Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chevrolet SPARK/MATIZ 800 - Falują obroty, dodaje sam gazu. 2005r

ptrq92 04 Jun 2015 09:44 2763 5
  • #1
    ptrq92
    Level 11  
    Witajcie,

    Mam Sparka 800 z 2005 roku wersja z cewka.
    Problem jest taki że w aucie fabułą obroty.
    Wymieniłem silniczek krokowy bo samochód cały czas trzymał wysokie obroty.

    Teraz samochód zaraz po odpaleniu ma 2100 obr/min i za jakiś czas spadnął do ~1100 obr/min.
    Jednak największy problem dla mnie to przy zmianie biegu auto zachowuje się jak bym zbyt wcześnie wycisnął sprzęgło i obroty wzrastają. Jak przed samą zmiana biegu wcisnę pedał do podłogi to tego nie ma.

    W sparku falują jeszcze obroty jak wrzucę na luz i dojeżdżam np do świateł hamując. Z 2000 obr/min do 3000 obr/min jak się zatrzymam to trzyma 2000 obr/min i pi chwili spadnie w granice 1100 obr.

    Co to może być? Nie wiem co z tym zrobić... :-/
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    bestboy21
    Level 39  
    Styk biegu jałowego/czujnik położenia przepustnicy, ECU próbuje ustawić jałowe krokowym i sam siebie robi w konia, później masz taki efekt .
    Diagnostyka komputerowa i wyjdzie wszystko w 20 minut o ile ktoś będzie widział co robi bo "błędu" w cale może nie być, trzeba wiedzieć jak działa silnik zanim się wsadzi kabelek i zacznie wróżyć.
  • #3
    ptrq92
    Level 11  
    No błędu żadnego nie ma bo sam czytałem uniwersalnym elm 327.
    A czy tym sprawdzę czy wszystko jest ok? Na co powinienem zwrócić uwagę?
  • #4
    bestboy21
    Level 39  
    Jeśli łączy się z silnikiem to powinieneś sobie poradzić.
    Potrzeba będzie coś pokroju ScanmasterELM czy ScanXL zabawki typu scantool czy inne nadają się tylko do kasowania "kontrolki". Trzeba zwrócić uwagę na czujnik położenia przepustnicy (TPS), co pokazuje na biegu jałowym i czy liniowo reaguje na naciskanie gazu.
  • #5
    ptrq92
    Level 11  
    Według tego co sprawdzałem to z czujnikiem położenia przepustnicy jest wszystko ok, działa równo i nie faluje.

    Co w takim razie może być nie tak jeszcze?
  • #6
    lampowiec
    Level 14  
    Dopisuję się do tematu. Chevrolet Matiz 995 cm^3 z LPG rocznik 2006.

    Dokładnie to samo się dzieje. Z tym, że za naprawę wziął się elektromechanik, po 4 tygodniach "prób i błędów" nie znalazł przyczyny i póki co się poddał. Szuka na podmiankę komputera.
    Wymieniono przepustnicę na nową ale ponoć nie oryginalną, gdyż w starej zablokował się silniczek krokowy. Po zamianie obroty jałowe na dopuszczalnym poziomie (powiedzmy 1400 zamiast 2-3 tys) ale sytuacja jak opisano wyżej. Drugi mechanik zmienił przepustnicę na używaną ale oryginalną, jakby lepiej ale nadal to samo. Skończyły się mu pomysły - powiada i oddaje auto. Osobiście posprawdzałem czy nie łapie lewego powietrza - taki jest w sumie objaw (po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu wzrastają obroty po czym po 1-2 s maleją do jałowego, sytuacja również taka przy podgazowywaniu auta na luzie). Dodatkowo poci się olejem na łączeniu skrzyni z silnikiem oraz na gwincie filtra oleju ale tutaj mógł zawinić dokręcający przy wymianie oleju. Pościskałem opaskami metalowymi (takie hydrauliczne do węża ogrodowego) wszystkie możliwe węże podchodzące do kolektora ssącego - niektóre były wyraźnie luźne. Nie pomogło. Kolejna rzecz to sprawdzenie odmy - skoro sączy olej to pewnie przez wał do skrzyni biegów. Zrobiliśmy w korku wlewu oleju otwór, przewodem hydraulicznym sprowadziliśmy pod auto - teoretycznie nie wolno bo środowisko ;). Dostał troszkę kopa, ale to samo zarówno na benzynie jak i na gazie. Dodatkowo troszkę spalin z tego węża, oleju brak. Odpinaliśmy wężyki od ECR (?) i inne, przytykaliśmy - jednym słowem oszukiwaliśmy autko - nie pomogło. Ostatnia rzecz to psikanie samostartem po plastikowej części kolektora - obroty nie wzrosły więc dziur nie ma. koniec pomysłów. Ktoś miał, widział, wie? Pomocy, proszę... Autko w stanie idealnym tylko ta usterka.