Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuję schematu podłączeń sterownika AS 1

01 Cze 2015 14:56 1731 19
  • Poziom 11  
    Witam,

    Nabyłem bramę drewniana z takim sterownikiem:
    Poszukuję schematu podłączeń sterownika AS 1

    Kable przy silniku wycięte, kable od czujnika indukcyjnego w dole bramy ucięte.
    Czujnik odtworzony, nie mogę jednak wyszukać informacji jak podłączyć silnik...

    Morze choć "na krótko" da się taki silnik podłączyć aby podnieść i opuścić bramę:
    Poszukuję schematu podłączeń sterownika AS 1

    Brama z niemiec, wszytko po germańsku. Ten czujnik indukcyjny raczej do odłączenia.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Takie złącze jest.

    Tak wychodziło z oglądnięcia silnika. Jest za stycznikiem zielone łącze.
    Z silnika wychodzi to zasilanie i wiązka od "krzywek"...
    Podłączenie tam zasilania (na złącze koło stycznika) nie uruchomiło silnika.
    Pokopie, może samemu silnikowi coś dolega.

    Dzięki wielkie za info.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 18  
    No tak tylko chodzi mi jak zaprogramować bramę by dojechała w górę po naciśnięciu przycisku Góra i w dół na dół. Poza tym jakiś pilot to obsłuży?
  • specjalista -automatyka bramowa
    Grzechotnik napisał post wyżej - zwarcie 5 i 6 powoduje (a przynajmniej powinno) otwieranie, zwarcie 9 i 10 zamykanie, zwieranie 7 i 8 uruchamia sekwencję góra-stop-dół-stop.
    Ustawienie pozycji krańcowych to manipulacja przy krzywkach.
    Co do radia - najmniej problematyczne będzie podpięcie współczesnego radia 1 kanałowego pod zaciski 7 i 8 lub 2 kanałowego radia (jeśli chcesz osobnego otwierania i zamykania) pod 5,6 oraz 9,10.
  • Poziom 18  
    Rozumie że chodzi X3?
  • specjalista -automatyka bramowa
    Tak, X3. X4 to zabezpieczenia - i trochę zworek w X4 widać ale głowy nie dam, czy nie trzeba czegoś zrobić z wejściem SKS (czyli zabezpieczeniem krawędziowym - przynajmniej u Hormanna - i tam aby je ominąć, trzeba było przewaznie dać opornik 8,2 kOHM ale też różnie bo były oporowe, optyczne, pneumatyczne a u ciebie zdaje się pisałeś o indukcyjnym? Ale takiego chyba nie było...).
  • Poziom 18  
    Tak jak piszesz chyba X3 to wartości zadające a x4 to warunki czyli czujki. Bo ja mam pod x4 dw wpieta czujkę ciśnieniową. Jak dmuchnę brama staje. Czujka jest wpięta w dolny fartuch. Czyli uderzy w przeszkodę i brama staje. Nic będę testował w tyg jak znajdę czas. Dziękuję za info
  • specjalista -automatyka bramowa
    W/w schemat Grzechotnika sporo rozjaśnia - choć twoja centralka nieco się różni - jest bogatsza w funkcje od tej z instrukcji - ma wejście SKS...
    Cytat:
    głowy nie dam, czy nie trzeba czegoś zrobić z wejściem SKS

    Po przyjrzeniu się płytce jest tam zworka SKS/DW - czyli jako zabezpieczenia krawędziowego można używać listwy NC (optycznej lub pneumatycznej podpiętej pod wejście DW) albo oporowej (po przełożeniu zworki) podpiętej pod wejście SKS (ale jaki opór nominalny - ???, są różne) - skoro twoja działa to nie ma co kombinować... .
    I masz wpiętą jakąś kartę (zresztą gniazdo karty jest inne niż to w instrukcji), której nie ma w w/w instrukcji...
  • Poziom 18  
    Dzięki wielkie za pomoc. Czyli rozumię, że całość opiera się na krańcówkach w silniku. Poprawna nastawa i powinna chulać o ile się je ustawia no jeszcze tego nie rozbierałem.?
  • specjalista -automatyka bramowa
    Miejmy nadzieję że będzie prosto, nie bardzo banglam w niemieckim ale zdaje się że będzie - i przez analogię do instrukcji od Grzechotnika - krańcówka zamknięcia to 1,2 (czyli STOP ZU), krańcówka otwarcia to 3,4 (STOP GANZ AUF), dodatkowa krańcówka otwarcia - to 5,6 (VOR END ZU) - tu nie jestem pewien - albo punkt referencyjny (jak w Hormannach) albo zwolnienie jeśli jest albo "znieczulnie" listwy krawędziowej przy dojeździe do zamknięcia - może koledzy brylujący w niemieckich napędach dopowiedzą, THERMO - wiadomo - termik silnika i inne zabezpieczenia.
    Jest jeszcze wejście dla krańcówki częściowego otwarcia na X4 - 7,8 (STOP HALFAUF)
  • Poziom 24  
    Tutaj jeszcze na bardzo podobnej centrali.

    Siłownik Twój po regulacji krańcówek, OBOWIĄZKOWO, żeby Ci brama w kosmos nie wyjechała, powinna dziłać. Masz wpięty moduł do SKSa czy innego zabezpieczenia, niewidać na zdjęciu, i jężeli bedzie nieuszkodozny, to powiino to wszysko działać w automacie do góry i na dół.
  • Poziom 18  
    Czyli jest komplet wystarczy ustawić krańcówki. Myślałem że będzie więcej zabawy, ale i tak dzięki za informację. W sobotę podziałam myślę, że problemu nie będzie.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Do postu kolego powyżej - jeśli masz taki sam napęd z takimi samymi krańcówkami jak przytoczony w instrukcji montażowej - krańcówki eksploatacyjne podpinasz pod wejścia Endshalter czyli STOP ZU i STOP AUF - odpowiednio dla zamknięcia i otwarcia) i regulujesz DOKŁADNIE punkty zatrzymania. Krańcówki bezpieczeństwa spinasz szeregowo i podpinasz pod wejście THERMAL (i jeśli silnik ma termik - też szeregowo tamże), regulujesz je na zadziałanie minimalnie po zadziałaniu krańcówek eksploatacyjnych.
    Wejście VOR END ZU - tu się poprawię ale przydało by się sprawdzić - możliwe że jest do odłączenia zabezpieczenia - listwy krawędziowej tuż przed dojechaniem bramy do zamknięcia - jeśli tak, podpinasz do którejś z krańcówek funkcyjnych ustawionej na kilka cm ruchu bramy przed zadziałaniem krańcówki zamknięcia. Ostatnią nie podpiętą krańcówkę funkcyjną możesz użyć do funkcji częściowego otwarcia (X4 - 7,8), ale jako że nie ma wejścia do uruchomienia takiej funkcji - pewnie da się tylko z radia wpinanego w gniazdo X9 (oryginalnego lub wpięcie innego nadajnika 2 kanałowego wtyczką RJ11 tamże - ale trzeba by rozkminić piny gniazdka).
    Ciekawe swoją drogą do czego jest ta karta w złączu krawędziowym....

    Do postu poniżej - fakt - przecież na płytce nie ma żadnego procesora (chyba że od druku, ale to za stary sprzęt) - może to cała logika napędu, a na płycie głównej są tylko peryferia...