Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

307 2.0 hdi 107km - Błąd p1421, duże spalanie, szarpanie podczas jazdy

02 Jun 2015 15:26 7626 8
  • Level 7  
    Witam.

    Posiadam puga 307 2002r 2.0 hdi 107km.

    Teraz krótko o nim, kupiłem go z uszkodzoną dwumasą po zrobieniu tego przyszła nieoczekiwana regeneracja wtrysków. Samochód wcześniej dużo palił po regeneracji nieznaczna poprawa, lecz ciągle za dużo. Okazało się, że fap był do połowy dobrze w ecu wywalony i towarzyszył temu błąd P1421. Pojechałem na zmianę oprogramowania, niby wszystko fajnie samochód dalej dużo pali błąd jest da się go usunąć, lecz powraca i przy tym ma muła więcej pali z tyłu czuć nieprzepaloną rope, jak dodaję na postoju bardzo delikatnie gazu to szarpie i zaczyna kopcić na niebiesko oczywiście to ropa bo czuć. A dodam, że jak jadę z prędkością jednostajną to auto czuć jak przerywa pomaga wciśnięcie pedału gazu i na chwile spokój.

    EGR zaślepiony, wszelkie czujniki sprawdzone i są sprawne również ten od podciśnienia turbo i przepustnicy. Przepływka była podmieniana i nie było pozytywnych skutków, jak odepnę przepływkę jest totalny muł czyli ona sprawna. Pozostaje tylko rozwikłać błąd p1421.

    Korekta wtrysków zrobiona podczas tego szarpania, jak i jazdy przy 90km/h oraz na biegu jałowym (nie wiem co o tym myśleć proszę o opinię odnośnie tego). Przelewy sprawdziłem przez 2 minuty nalały do strzykawek równo po 200ml opału.

    Dzwoniłem do faceta, który robił mi na nowo fapa i chipa przy tym. Powiedział, że ta sonda przed katalizatorem na turbinie, z której wywodzi się ten błąd nie może zostać wyłączona i musi być aktywa tylko trzeba ją wymienić. Ale jak, skoro to pierwsza droga do wypalania fapa którego nie mam ;<. I teraz nie wiem co o tym myśleć.

    Proszę mi napisać czy te wtryski są uszkodzone i czy ten błąd jest istotny i przy usunięciu fapa nie powinno go wgl. być

    Poniżej screeny z pp2000.
    1 obrazek jest przy 50km/h jak samochodem szarpie

    307 2.0 hdi 107km - Błąd p1421, duże spalanie, szarpanie podczas jazdy
    Błąd tej sondy. Zmierzyłem oporność sondy i nie ma wgl. przejścia, myślę jest druga za katem nieaktywna i tam też nie było przejścia. Czy to może być oznaką uszkodzenia?
    307 2.0 hdi 107km - Błąd p1421, duże spalanie, szarpanie podczas jazdy
    Korekta na rozgrzanym silniku,
    307 2.0 hdi 107km - Błąd p1421, duże spalanie, szarpanie podczas jazdy
    Jazda 90 km/h
    307 2.0 hdi 107km - Błąd p1421, duże spalanie, szarpanie podczas jazdy
  • Helpful post
    Level 35  
    Korekta wtrysku na poziomie 1/3 średniej dawki. Różnica miedzy najsłabszym cylindrem a najmocniejszym połowa dawki.
  • Level 7  
    Czyli mam być spokojny o wtryski i upierać się o poprawę oprogramowania uwzględniając gwarancję? Bo dla mnie jest dziwne, że coś co odpowiada za parametry odczytu potrzebne do wypalenia fapa niby po jego usunięciu ma być...
  • Level 35  
    Właśnie za duże te korekty. Ja bym zaczął od sprawdzenia kompresji czy wyniki pomiaru nie pokrywają się z korektami.
  • Level 25  
    Masz bałagan w ECU. Źle usunięty fap . Jak się zaślepia EGR to trzeba sterownik silnika obrobić bo będą błędy prepływu powietrza.
  • Level 7  
    sigwa18 wrote:
    Właśnie za duże te korekty. Ja bym zaczął od sprawdzenia kompresji czy wyniki pomiaru nie pokrywają się z korektami.
    Właśnie rano mnie naszło sprawdzenie kompresji jeszcze przed przeczytaniem postu i w piątek to zrobię.

    daras41 wrote:
    Masz bałagan w ECU. Źle usunięty fap . Jak się zaślepia EGR to trzeba sterownik silnika obrobić bo będą błędy prepływu powietrza.
    Co do złego usunięcia fapa jestem bardziej przychylny bo jak pisałem niepokoi mnie, że czyta coś czego nie powinno być. Jeśli chodzi o egr to w tym przypadku nie trzeba wywalać z pamięci ecu, ponieważ sterowany jest on podciśnieniem nie jak np. w 1.6 hdi elektronicznie i po zaślepieniu pojawia się błąd z przepływu spalin.
  • Level 25  
    No właśnie mała zagadka : skąd sterownik silnika , wprzypadku pneumatycznego EGRu wie, że on się nie otworzył albo jest zaślepiony i zgłasza błąd? Odpowiedź: na podstawie przepływu powietrza przez przepływomierz, bo w chwili gdy się otwiera EGR spada przepływ powietrza przez przepływkę o ilość spalin dostarczanych z wydechu. W silnikach HDI ze sterownikiem EDC15c2 po zaślepieniu EGR pojawia się metaliczna praca i czarny dym bo dawka paliwa jest zbyt duża i żeby było dobrze trzeba go obrobić.
  • Level 7  
    To odpowiadając na Twój post zauważ z czym borykam się odnośnie usterki samochodu. Kopcenie na czarno występuję przy porządnym wciśnięciu gazu z racji chipa (jest chwilowe przy natychmiastowej zwiększonej dawce), tak nawet dymka nie puszcza podczas jazdy i postoju tylko tak jak w pierwszym poście jest napisane. Nie mam żadnych błędów dotyczących zasysanego powietrza tylko z wydalaniem spalin i dawkowania po wystąpieniu błędu. Na screenie masz stopień procentowy odnośnie egr miałem wcześniej puga z identycznym silnikiem na sterowniku edc15 egr zaślepiony tak samo i nic ale to nic nie wpłynęło negatywnie stąd wykluczam egr.
  • Level 7  
    Dzisiaj wymieniłem dwa wtryski 1 oraz 4 (zabawne, że głupi francuz liczy korektę od zamachu ;s, ale mniejsza). Samochód dalej przy delikatnym jednostajnym dodawaniu gazu kopci nieprzepaloną ropą, co dalej zrobię to już po zmierzeniu kompresji. Chociaż już korekta nie bije w oczy.

    Po wymianie dwóch wtrysków na jałowym
    307 2.0 hdi 107km - Błąd p1421, duże spalanie, szarpanie podczas jazdy