Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf mk4 - Zbyt mały nacisk na hak przyczepka

fhugronostaj 30 May 2015 16:18 2244 23
  • #1
    fhugronostaj
    Level 10  
    Witam mam taki problem z konfiguracją auto & przyczepka mianowicie moja przyczepka gdy ja ciągnę strasznie tłucze o hak, w necie wyczytałem że nacisku na hak ma być miej więcej od 40 do 75 kg , a u mnie jest 12kg nacisku możne mi ktoś doradzić jak ten problem rozwiązać? Dodam że chce ja teraz przedłużyć jest możliwość w przód i w tył.
  • #2
    domex32
    Moderator of Cars
    Jak tłucze o hak to masz zaczep w przyczepie do kitu, albo wyrobiony.
  • #3
    fhugronostaj
    Level 10  
    Testowałem z zaczepami, nawet z przyczepy od sąsiada zakładałem i dalej to samo ,bardziej chodzi mi o ten nacisk czy może być taki mały.
  • #4
    cezars65
    Level 24  
    Ja tam na to mam jeden sposób : owijam kulę od haka z dwoma warstwami folii stretch - tej grubej do owijania palet ...i nic mi nie tłucze. No ale mi się wydaje że nacisk na hak to też zależy od sposobu załadunku. Przepis - tabliczka znamionowa mówi ile może mieć maksymalnie kula haka nacisku , przy wykorzystaniu maksymalnej dopuszczalnej ładownośći.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na pewno masz luz .....czy jak zwiększy się nacisk na hak to nie będzie chałasować? .....uważam że jak jest luz to zawsze..
  • Helpful post
    #5
    domex32
    Moderator of Cars
    fhugronostaj wrote:
    Testowałem z zaczepami, nawet z przyczepy od sąsiada zakładałem i dalej to samo ,bardziej chodzi mi o ten nacisk czy może być taki mały.


    75 kilo to maksymalny nacisk w osi pionowej na hak. Mniejszy może być.
  • #6
    fhugronostaj
    Level 10  
    To jeszcze takie pytanie przyczepka ma 170 długości ,oś jest na środku nie , czy jak ja przedłużę o 50 cm to będzie ,źle?
  • #7
    pp_pablo
    Level 24  
    Masz wyrobioną kulę. Czy przedłużysz przyczepkę czy nie to i tak największe znaczenie (nacisk na hak) ma rozmieszczenie ładunku na przyczepie. Podjedź do wypożyczalni przyczep to szybką ocenią Ci stan kuli.
  • #8
    fhugronostaj
    Level 10  
    Na temat nacisku i kulki wiem już wszystko, jeszcze prosił bym o odpowiedz na moje ostatnie pytanie.
  • #9
    balonika3
    Level 36  
    fhugronostaj wrote:
    To jeszcze takie pytanie przyczepka ma 170 długości ,oś jest na środku nie , czy jak ja przedłużę o 50 cm to będzie ,źle?
    No to wrzuć jakiś ciężar na przód przyczepki i zobacz, czy jest poprawa.
  • #11
    domex32
    Moderator of Cars
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    A skąd nacisk może być mocno ujemny nawet jak źle załadujesz przyczepke np. -100kg.


    Jak zapakujesz towar ta tył przyczepki, to wtedy będzie tył auta podnosić do góry, wtedy można by kolokwialnie stwierdzić że nacisk jest ujemny.
  • #12
    pp_pablo
    Level 24  
    fhugronostaj wrote:
    Na temat nacisku i kulki wiem już wszystko, jeszcze prosił bym o odpowiedz na moje ostatnie pytanie.


    Nie wiem czego oczekujesz pytając o przedłużenie.Czy przedłużysz przyczepkę o 50 cm czy nie, ma małe znaczenie. Pamiętaj o właściwym położeniu osi względem środka ciężkości. Po wypięciu pustej przyczepki powinien dyszel być na ziemi.
    To rozmieszczeniem ładunku na przyczepce "regulujesz" nacisk na hak.
    Jeśli kulę masz OK i zaczep w przyczepce też nie jest wyrobiony, to może samo mocowanie haka do auta się poluzowało i dlatego coś "tłucze". Innych możliwości nie widzę.
  • #13
    kwok
    Level 39  
    Moja przyczepka jak pusta to ręką podnoszę hak z gleby. Nacisku nigdy nie mierzyłem ale pewnie będzie między 5 a 10kg. Ciekawostka taka że jak była tona piachu załadowana to też hak ręką podniosłem, był trochę cięższy niż jak przyczepa pusta ale do 70kg dużo brakowało.
  • #14
    pepe150
    Level 36  
    Zmierz jaki masz obwód kuli. Bo kula zapewne jest wyrobiona i bez wymiany się nie obejdzie.
    Kiedy hak wstawiany lub czy jesteś w stanie określić ile lat ma.
  • #16
    domex32
    Moderator of Cars
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    No nie wierze że kula się wyrobiła. Raczej zaczep.


    domex32 wrote:
    Jak tłucze o hak to masz zaczep w przyczepie do kitu, albo wyrobiony.


    fhugronostaj wrote:
    Testowałem z zaczepami, nawet z przyczepy od sąsiada zakładałem i dalej to samo ,bardziej chodzi mi o ten nacisk czy może być taki mały.
  • #18
    domex32
    Moderator of Cars
    No ale to już wiemy że ma luz, i ma kule wyrobioną, albo chińską nie wymiarową...
  • #19
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    domex32 wrote:
    75 kilo to maksymalny nacisk w osi pionowej na hak

    Nie wiesz przypadkiem z czego to wynika?
    Bo realnie jest to głupie, prędzej wyrwę bagażnik i podłużnice niż odegnie się hak .
  • #20
    domex32
    Moderator of Cars
    Wynika to z tego, iż producent pojazdu wylicza maksymalne obciążenie tylnej osi, biorąc pod uwagę pasażerów oraz obciążenie bagażnika, aby zapewnić stabilność auta.
  • #21
    andrzej20001
    Level 43  
    Wyrobione zaczepy przyczepek w sąsiedzkiej okolicy,ale po co go zmieniać jak jeszcze nie odpadł :) . Jak tłucze to tylko może być to. A minusowy nacisk to proszenie się o wypadek. Ma być nacisk w dół . Inaczej............
    https://www.youtube.com/watch?v=1O9rAePP7RU
  • #22
    fhugronostaj
    Level 10  
    Tak dla jasności zaczep od przyczepki był jeszcze z lat 80dziesiątych i był na nim luz k@$#%&y

    Teraz inne pytanie przedłużam tą przyczepkę z 2m na 3,15 metry , oś musi być na środku czy bardziej z przodu lub tyłu? jakąś rade proszę żebym nie spieprzył.
  • Helpful post
    #23
    kwok
    Level 39  
    Oś ma być w takim miejscu żeby zaczep naciskał na hak - 5-10kg nacisku wystarczy, oczywiście pusta przyczepa.
  • #24
    fhugronostaj
    Level 10  
    ok dzięki :D