Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wszystkie - przedłużenie życia pakietów do elektronarzędzi

04 Cze 2015 12:03 3537 8
  • Poziom 16  
    Witam serdecznie.
    Jakieś 3 lata temu kupiłem wiertarko-wkrętarkę w Leroy Merlin marki PowerG. Urządzenie służy mi po dziś dzień, tyle że padł mi jeden pakiet- ewidentnie stracił pojemność. Zastanawiam się czy oddać pakiet do regeneracji (ok 90pln) czy zainwestować w nowe narzędzie.
    Nie jestem profesjonalistą, ale często zdarza mi się korzystać z elektronarzędzi. Nie szukam Makit, Boschów i reszty górnej półki, ale zależałoby mi na czymś co posłuży równie długo jak mój mały żółty przyjaciel.

Przeglądając aukcje i porównując oferty sklepów widzę że za ok 150 pln można kupić już coś w miarę przyzwoitego(przynajmniej ze zdjęć :P). Martwi mnie tylko czas ładowania, producenci przeważnei piszą że pakiety po 1200 mAh ładują się 3-5h, co na moje oko szybko wykończy akumulator. Czy ktoś bawił się w obniżanie prądu ładowania, tak żeby np bateria ładowała się i 10h, ale posłużyła dłużej?
  • Warunkowo odblokowany
    lis6502 napisał:
    Czy ktoś bawił się w obniżanie prądu ładowania, tak żeby np bateria ładowała się i 10h, ale posłużyła dłużej?

Akumulatory NiCd im mniejszy prąd ładowania tym mniej się zużywają natomiast NiMH powinny być ładowane dużym prądem.
    Ja bym się pokusił o samodzielną regenerację - tzn rozebrał akumulator i wymienił ogniwa.
    Poszukaj w sieci podobnych ogniw np na allegro.
  • Poziom 16  
    Ogniwa to nie problem- gorzej z ich połączeniem. Pakiet składa się z trzech litowo-jonowych ogniw 18650 i o ile same ogniwa nietrudno, o tyle gorzej z łączeniem ich. Nie widzi mi się kupienie nowych ogniw i zlutowanie z nich pakietu, który po nagrzaniu lutownicą straci 2/3 pojemności. Nie posiadam zgrzewarki ani wiedzy i determinacji na zbudowanie własnej, zatem skłaniam się ku gotowcowi.