory znajduje sie po prawej stronie za pokrywą(obok pedału gazu).Sam Susmic (zaleznie od roku) posiada na obudowie cztery diody diagnostyczne,czerwona,,status" równiez błyska kody błędów.sama kontrolka LED napędu 4x4 podłączona jest do kontrolera ASC(kontroler poslizgu kół)który znajduje sie pod podłogą kabiny.
    Kontroler zbiera informacje z czujników obrotu kół i z czujnika skretu kół tylnej osi.
    Podany przez Ciebie kod błędu mówi o tym że napięcie wyjsciowe z czujnika skretu tylnej osi jest poza zakresem kompa.Czujnik skretu jest zamontowany po lewej stronie tylnej osi.Jak gdyby nad gornym łożyskowaniem zwrotnicy lewej.Do sprawdzenia opornosc czujnika.
    Całkowicie skręcone koła w lewo-690 ohmów.
    całkowicie w prawo-5 kilo ohmów
    w srodkowym położeniu 3,2 kilo ohma.
    Pomiar między czarnym i zielonym kabelkiem. Oczywiscie czujnik odłączony od wiązki.
    Jeżeli opornosc jest prawidłowa to pomierzyc napiecie pomiędzy konektorem 3a i 3c czujnika .Powinno byc 5 V.
    Jezeli nie ma napiecia to szukamy go na wiązce głównej az do Susmica -pin 1 czyli minus czujników-,pin 14 zasilanie czujnika +5 V oraz pin 32 napiecie odniesienia(sterujące) z czujnika.

    0
  • #12 15 Cze 2015 10:06
    gumolowy
    Poziom 7  

    Witam,
    więc pomierzyłem czujnik i wygląda to tak, przy prostych kołach, są dwa dwa kabelki czarne i jeden zielony. Pomiędzy jednym czarnym a zielonym ok. 10 kilo ohmów a pomiędzy drugim czarnym a zielonym od 1 do 7 kilo ohmów, takie wachania.
    Ten susmic jest u mnie pod siedzeniem w komorze silnika i podaje ten sam kod.
    Co robić!
    Pozdrawiam i dziękuje za tak wyczerpującą informacje.

    0
  • #13 15 Cze 2015 10:30
    wal-ker
    Poziom 31  

    Co robić?
    Q-wa zrobic to co napisałem w poprzednim poście!!!Pomierzyc opornosci przy prostych i skręconych kołach w obie strony.Miedzy czarnym i zielonym kabelkiem ,po odłączeniu od kostki. Na niej sa numery konektorów.2a i 2b-to te konektory/kabelki.Jeżeli opornosc jest inna niż podałem i np. jest stała w każdej pozycji kół sprawdzic czy trzpien obracajacy potencjometr czujnika (ten w środku )obraca potencjometr. Sciecie na tym trzpieniu w pozycji neutralnej/prostej kół ma tworzyc kąt ok 56 stopni w stosunku do osi tylnej.
    Zmierzyc czy we wtyczce czujnika ,po przekręceniu kluczyka na konektorach 3a i 3 c pojawia sie napiecie +5V.
    Zrobic to wszystko i podać wyniki pomiarów i dopiero wtedy zapytac zo dalej.
    My tez pracujemy,cierpimy na brak czasu i nie będziemy za was naprawiac maszyn.
    Mamy pomagać -nie pracować za was.Potem dziwicie sie że nikt nie ma ochoty pomagac.

    0
  • #14 16 Cze 2015 09:38
    gumolowy
    Poziom 7  

    Witam,
    pomierzyłem wszystko i wygląda to tak:
    koła w lewo - 10.10 kilo ohma
    koła prosto - 10 kilo ohma
    koła w prawo - 12,2 kilo ohma,
    zasilanie jest 5V.
    Odkręciłem czujnik ale tam za wiele nie widać, kąt który podałeś mniej więcej się zgadza. Po złożeniu kontrolka świeci się ciągłym światłem, komp pod siedzeniem nie wykazuje błędów a ten w kabinie kropka kropka kreska kropka.
    I co teraz?
    Ponownie dziękuje za chęci i poświęcony czas.
    Pozdrawiam

    0
  • #15 16 Cze 2015 21:06
    wal-ker
    Poziom 31  

    Ten nowy błąd pojawia sie gdy kluczyk jest przekręcony a silnik nie uruchomiony.
    Jest to błąd nie z 4x4 ale z TCR-a czyli części Susmica odpowiedzialnej za ,,skrzynie biegów"Mówi o problemie z czujnikiem obrotow(predkości).
    Zobacz czy wygasnie po jezdzie próbnej.
    Co do pierwszego problemu tu chyba pozostaje wymiana potencjometru, o ile jestes pewien swojego miernika i pomiarów.

    0
  • #16 17 Cze 2015 10:14
    gumolowy
    Poziom 7  

    Witam,
    dokładnie jak napisałeś, kontrolka napędu świeci światłem ciągłym a kod gaśnie po zapaleniu silnika tyle że kontrolka napędu dalej świeci. Czy wykonalne jest żeby ta kontrolka przestała świecić oczywiście pomijając jej odłączenie?
    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [godziny] 5 [minuty]:

    Mam więcej informacji a mianowicie czujnik nie nic nie wykazywał ponieważ trzpień obracał się z czujnikiem, było wywalone łożysko. Postaram się to wszystko poskładać i dam znać ale napisz mi proszę o co chodzi z tą skrzynią.
    Pozdrawiam

    0
  • #17 17 Cze 2015 10:28
    wal-ker
    Poziom 31  

    W poście 13 pisałem:--Jeżeli opornosc jest inna niż podałem i np. jest stała w każdej pozycji kół sprawdzic czy trzpien obracajacy potencjometr czujnika (ten w środku )obraca potencjometr. Wystarczyło dokładnie zrobic to co pisałem i wiedział bys juz dawno o tym łozysku... . A czujnik pewnie i tak zniszczony, bo opornośc nie taka jak powinna ,chyba że miernik oszukuje.

    0
  • #18 13 Sie 2018 10:35
    w_wojtas
    Poziom 9  

    A kontrolka napędu ma świecić przy pracy wózka czy być wyłączona ?
    Czy ma ktoś do sprzedania/udostępnienia instrukcję do TLT 30D 4x4 2005r.?

    0