Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo MKIII 2.0 TDDI - Brak mocy, brak dymienia, sztanga się zatrzymuje

03 Cze 2015 08:58 3216 8
  • Poziom 27  
    Witam

    Ostatnio mam problem z Mondeo 2.0 TDDI 115PS. Najpierw 3 dni słyszalny był świst podczas gazowania, jak przyszedł weekend i czas naprawy świst ucichł, a auto straciło totalnie moc. I tak:

    - nie kopci
    - sztanga przy włączaniu silnika i gazowaniu nie pracowała
    - wyczyściłem dolot
    - wymieniłem oring w zaworze podciśnienia
    - egr jest czysty, w środku jest tylko nalot suchej sadzy
    - wirnik w turbinie nie ma żadnych luzów
    - przeczyściłem czujnik MAP i przepływkę
    - złożyłem do kupy
    - zapalam silnik, sztanga przy turbo pracuje, przy gazowaniu też
    - jadę, jest moc na 1 biegu, rzucam dwójkę i przy 40km/h mocy już nie ma
    - wracam, podnoszę maskę, daję gaz, sztanga przy turbo już nie chodzi
    - wyłączę i włączę silnik i znów działa
    - pompa podciśnienia pracuje, bo puszcza powietrze z wężyka podciśnienia przy jego rozszczelnieniu
    - zauważyłem, że przy gazowaniu na postoju, węże gumowe dolotu nie twardnieją, a chyba powinny?

    Jakieś sugestie Panowie? na desce nic się nie świeciło i nie świeci, na kompie nie byłem.

    Gitner
  • Poziom 18  
    Diagnostyka potrzebna w tym przypadku. Zgaś silnik i odpal ponownie. Sprawdź wtedy czy sztanga zmiennej geometrii będzie pracować przy zmianie prędkości obrotowej silnika. Jeżeli tak będzie to najprawdopodobniej układ doładowania zostaje przeładowany lub sam czujnik ciśnienia w kolektorze przekłamuje wartości. Miałem tak w Renault Lagunie 130KM. Kompresor z zegarem komp i sprawdzasz jakie wartości generuje.
  • Admin grupy Samochody
    gitner napisał:
    Najpierw 3 dni słyszalny był świst podczas gazowania
    gitner napisał:
    jak przyszedł weekend i czas naprawy świst ucichł
    Bo z małej dziury w dolocie zrobiła się duża. Węże intercolera koło akumulatora do sprawdzenia.
  • Poziom 9  
    jaki jest przebieg silnika?
  • Poziom 27  
    Cały dolot rozebrałem, sprawdziłem i wyczyściłem, wszystko całe, bez dziur czy pęknięć, pominąłem przy czyszczeniu tylko sam IC i kolektor. Jak dam gaz tak 4000 obr to dolot robi się twardy jak kamień. Sztanga przy turbo rusza przy odpalaniu i przy mocnym gazowaniu, przy normalnym gazowaniu się nie rusza, jak zgaszę to odpuszcza. Przebieg wg licznika jakieś 210kkm.
  • Moderator Samochody
    Co mogłeś zrobić sam to już zrobiłeś, resztę załatwisz w warsztacie na diagnostyce komputerowej.
  • Poziom 27  
    Nie pocieszyłeś mnie :)
  • Poziom 27  
    Małżonka dzwoniła do mnie, była przed chwilą w warsztacie w którym ostatnio klima była naprawiana i po której to naprawie auto stało się mułem. Powiedzieli, że zawór przy turbo się zacina :/ Nie wiem co myśleć o ich ekspertyzie. Znalazłem w garażu EMLa 1.4, spróbuję po pracy podpiąć do auta.
  • Poziom 27  
    Nie miałem czasu rozkminić problemu wcześniej, chociaż świtało mi co może być nie tak. Wczoraj udało mi się położyć pod autem i okazało się, że uszkodzona była wiązka elektr do MAPa. Po wykonaniu nowej do czujnika i wykasowaniu błędu MAPa auto śmiga jak nówka.