Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 200Rebus dla elektryka-Podłączenie uniwersalny sterownik centralnego zamka

ibox514 02 Cze 2015 07:41 2397 21
  • #1 02 Cze 2015 07:41
    ibox514
    Poziom 9  

    Witam

    Chcę dołączyć do oryginalnego CZ uniwersalny sterownik - działają o wiele lepiej, piloty mają większy zasięg. Aczkolwiek mam problem, nie mam pojęcia, jak jest sterowany centralny zamek. Gdzieś w internecie wynalazłem, że zarówno masą jak i plusem na przemian. Żaden ze mnie elektryk, więc może Wam uda się coś odczytać ze schematu?

    Rover 200Rebus dla elektryka-Podłączenie uniwersalny sterownik centralnego zamka

    Co mówi miernik :

    Na kablu różowym (czy tam fioletowym) jest cały czas pełne napięcie. Przy zamykaniu bądź otwieraniu delikatnie spada na chwilę, do jakichś 12.4V, po czym wraca do pełnego napięcia.

    Na kablu pomarańczowym z kolei nie ma stałego napięcia. Pojawia się znikome, bo 0.3V (tyle wyłapał miernik) przy zamykaniu drzwi, po czym maleje do 0V. Przy otwieraniu drzwi przez chwile pojawia się pełne napięcie, po czym znika.

    Próbowałem na krótko podać +12V na kabel pomarańczowy przy zamkniętych drzwiach, bo wtedy pojawiało się +12V na tym kablu - jedyne co zobaczyłem to dość mocna iskra, drzwi się nie otworzyły.


    Za wszelką pomoc będę wdzięczny.

    Pozdrawiam

    0 21
  • #2 15 Cze 2015 21:20
    ibox514
    Poziom 9  

    Podbijam.

    Zamek jest sterowany plusem (plusowy impuls) na kablach różowym i pomarańczowym. Skonfigurowałem uniwersalny sterownik na sterowanie plusowe, podłączyłem, ale niestety nie działa. Sterownik podaje prawidłowy impuls plusowy, ale wywala bezpiecznik (+12V podciągnąłem od oryginalnej centralki CZ i alarmu, od niej wywala bezpiecznik). Okazało się, że w momencie 'spoczynku' na kablach sterujących jest MASA, a w momencie wciśnięcia przycisku pojawia się impuls +12V. Ogarnia ktoś jak to podłączyć, żeby działało?

    Pozdrawiam

    0
  • #3 15 Cze 2015 22:54
    CommonRail
    Poziom 27  

    Tnij ścieżki w centralce.

    0
  • #4 15 Cze 2015 23:17
    ibox514
    Poziom 9  

    W centralce? I wpiąć się w nią? Żaden ze mnie elektryk, ale równie dobrze powinno wystarczyć wpiąć się w te dwa kable.

    0
  • #5 15 Cze 2015 23:26
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    W roverze immobilizer czasem jest radiowy i dołożenie CZ nic nie da.

    0
  • #6 15 Cze 2015 23:27
    ibox514
    Poziom 9  

    Ten egzemplarz nie ma immobilizera. Pytam o podłączenie uniwersalnego sterownika do oryginalnego.

    0
  • Pomocny post
    #8 16 Cze 2015 17:27
    Javoreczek
    Poziom 22  

    ibox514 napisał:
    Pytam o podłączenie uniwersalnego sterownika do oryginalnego.


    Jesli chcesz zostawić tę oryginalną centralkę i do niej podłączyć uniwersalną, to spróbuj się podłączyć do jej sterowania, czyli przewody czarno-pomaranczowy (BO) i czarno-rózowy (BK). Podaj na nie masę i zobacz, czy centralny zamyka i otwiera, i jeśli tak, to podłącz się do nich z uniwersalną centralką skonfigurowaną na sterowanie masą.

    1
  • #9 16 Cze 2015 21:52
    ibox514
    Poziom 9  

    Wielkie dzięki za odpowiedź - tak spróbuję zrobić. Właśnie chcę zostawić oryginalną centralkę i do niej podłączyć uniwersalną. Dam info czy przeszło.

    Pozdrawiam

    0
  • #10 20 Cze 2015 16:27
    ibox514
    Poziom 9  

    Witam,

    Niestety zero reakcji - zdjąłem tylko izolację z kabla czarno pomarańczowego. Sygnał masowy ze sterownika - zero reakcji.

    Jakieś pomysły? Nie muszę zachować oryginalnej centralki, ale bez niej potrzebowałbym chyba przekaźników, żeby to działało .. .?

    Pozdrawiam

    0
  • #11 20 Cze 2015 17:12
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Boziu odetnij centralkę orginalną , znajdź przewody zasilania i wyjście na siłowniki i tam podepnij swoją centralkę.

