Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Accord 2001 1.6 Bosch - Brak iksry, wysterowania przekaźnik pompy paliwa

jasiek09 04 Jun 2015 13:16 4941 31
IGE-XAO
  • #1
    jasiek09
    Level 11  
    Witam, sprawa wygląda następująca, kupiłem sobie samochód (Honda Accord 1.6 115KM d16b6 na 4 fajkocewkach) z uszkodzonym silnikiem celem naprawy i jazdy przez następne kilka lat ale sprawa się skomplikowała. Po wymianie silnika ( w poprzednim urwał się korbowód) po przekręceniu kluczyka nie załącza się pompa paliwa, w konsekwencji też nie ma iskry na świecach,wartości nie z wszystkich czujników widoczne są w skanerze obd2, po wyłączeniu zapłonu automatycznie kasują się błędy z pamięci komputera, ponadto w sterowniku grzeją się dość mocno 3 rezystory. Wszystkie bezpieczniki sprawdzałem kilkukrotnie, wyłącznik uderzeniowy także. Jako że nie występuję w sprzedaży sterownik 0261206700 znajomy który zajmuje się podobnymi rzeczami wymienił mi w sterowniku jeden kondensator który miał obniżoną pojemność i układ TLE 4226 G do którego prowadziły grzejące się rezystory. Niestety to nic pomogło, nadal pompa paliwa się nie załącza oraz rezystory się grzeją. Jeśli ktoś ma jakieś propozycję lub zajmuje się naprawami tego typu rzeczy proszę pisać

    zdjęcie silnika http://zapodaj.net/d9da99e877f6e.jpg.html
  • IGE-XAO
  • #2
    żałosna udręka
    Level 33  
    Odłącz wszystko na silniku i wtedy sprawdź.
  • #3
    fuelinyourblood
    Level 35  
    masz 12 i 5 V?
  • IGE-XAO
  • #4
    jasiek09
    Level 11  
    A więc tak odłączyłem wszystkie czujniki i sterownik grzeje się nadal,sprawdzałem zasilanie czujników typu map sensor, tps i tam dochodzi 5V
  • Helpful post
    #5
    fuelinyourblood
    Level 35  
    A co z 12V?

    Masz 12 v na cewce jak krecisz? Tam czesto leciala kostka pod stacyjka.
  • #6
    jasiek09
    Level 11  
    Sprawdzę jutro czy pojawia się napięcie na cewce, tu mam jeszcze schemat elektryczny tego silnika. Możliwe że przez uszkodzoną kostkę nie byłoby iskry ani nie działała by pompa paliwa zarówno na zapłonie przez te 2 sek jak i podczas kręcenia rozrusznikiem ? Honda Accord 2001 1.6 Bosch - Brak iksry, wysterowania przekaźnik pompy paliwa
  • #7
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Sprawdz a sie przekonasz?
  • #8
    jasiek09
    Level 11  
    Kostka stacyjki sprawna, napięcie na cewce jest. Po stacyjce na przekaźniku pompy paliwa napięcie też jest, brakuje tylko sygnału z pinu nr1 z komputera uruchamiającego przekaźnik pompy paliwa. Jest tam cały czas 12V a przekaźnik załączany jest masą. Po załączeniu go na krótko pompa paliwa pracuje tyle że nadal nie ma iskry i zapewne otwarcia wtryskiwaczy
  • #9
    fuelinyourblood
    Level 35  
    kolejnosc jest taka:

    Sygnał z czujnika walu, masa na przekaznik pompy, iskra, wtrysk.

    suck, squeeze, bang!
  • #10
    jasiek09
    Level 11  
    Sprawa wygląda tak: do czujnika położenia wału dochodzi 12V zasilania , a na przewodzie sygnałowym 4.6V,a w położeniu gdy na kółku jest przerwa nie ma zębów około 0.1 V
  • #11
    fuelinyourblood
    Level 35  
    rozumiem ze jest to czujnik indukcyjny?

