Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Espace/F9Q/1.9 DCI - Diagnoza MAP-Sensora - czy jest sprawny?

Ibol 02 Jun 2015 09:51 2136 4
  • #1
    Ibol
    Level 11  
    Witam,

    Walczę z anomaliami w moim aucie i posiłkowałem się tematem (niestety już zablokowanym, bo tam bym odpisał):
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8913118#8913118

    sprawdzając swój MAP-sensor w Espace IV 1.9DCI:

    Mam duże wątpliwości, czy mój działa prawidłowo. Mimo, że bez podania ciśnienia miernik wskazuje 1,87V a przy 2500obr mniej więcej - 2,3V, to nijak się to ma do tabeli wartości czujnika, którą użytkownik Warewolf wkleił na końcu posta.
    Renault Espace/F9Q/1.9 DCI - Diagnoza MAP-Sensora - czy jest sprawny?





    Wskazanie 5V jest jak widać na filmiku niemal nie osiągalne a powinno występować przy 260mbar.

    Czy mój czujnik jest uszkodzony / niewłaściwy?
  • #2
    daras41
    Level 25  
    Nie wiem czy ta tabela jest poprawna. Zrób inny test zamiast voltomierza wepnij czujnik w instalację samochodu i podłącz jakiś tester z podglądem ciśnienia doładowania w parametrach bieżących i porównaj odczyt z tym na manometrze.
  • #3
    Ibol
    Level 11  
    @daras41 sugerujesz aby wpiąć się manometrem między dolot a MAP SENSOR i na pracującym silniku porównać wskazania wartości "Ciśnienie doładowania" jak na moim filmiku poniżej


    ze wskazaniami manometra?

    Skoro to MAP-sensor informuje silnik o tym jakie jest ciśnienie doładowania, to nie może moim zdaniem być inne wskazanie manometra niż na komputerze.
  • #4
    daras41
    Level 25  
    Dokładnie. Pamiętaj tylko ,że ciśnienie odczytane z testera jest podane od zera bezwzględnego i trzeba od tej wartości odjąć ciśnienie atmosferyczne. Np. ciśnienie w parametrach 1500mbar - ok. 1000mbar atmosferyczne =500mbar doładowanie i na manometrze też powinno być około 500mbar
  • #5
    Ibol
    Level 11  
    Dzięki za info. Cenna uwaga. Pomierzę jak piszesz i zobaczymy co wyjdzie. Szkoda, że nie ma takiej wymiernej metody na sprawdzenie przepływki. W grupie VAG zrobiłbym Logowanie VCDS'em i porównał z wynikami innych użytkowników a tu lipa.