Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuję schematu podłączeń sterownika AS 1

01 Cze 2015 14:56 2103 19
  • Poziom 11  
    Witam,

    Nabyłem bramę drewniana z takim sterownikiem:
    Poszukuję schematu podłączeń sterownika AS 1

    Kable przy silniku wycięte, kable od czujnika indukcyjnego w dole bramy ucięte.
    Czujnik odtworzony, nie mogę jednak wyszukać informacji jak podłączyć silnik...

    Morze choć "na krótko" da się taki silnik podłączyć aby podnieść i opuścić bramę:
    Poszukuję schematu podłączeń sterownika AS 1

    Brama z niemiec, wszytko po germańsku. Ten czujnik indukcyjny raczej do odłączenia.
  • Poziom 41  
    Złącze do podłączenia trójfazowego silnika znajduje się nad zespołem styczników (zielone złącze) Nie widać tego na zdjęciu, ale powinno być oznaczone U,V,W. Do tego podłączasz przewody fazowe silnika, przewód ochronny do PE.
  • Poziom 11  
    Takie złącze jest.

    Tak wychodziło z oglądnięcia silnika. Jest za stycznikiem zielone łącze.
    Z silnika wychodzi to zasilanie i wiązka od "krzywek"...
    Podłączenie tam zasilania (na złącze koło stycznika) nie uruchomiło silnika.
    Pokopie, może samemu silnikowi coś dolega.

    Dzięki wielkie za info.
  • Poziom 18  
    No tak tylko chodzi mi jak zaprogramować bramę by dojechała w górę po naciśnięciu przycisku Góra i w dół na dół. Poza tym jakiś pilot to obsłuży?
  • specjalista -automatyka bramowa
    Grzechotnik napisał post wyżej - zwarcie 5 i 6 powoduje (a przynajmniej powinno) otwieranie, zwarcie 9 i 10 zamykanie, zwieranie 7 i 8 uruchamia sekwencję góra-stop-dół-stop.
    Ustawienie pozycji krańcowych to manipulacja przy krzywkach.
    Co do radia - najmniej problematyczne będzie podpięcie współczesnego radia 1 kanałowego pod zaciski 7 i 8 lub 2 kanałowego radia (jeśli chcesz osobnego otwierania i zamykania) pod 5,6 oraz 9,10.
  • Poziom 18  
    Rozumie że chodzi X3?
  • specjalista -automatyka bramowa
    Tak, X3. X4 to zabezpieczenia - i trochę zworek w X4 widać ale głowy nie dam, czy nie trzeba czegoś zrobić z wejściem SKS (czyli zabezpieczeniem krawędziowym - przynajmniej u Hormanna - i tam aby je ominąć, trzeba było przewaznie dać opornik 8,2 kOHM ale też różnie bo były oporowe, optyczne, pneumatyczne a u ciebie zdaje się pisałeś o indukcyjnym? Ale takiego chyba nie było...).
  • Poziom 18  
    Tak jak piszesz chyba X3 to wartości zadające a x4 to warunki czyli czujki. Bo ja mam pod x4 dw wpieta czujkę ciśnieniową. Jak dmuchnę brama staje. Czujka jest wpięta w dolny fartuch. Czyli uderzy w przeszkodę i brama staje. Nic będę testował w tyg jak znajdę czas. Dziękuję za info
  • specjalista -automatyka bramowa
    W/w schemat Grzechotnika sporo rozjaśnia - choć twoja centralka nieco się różni - jest bogatsza w funkcje od tej z instrukcji - ma wejście SKS...
    Cytat:
    głowy nie dam, czy nie trzeba czegoś zrobić z wejściem SKS

