Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubischi Canter 3c13 - Problem z regulacją zderzaka turbiny

03 Cze 2015 09:24 1053 2
  • Poziom 13  
    Witam
    Mam problem z ustawieniem zderzaka kierownicy turbosprężarki. Pomimo skrócenia cięgna podczas autotestu nastawnik wysuwa się i uderza o zderzak kierownicy co powoduje włączenie trybu serwisowego. Jest to na pewno problemu ustawienia zderzaka, bo zdjęcie cięgna nastawnika powoduje, że auto nie generuje błędu podczas autotestu i nastawnik właściwie reguluje ustawienie VTG. Czy można zmienić programowo zakres pracy nastawnika? Nastawnik jest OK - wymieniony na nowy. Procedura diagnostyczna określa tylko i wyłącznie sposób regulacji długości cięgna....
    Pozdrawiam
    D.
  • Spec od Mercedesów
    audax napisał:
    Czy można zmienić programowo zakres pracy nastawnika?

    Programowo w tym aucie raczej nic nie zrobisz. To jest specjalny rodzaj samochodu nieprzyjazny mechanikom :)
    audax napisał:
    Pomimo skrócenia cięgna podczas autotestu nastawnik wysuwa się i uderza o zderzak kierownicy co powoduje włączenie trybu serwisowego.

    Po to jest zderzak, żeby do niego zderzało - i odsuwanie go nic nie da. Z ustawionej długości cięgna i odległości zderzaka wynika droga cięgna - co ściśle się przekłada na zakres ciśnień doładowania turbiny. Po każdym włączeniu zapłonu cięgno dochodzi do krańcowej pozycji (uderza w zderzak) i sterownik dostaje informację, czy ten zakres ruchu jest prawidłowy (jest on określony w serwisowej instrukcji regulacji ciśnienia doładowania). Jeżeli wydłużymy (lub skrócimy) cięgno DOKŁADNIE O TYLE SAMO trzeba przestawić odbojnik - żeby droga ruchu była dokładnie taka sama. Ten parametr można sobie również podpatrzeć po podłączeniu komputera w tzw. "wartościach rzeczywistych": Po włączeniu zapłonu i wykonanym autoteście wielkość zadana przez przez sterownik musi być równa wartości aktualnej.
    Kiedyś był podobny temat:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13763831#13763831
  • Poziom 13  
    O ile znam się na działaniu takich nastawników to procedura autotestu sprawdza zakres pracy. Jeżeli oparcie o zderzak nie nastąpi dla przewidzianego punktu pracy to generowany jest kod usterki. Jeżeli zamiast oryginalnej ośki przegubu cięgna zastosuję węższą śrubę lub krawatkę autotest przechodzi i wszystko działa, co wskazuje wyłącznie na problem z ustawieniem zderzaka....
    Jaką wysokość powinien mieć zderzak? W maulalu nie ma w tym zakresie żadnego opisu. Z tego co wiem regulacja zderzaka powinna być zweryfikowana na wyważarce aby sprawdzić czy nie dojdzie do uderzenia wirnika w łopatki VTG....
    Jednak co innego zasady a co innego doświadczenie warsztatowe...