Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes sprinter 2.9 - wibracje podczas przyspieszania

mbs312 02 Jun 2015 00:03 5847 6
  • #1
    mbs312
    Level 2  
    Witam, mam problem se swoim sprinterem 2.9. auto zaczyna wpadać w wibracje, drżenie podczas obciązenia silnika tzn przy dynamicznym przyspieszaniu w okolicach skrzyni przenaszacej sie na cala karoserie. Dodam że nie dzieje się to przy delikatnym wciśnięciu gazu. Moja historia jest dość długa więc lepiej jak zaczne od początku.
    Zaczęło się od wtrysków i pompy wtryskowej. Wtryski poszły do regeneracji pompę kupiłem używaną. Auto zaczęlo normalnie jeżdzić ale po przejechaniu kilkunastu doslownie kilometrow wpadło w tryb awaryjny. auto zgasilem ale mialo cięzko odpalić, raczej odpalilo z wielkim zgrzytem w okolicach skrzyni biegow. Okazało sie ze kolo dwumasowe się zablokowało. Niemożliwe a prawdziwe. pojechałem kupiłem drugie koło ale używane. auto znowu zaczęło jezdzić ale nastąpiła druga usterka po przejechaniu kilku km. Załapało na panewkach..
    I wtedy sie zaczęły dziać się cuda.. Silnik został wyjety razem ze skrzynia. panewki kupione bez szlifu. wał nie był szlifowany. Złożyliśmy wszystko do kupy, silnik wsadziliśmy bez problem, auto odpalilo normalnie, nic się nie pokojacego nie działo.
    Ale gdy tylko wyjechałem na prostą, auto tak jak w temacie zaczęlo wpadać w wibracje.
    Poduszka pod skrzynia została wymieniona, i tak nic to nie dało
    2 podpory wału, też to samo.
    Dzisiaj została wymieniona nawet i skrzynia biegów, gdyż mechanik stwierdzil że luz na wałku sprzegłowy sie zrobił i takie to są efekty. I tak dupa, nic nie dało.
    Serio ręcę już mi opadają bo auto od ponad mięsiąca jest nie do jazdy a na pewno nie do tego zeby wyjechac nim za granice..
    Moze mial ktos takie same objawy
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    andreek
    Level 2  
    Moim zdaniem wszystko wskazuje na jakieś niewyważenie elementu wirującego ze strony silnika skoro dzieje się to powyżej jakichś obrotów a nie prędkości auta. Czy na luzie podczas dodawania gazu też tak się dzieje powyżej pewnych obrotów ?
  • #3
    mbs312
    Level 2  
    Nie, wtedy tego nie czuc nawet jak podnieśliśmy tył i zaczeliśmy go sprawdzać na każdym biegu. Tak jak mówie to zależy jak silnik ma obciążenie.
  • #4
    Tomek Leszczynski
    Level 15  
    Witaj kolego to nie panewke ci przytarlo tylko dwumas uszkodzil wal zrobiles szlif walu ok a sprawdziles osiwosc panewek głównych w kadłubie silnika ? a no i po takim zabiegu dwumas nowy lub regeneracja
  • #5
    andreek
    Level 2  
    Ale co ma do tego dwumas. Kiedy sprzęgło się połączy to dwumas już nie odgrywa żadnej roli. Przecież on ma elastyczniej niż zwykłe sprzęgło połączyć tarcze sprzęgła. Wogóle dwumas to złodziejski pomysł na robienie kasy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Miałem coś podobnego w starym fordzie jak rozchrzaniony dyfer (przekładnię główna w skrzyni) wtedy gdy silnik rozpędzał auto było czuć szarpanie. Ale to tylko moje przypuszczenia. Jestem mechanikiem amatorem.
  • #6
    Dziarski Hank
    Level 31  
    andreek wrote:
    Ale co ma do tego dwumas. Kiedy sprzęgło się połączy to dwumas już nie odgrywa żadnej roli


    Mylisz się. Dalej jest do element wirujący o dużej masie. Wał napędowy złożony jak przed rozbiórką, czy na chybił-trafił ?

    Wał korbowy był pomierzony przed złożeniem ?
  • #7
    czester
    Level 13  
    wał napędowy został sprawdzony ??
    jest ustawiony na cechach