Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Polo 1,4 TDI 2000r - Skaczące obroty przy starcie.

Krystiano 6L 31 May 2015 12:44 684 7
  • #1
    Krystiano 6L
    Level 7  
    Witam mam problem odnośnie mojej małej polóweczki a problem wygląda następująco. Przekręcam kluczyk pojawiają się kontrolki zapłonu i grzania świec, grzeje polówka świece od 1 min do półtora a następnie uruchamiam silnik i przy starcie obroty podskakują od 1000 do dwóch tyś. i tak przez 5 sekund a następnie trzyma 1300/1400 obrotów do 2 min lub 20 minut i nie ważne czy silnik jest zimny czy ma 90 C°. Mechanik z którym już zakończyłem współpracę systematycznie wymieniał mi czujniki temperatury silnika i sprawdzał przewody biegnące do niego i tak zebrała mi się mała kolekcja czujników prawdopodobnie dobrych bo to nie tędy droga. Wymiana czujnika temperatura pomagała na max 2 dni i to samo się działo. Mechanik twierdzi cały czas że silnik w polówce twierdzi że ma -40 C° i że musi mu dać po garach. Brak jakichkolwiek błędów sterownika doprowadził mnie do forum na którym często można znaleźć jakąś mądrą osobę więc Proszę o pomoc. Wstyd odpalać takie auto pod hipermarketem bo wszyscy się patrzą jak na kata samochodowego:)
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    plumbum22
    Level 20  
    może jest to wina świec żarowych ewentualnie instalacji świec? Może jedna świeca nie grzeje jednego cylindra stąd te nierównomierne obroty? Prędzej tu bym szukał przyczyny. Diesel do samozapłonu potrzebuje nie tylko dużego ciśnienia sprężania ale też temperatury.

    Moderated By T5:

    Za bzdurną poradę.
    Ostrzeżenie.
    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #3
    sigwa18
    Level 38  
    Trzeba by podłączyć komputer i sprawdzić teorię mechanika czy faktycznie ECU widzi temperaturę silnika -40 C. Bo objawy pasują do tego.
  • #4
    Krystiano 6L
    Level 7  
    Odnośnie świec to może tak być ponieważ listwa jest tak spękana aż widać przewód miedziany ale nie sądzę czy to by miało całkowity taki wpływ na to co opisałem wcześniej
  • #5
    sigwa18
    Level 38  
    Świece żarowe maja wpływ na odpalanie tego silnika tak od -5/-10 C. U mnie odpalał bez problemu bez żadnej świecy przy -10 C.
  • #6
    sulof1601
    Level 25  
    Witam.Sprawdź sam ten czujnik,weź miernik na kostce do czujnika powinieneś mieć 5V,następnie rezystancję czujnika przy temp ok 20sC 2,2-2,7koma przy 80sC 270-350omów.Ten przypadek wskazuje na problem z temperaturą ale może być wina sterownika.Pozdrawiam
  • #8
    kwok
    Level 39  
    Proponuję wymienić wtyczkę do tego czujnika.