Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1.2 8V - i nierówna praca silnika na LPG i benzynie

31 Maj 2015 10:46 3627 8
  • Poziom 2  
    Witam.
    Od jakiegoś czasu walczę z samochodem marki FIAT PUNTO 1.2 8V 2004 rocznik.
    Problem polega na tym, że posiada on bardzo nie równe obroty na biegu jałowym gdy silnik jest rozgrzany. Problem występuje na LPG jak i na benzynie. Denerwuje to bardzo podczas postoju chociażby w korku czy przy sygnalizacji świetlnej.
    Do tej pory wymieniłem:
    -Przewody i świece wysokiego napięcia (oryginały dobrane z katalogiem)
    -Sterownik silnika znajdujący się na bloku
    -Przepustnice z silnikiem krokowym
    -Czujnik położenia wału i czujnik wałka rozrządu (sprawdzone na drugim egzemplarzu tego pojazdu i są sprawne)
    -Listwę wtryskową
    -Pomiar ciśnienia na cylindrach jest w normie i mniej więcej na jednakowym poziomie
    -Sprawdziłem też wszystkie kable (napięcia, sygnały, jak i ciągłości przewodów są OK)
    Bardzo proszę o pomoc co mogę jeszcze sprawdzić ewentualnie wymienić bo domowy zapas melisy jest na wykończeniu. Do głowy przychodzi mi jeszcze sonda lambda. To dobry trop?
    Przebieg bolidu to 160 tysięcy km a komputer diagnostyczny nie wykazuje żadnych błędów.
  • Admin grupy Samochody
    MuMin-44 napisał:
    Do głowy przychodzi mi jeszcze sonda lambda. To dobry trop?
    Bardzo dobry trop.
  • Poziom 2  
    Bardzo dziękuje za odpowiedz. Z racji ostatnich wydatków na tą usterkę zastanawiam się nad zamiennikiem firmy GETZE. Dodam, że wymieniłem również obie cewki wysokiego napięcia.
  • Poziom 29  
    Sondę tylko firmową a nie jakieś nie wiadomo co
    Sam u siebie to przerabiałem i kupiłem sondę denso i śmiga jak szalony -sej 1,1 mpi
    Podłączając komputer diagnostyczny w parametrach będziesz widział czy sonda jeszcze żyje ma rysować wykres
    Jaka masz instalację lpg?
  • Poziom 32  
    Zrób regulację zaworów, zapewne tutaj też będzie przyczyna.
  • Poziom 2  
    Instalacja gazowa z parownikiem TOMASSETTO wraz z silnikiem krokowym. Komputer sterujący LPG to BINGO. W chwili słabości wymieniłem silnik krokowy LPG na tak zwaną "śrubę" lecz nie przyniosło to efektu. Byłem też u gazowników celem regulacji. Nie przyniosło to efektu i na paliwie jest to samo.

    Dodano po 50 [sekundy]:

    dabu napisał:
    Zrób regulację zaworów, zapewne tutaj też będzie przyczyna.

    Zawory w tym modelu nie są samoregulujące?
  • Poziom 16  
    Faluja obroty :

    -sprawdza czujnik przepływu powietrza
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Niestety nie. I jeśli nie regulowałeś przez te 160kkm możesz mieć już "kwiatki" na zaworach
  • Poziom 2  
    Regulacja/wymiana płytek zaworowych częściowo rozwiązała problem. Bardzo dziękuje za pomoc! ;]