Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung NP350E7C-S07PL - Wyłącza się po zmianie CPU

30 Maj 2015 12:05 3558 30
  • Poziom 7  
    Witam,

Jakiś czas temu postanowiłem zmienić w swoim laptopie procesor Intel Pentium B980 (socket G2) na coś lepszego. Znalazłem w Internecie niezłą ofertę - Intel Core i7 3610QM. Zamówiłem, przesyłka przyszła, a ja zaniosłem laptopa do komputronika (nie znam się na hardware, więc postanowiłem pozostawić to w rękach profesjonalistów).

Po odebraniu laptopa i zainstalowaniu nowych sterowników chipseta graficznego w ruch poszły benchmarki, które wypadły bardzo dobrze. Procesor działa świetnie. Sęk w tym, że komputer wyłącza się w okolicach 30 minuty od startu. Bez żadnych BSoDów, komunikatów czy błędów w Podglądzie zdarzeń.

Specyfikacja mojego laptopa:
    Procesor: Intel Core i7 3610QM / Intel Pentium B980
    Pamięć: DDR3 4 GB + 2 GB
    Dyski: SSD 256 GB (system i ważne programy) oraz HDD 500 GB (pliki kont użytkowników i pozostałe programy)
    Karta graficzna: AMD Radeon HD 7670M
    Chipset graficzny i7: Intel HD Graphics 4000
    Napęd optyczny: brak (HDD siedzi w kieszeni na jego miejscu)
    System: Windows 8.1
    Antywirus: Avast Free + okresowe skanowania przez Malwarebytes Anti-Malware
    BIOS: American Megatrends P09ABE

Spostrzeżenia:
    Komputer wyłącza się w okolicach 30 minut od startu. Po uruchomieniu ponownie startuje poprawnie bez potrzeby czekania.
    Miałem pewne problemy z kartą graficzną i chipsetem. Dawniej renderowaniem UI Windowsa zajmował się chipset Pentiuma, a Radeon działał w grach. Teraz Radeon zajmuje się wszystkim. Przy próbie odinstalowania sterownika lub zmiany go (ręcznie albo przez instalator Catalyst) ekran staje się czarny, a po chwili komputer się wyłącza.