    jaka rezystancja?
  • #12
    jasiek09
    Level 11  
    To jest chyba czujnik halla bo ma trzy piny, zasilanie, masę, sygnał. Nie sprawdzałem oporności bo wyczytałem że można go tak uszkodzić
  • #13
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Czyli hall. Podlacz oscyloskop i sprawdz sygnał.
  • #14
    jasiek09
    Level 11  
    Oscyloskopem nie dysponuje, ale co w sytuacji gdy wał nie obraca się, też powinna na 2 sek załączyć się pompa paliwa?
  • #16
    jasiek09
    Level 11  
    czyli jeśli tak się nie dzieje to nadal może być wina czujnika położenia wału ?
  • #17
    fuelinyourblood
    Level 35  
    w normalnym aucie czujnik wału, a takze wałka odpowiadaja za wtrysk i iskre. pamietaj ze masz cos z ecu, ale skoro brak reakcji na krecenie silnikiem, ja bym zaczal od tanich i prostych zeczy.
  • #19
    jasiek09
    Level 11  
    Jakieś doświadczenie co mogło się tam uszkodzić ? Myślę nad zakupem sterownika z tego samego silnika ale z rozwiązaniem z jedną cewką i przełożeniu immo i kilku elementów ze starego sterownika którymi się różnią.
  • #20
    żałosna udręka
    Level 33  
    Przypadkiem nie trzyma immo?
  • #21
    jasiek09
    Level 11  
    Zielony kluczyk od immo gaśnie to tak jakby było w tym temacie wszystko w porządku
  • #22
    abart64
    Level 32  
    A zasilanie ECU bez stacyjki jest? Bo piszesz że się błędy kasują jak się wyłączy kluczyk.Na ten 4 pin od lewej na załączonym schemacie wchodzi cały czas +12v?
  • #23
    jasiek09
    Level 11  
    Sprawdziłem, jest zasilanie ecu bez stacyjki
  • #24
    fuelinyourblood
    Level 35  
    co z czujnikiem wału?
  • #25
    jasiek09
    Level 11  
    Czujnik wału na chwilę obecną nie mam jak sprawdzić. Sprawdzałem w skrzynkach bezpieczników czy do każdego bezpiecznika dochodzi zasilanie i znalazłem że do jednego opisanego jako regulacja silnika nie dochodzi żadne napięcie. Teraz kwestia sprawdzenia czy jest to niewykorzystane miejsce w tym modelu czy pod bezpiecznikiem coś się spaliło. Honda Accord 2001 1.6 Bosch - Brak iksry, wysterowania przekaźnik pompy paliwa
  • #26
    żałosna udręka
    Level 33  
    Napisane, że nie dotyczy 1,6.
  • #27
    jasiek09
    Level 11  
    zrozumiałem że 1,6 to numery bezpieczników w tej skrzynce które też odpowiadają za regulację silnika
  • Helpful post
    #28
    emeryt2
    Level 42  
    Kolega z Aberdeen dobrze podpowiada. Tak to czujnik halla.
    Jakakolwiek kontrolke na 12V , jeden koniec do + aku. , a drugim sprawdzamy kluczowanie (masą) na zespoloną zcewke zapłonową(biały i biało zielony kabelek). Tak samo sprawdzamy kluczowanie wtrysków i przekaźnik pompy paliwa. Jżeli nie ma na żadnym wysćiu , to uszkodzony; ECU lub czujnik Halla lecz nie immo.
    Czujnik Halla , jednym przewodem ma zasilanie z ECU ,msa z zewnątrz i sygnałowy, na sygnałowym powinno wachać sie napiecie w granicach 0,2 - 4,5 V w czasie kręcenie wałem.
    Podwójnego przekaźnika nie musiśz sprawdzać , gdyż piszesz ,że masz 12V na pinie kluczowania przekaźnika pompy.
    Jeżeliu podany przez Ciebi schemat podłaczenia ECU , jets prawidłowy , to nie szukaj czunika wałka rozrządu.
  • #29
    jasiek09
    Level 11  
    Czujnik wału korbowego podczas kręcenia rozrusznikiem daje właśnie napięcie od 0.1 do 4.5 V , podejrzewam że nadal jest coś nie tak z komputerem, bo mimo że do komputera dochodzi sygnał z map sensora, czujnika położenia wału w programie obd w ogóle nie widzi wartości na tych czujnikach mimoże że napięcie do komputera z przewodów sygnałowych dochodzi. Mam w pracy dostęp do części z Hondy Civic 1.6 115KM i zamierzam przełożyć całą wiązkę z komputerem i z immo bo nie mam już pomysłu. Będzie trzeba założyć aparat zapłonowy na który jest miejsce, przełożyć czujnik wału korbowego bo w civicu jest indukcyjny, i zmienić przepustnicę i reszta to już rzeźba z wiązką i skrzynką bezpieczników
  • #30
    emeryt2
    Level 42  
    Rzeźbieie na taki swap to czas i pieniądź , nie lepiej podmienic ECU?