    0
  • #12 20 Cze 2015 21:29
    ibox514
    Poziom 9  

    Boziu - tak robiłem podłączając pod przewody, na których pojawia się sygnał w momencie zamykania bądź otwierania. Niestety - bezskutecznie.

    0
  • #13 20 Cze 2015 22:31
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Bo podłaczałeś pod sterowanie a nie silniki.

    0
  • #14 20 Cze 2015 23:27
    ibox514
    Poziom 9  

    To kolego oświeć mnie - pod które kable mam się podłączyć, bo po to właśnie założyłem ten temat, dla porad. Nie jestem elektrykiem.

    0
  • #15 21 Cze 2015 00:18
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    O, K przy centralce , centralke odpinasz.

    0
  • #16 21 Cze 2015 12:58
    ibox514
    Poziom 9  

    Drugi post kolego, opisałem, co się dzieje w momencie podłączenia pod te kable. Podaję na nie +12V, bo taki impuls się na nich pojawia w momencie zamykania bądź otwierania drzwi. Sterownik uniwersalny podaje impuls, sprawdzałem miernikiem, niestety zamki nie reagują, po ponownym wciśnięciu guzika na pilocie wywala bezpiecznik od CZ i alarmu.

    Jak podepnę sterownik uniwersalny a odłączę oryginalny to reakcji nie ma żadnej - bezpiecznika nie wywala, ale drzwi też nie reagują.

    Reasumując, na kablach O, K pojawia się impuls +12V w momencie otwierania bądź zamykania drzwi. W czasie spoczynku jest tam MASA (podanie impulsu masowego niczym nie skutkuje).

    0
  • #17 21 Cze 2015 13:15
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego widze że masz problem z czytaniem, ale to nic.
    Jeszcze raz .

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    O, K przy centralce , centralke odpinasz.


    Na te dwa przewody podpinasz 2 przewody sterujące z Twojej nowej centralki, i nie jest to ani plus ani minus tylko sygnał sterowania siłownikiem.
    Pochodzi ze styków ruchomych przekaźników zawartych w centralce.

    0
  • #18 21 Cze 2015 13:34
    ibox514
    Poziom 9  

    Nie wiem, kto ma problem z czytaniem. Uniwersalny sterownik muszę skonfigurować na impuls plusem bądź minusem - może podpowiesz, co wybrać? Bo wybrać trzeba.

    EDIT.

    Zapomniałem o jednej rzeczy - centralny zamek nie zamyka tylnej klapy, jest uszkodzenie po drodze w wiązce. Czy to może być powodem nie działania uniwersalnej centralki jak się podepnie pod pomarańczowy i różowy? W załączniku cały schemat.

    0
  • Pomocny post
    #19 22 Cze 2015 09:29
    Javoreczek
    Poziom 22  

    ibox514 napisał:
    Uniwersalny sterownik muszę skonfigurować na impuls plusem bądź minusem - może podpowiesz, co wybrać?


    Sterownik uniwersalny musi być połączony w konfiguracji +/- do bezpośredniego sterowania siłownikiem. Czyli trzeci schemat z przykładowej instrukcji.

    Rover 200Rebus dla elektryka-Podłączenie uniwersalny sterownik centralnego zamka

    Sprawdź, czy masz u siebie taką opcję. Jeśli nie, to albo inna centralka, albo rzeźbienie z dodatkowymi przekaźnikami.

    1
  • #20 22 Cze 2015 20:57
    ibox514
    Poziom 9  

    @ Javoreczek - sterownik ma taką opcję. Wystarczy wpiąć się w przewody pomarańczowy i różowy konfigurując sterownik do sterowania siłownikiem, dobrze widzę?

    Dzięki wielkie za odpowiedzi.
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #21 22 Cze 2015 22:22
    Javoreczek
    Poziom 22  

    ibox514 napisał:
    Wystarczy wpiąć się w przewody pomarańczowy i różowy konfigurując sterownik do sterowania siłownikiem, dobrze widzę?


    Tak, tylko oczywiście odłącz przedtem ten oryginalny sterownik.

    1
  • #22 23 Cze 2015 21:07
    ibox514
    Poziom 9  

    Podpinając pod wskazane przez Was przewody i ówcześnie konfigurując centralkę na sterowanie +/- (podłączenie do siłownika) wszystko śmiga jak należy. Efekt tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=Ppfp5iYZoYM

    Działa o dwa nieba lepiej niż oryginalny CZ. Reasumując - centralka ustawiona na podłączenie do siłownika (+/-), podłączona pod kable różowy oraz pomarańczowy.

    Dziękuję serdecznie za pomoc.
    Pozdrawiam

    0