    Po przyjrzeniu się płytce jest tam zworka SKS/DW - czyli jako zabezpieczenia krawędziowego można używać listwy NC (optycznej lub pneumatycznej podpiętej pod wejście DW) albo oporowej (po przełożeniu zworki) podpiętej pod wejście SKS (ale jaki opór nominalny - ???, są różne) - skoro twoja działa to nie ma co kombinować... .
    I masz wpiętą jakąś kartę (zresztą gniazdo karty jest inne niż to w instrukcji), której nie ma w w/w instrukcji...
  • Poziom 18  
    Dzięki wielkie za pomoc. Czyli rozumię, że całość opiera się na krańcówkach w silniku. Poprawna nastawa i powinna chulać o ile się je ustawia no jeszcze tego nie rozbierałem.?
  • specjalista -automatyka bramowa
    Miejmy nadzieję że będzie prosto, nie bardzo banglam w niemieckim ale zdaje się że będzie - i przez analogię do instrukcji od Grzechotnika - krańcówka zamknięcia to 1,2 (czyli STOP ZU), krańcówka otwarcia to 3,4 (STOP GANZ AUF), dodatkowa krańcówka otwarcia - to 5,6 (VOR END ZU) - tu nie jestem pewien - albo punkt referencyjny (jak w Hormannach) albo zwolnienie jeśli jest albo "znieczulnie" listwy krawędziowej przy dojeździe do zamknięcia - może koledzy brylujący w niemieckich napędach dopowiedzą, THERMO - wiadomo - termik silnika i inne zabezpieczenia.
    Jest jeszcze wejście dla krańcówki częściowego otwarcia na X4 - 7,8 (STOP HALFAUF)
  • Poziom 25  
    Tutaj jeszcze na bardzo podobnej centrali.

    Siłownik Twój po regulacji krańcówek, OBOWIĄZKOWO, żeby Ci brama w kosmos nie wyjechała, powinna dziłać. Masz wpięty moduł do SKSa czy innego zabezpieczenia, niewidać na zdjęciu, i jężeli bedzie nieuszkodozny, to powiino to wszysko działać w automacie do góry i na dół.
  • Poziom 18  
    Czyli jest komplet wystarczy ustawić krańcówki. Myślałem że będzie więcej zabawy, ale i tak dzięki za informację. W sobotę podziałam myślę, że problemu nie będzie.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Do postu kolego powyżej - jeśli masz taki sam napęd z takimi samymi krańcówkami jak przytoczony w instrukcji montażowej - krańcówki eksploatacyjne podpinasz pod wejścia Endshalter czyli STOP ZU i STOP AUF - odpowiednio dla zamknięcia i otwarcia) i regulujesz DOKŁADNIE punkty zatrzymania. Krańcówki bezpieczeństwa spinasz szeregowo i podpinasz pod wejście THERMAL (i jeśli silnik ma termik - też szeregowo tamże), regulujesz je na zadziałanie minimalnie po zadziałaniu krańcówek eksploatacyjnych.
    Wejście VOR END ZU - tu się poprawię ale przydało by się sprawdzić - możliwe że jest do odłączenia zabezpieczenia - listwy krawędziowej tuż przed dojechaniem bramy do zamknięcia - jeśli tak, podpinasz do którejś z krańcówek funkcyjnych ustawionej na kilka cm ruchu bramy przed zadziałaniem krańcówki zamknięcia. Ostatnią nie podpiętą krańcówkę funkcyjną możesz użyć do funkcji częściowego otwarcia (X4 - 7,8), ale jako że nie ma wejścia do uruchomienia takiej funkcji - pewnie da się tylko z radia wpinanego w gniazdo X9 (oryginalnego lub wpięcie innego nadajnika 2 kanałowego wtyczką RJ11 tamże - ale trzeba by rozkminić piny gniazdka).
    Ciekawe swoją drogą do czego jest ta karta w złączu krawędziowym....

    Do postu poniżej - fakt - przecież na płytce nie ma żadnego procesora (chyba że od druku, ale to za stary sprzęt) - może to cała logika napędu, a na płycie głównej są tylko peryferia...