Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vectra c 1,9 cdti 150km blad P0651

konrad741 30 Maj 2015 00:09 3699 20
  • #1 30 Maj 2015 00:09
    konrad741
    Poziom 10  

    Witam .
    Mam problem z vectra c 19 dth (1,9 cdti 150 KM) a mianowicie :
    błąd- P0651 - Wysokie napiecie w obwodzie 2 napiecia odniesienia 5V
    (05) - Obecny
    silnik pali ,obroty 1400 ,pedał gazu nie reaguje ,innych błędów brak
    Proszę o wskazówkę gdzie szukać przyczyny, które czujniki są w drugim obwodzie .
    Może ktoś już przerabiał ten temat
    Pozdrawiam

    0 20
  • #2 30 Maj 2015 00:24
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zobacz 5V na pedale gazu, to wyjaśni Ci wszystko. Usterka, przetarta wiązka lub zwarcie na którymś z czujników. Poszukaj sobie w sieci, co poza jednym z potencjometrów pedału gazu siedzi w tym obwodzie ;)

    0
  • #3 30 Maj 2015 08:58
    konrad741
    Poziom 10  

    znalazłem w workshop-manual do asty J cos takiego co siedzi w obwodzie drugim :
    P0651
    5 V odniesienia 2 obwodu zapewnia- 5 V do położenia pedału przyspieszenia (APP) czujnik 1, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnika ciśnienia doładowania turbosprężarki i czujnika ciśnienia szyny paliwowej.

    Ciekaw jestem czy w VC ten kod bedzie odpowiedzalny za te same podzespoły

    Dzisiaj zmierzę ten pedał gazu tylko które te piny brać pod uwagę -biorę się za o pierwszy raz .
    Sprzęt i chęci są .

    0
  • #4 30 Maj 2015 09:18
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    konrad741 napisał:
    które te piny brać pod uwagę
    Masz mieć dwa razy po 5V. Wszystkie sprawdzasz, póki co.

    0
  • #5 31 Maj 2015 12:31
    konrad741
    Poziom 10  

    Może ktoś posiada rozpiskę napięć miedzy pinami pedału gazu vectra c 06 r 150 km CDTI .
    Kostka ma 6 pinów
    Pozdrawiam

    Dodano po 22 [minuty]:

    Do Paweł Wawa
    Tak jak napisałem wyżej masz może rozpiskę miedzy którymi pinami ma być napięcie.

    Z góry dzięki .

    0
  • #6 31 Maj 2015 13:18
    jokerro
    Poziom 33  

    Nie ma na pedale gazu nic,druty walą prosto do stera.
    Pytanie,jakie sa napiecia na sciezkach w parametrach po odpaleniu?

    0
  • #7 31 Maj 2015 19:25
    konrad741
    Poziom 10  

    w blokach bez przyciśnięcia pedału
    ścieżka 1 potencjometru 0,96v
    sieczka 2 potencjometru 0,08v
    pedał przyspieszenia 0%

    pedał wciśnięty
    sciezka 1 potencjometru 3,36v
    sicezka 2 potencjometru 0,33v
    pedał przyspieszenia 0%

    napięcia podnosiły się proporcjonalnie do wciśnięcia pedału , zaś pomiar procentowy bez zmian non stop zero (0)

    0
  • #8 31 Maj 2015 20:51
    jokerro
    Poziom 33  

    Przedzwon instalacje,innego wyjscia na dzien dobry nie widze.

    -1
  • #9 31 Maj 2015 21:01
    konrad741
    Poziom 10  

    Jutro przedzwonie instalacje tak jak Piszesz ,dam znac o efektach .

    0
  • #10 31 Maj 2015 21:25
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A ja widzę problem, tak ciężko zmierzyć, czy trafia 5V w dwóch miejscach na pedał? Te dane nie okazują, czy zasilanie na ścieżki jest prawidłowe.

    0
  • #11 31 Maj 2015 22:03
    konrad741
    Poziom 10  

    Przemierzyłem wczoraj kostkę pedału i miałem trzy napiecia z tego co pamietam 2x po 5,05v i raz 6,5v ale spadalo do 5v wiec chciałem mieć rozpiskę które piny mieczyć dokładnie bo nie byłem pewny poprawności pomiarów .
    Jutro zmierzę dokładnie napięcia miedzy pinami i spiszę kolory przewodów miedzy tymi napięciami .
    Pozdrawiam i dziękuje za pomoc i wskazówki .

    0
  • #12 31 Maj 2015 23:12
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pomiar wykonujesz względem masy pojazdu.

    0
  • #13 01 Cze 2015 09:42
    konrad741
    Poziom 10  

    pomierzylem i napiecia sa nastpujące
    1 przewód czarny z dwoma białymi paskami do masy 0,94v
    2 przewod tez czary z dwoma białymi paskami do masy 5v

    0
  • #14 01 Cze 2015 09:44
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Widzisz już usterkę? To teraz ten przewód na ciągłość, prześwietl. Sprawdź też czy po odpięciu ze sterownika wychodzi 5V.

    0
  • #15 01 Cze 2015 09:46
    jokerro
    Poziom 33  

    Wymontować ecu,zamontowac kolejno żarówke na pinach do pedału gazu i podać zasilanie od strony sterownika,lepiej sie juz nie da wytłumaczyć.

    0
  • #16 01 Cze 2015 12:02
    konrad741
    Poziom 10  

    Witam ponownie.
    Druty sprwdzilem , sterownik silnika na wierzchu druty ok .
    Napiecie wychodzące ze sterwonika to 0,93v tyle samo co na pierwszy pin pedału tak jak pisałem wyżej .
    oczywiscie napięcie mierzone przy sterowniku na odpietym drucie centralne ze sterownika
    Czyżby ecu padło ?

    0
  • #17 01 Cze 2015 22:51
    konrad741
    Poziom 10  

    Podpowie ktoś co robic ?

    0
  • #18 01 Cze 2015 23:04
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Naprawić. Tylko, że sam nie dasz rady. A zewnętrzne 5V odpada w tym sterowniku.

    0
  • #19 02 Cze 2015 08:00
    konrad741
    Poziom 10  

    Dzieki wielkie za pomoc.
    Gdzie naprawiac moze jakis namiar na dobrego fachowca.

    Pozdrawiam .
    [/code]

    0
  • #20 02 Cze 2015 11:09
    jokerro
    Poziom 33  

    Jakie masz numery sterownika?

    0
  • #21 03 Cze 2015 21:07
    konrad741
    Poziom 10  

    Problem rozwiązany.
    Zalatwilem na podmianke ecu EDC16 i pokazywal ten sam blad jak moj, wiec wykluczylem sterwonik.
    Odpiolem wszytkie czujniki w komorze silnika i pedal gazu zaczął w blokach pomiarowych zaczął pracowac poprawnie od 0 do 100%
    Nastpnie wpinalem wszytkie czujniki po kolei i za kazdym razem sprawdzalem poprawnosc dzialania w blokach pomiarowych .
    Po wpieciu czujnika cisniena na listwie pedal przestal dzialac .
    dziwne jest to ze po po ponownym rozpieciu i zapieciu wszystkich czujnikow blad zanikl i autko dziala jak przed usterka .
    Temat do zamkniecia .
    Dziekuje za wskazówki.
    Pozdrawiam.

    2