Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Accord 2001 1.6 Bosch - Brak iksry, wysterowania przekaźnik pompy paliwa

jasiek09 04 Cze 2015 13:16 3258 31
  • #1 04 Cze 2015 13:16
    jasiek09
    Poziom 11  

    Witam, sprawa wygląda następująca, kupiłem sobie samochód (Honda Accord 1.6 115KM d16b6 na 4 fajkocewkach) z uszkodzonym silnikiem celem naprawy i jazdy przez następne kilka lat ale sprawa się skomplikowała. Po wymianie silnika ( w poprzednim urwał się korbowód) po przekręceniu kluczyka nie załącza się pompa paliwa, w konsekwencji też nie ma iskry na świecach,wartości nie z wszystkich czujników widoczne są w skanerze obd2, po wyłączeniu zapłonu automatycznie kasują się błędy z pamięci komputera, ponadto w sterowniku grzeją się dość mocno 3 rezystory. Wszystkie bezpieczniki sprawdzałem kilkukrotnie, wyłącznik uderzeniowy także. Jako że nie występuję w sprzedaży sterownik 0261206700 znajomy który zajmuje się podobnymi rzeczami wymienił mi w sterowniku jeden kondensator który miał obniżoną pojemność i układ TLE 4226 G do którego prowadziły grzejące się rezystory. Niestety to nic pomogło, nadal pompa paliwa się nie załącza oraz rezystory się grzeją. Jeśli ktoś ma jakieś propozycję lub zajmuje się naprawami tego typu rzeczy proszę pisać

    zdjęcie silnika http://zapodaj.net/d9da99e877f6e.jpg.html

    0 29
  • Relpol
  • #2 04 Cze 2015 19:00
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Odłącz wszystko na silniku i wtedy sprawdź.

    0
  • #3 04 Cze 2015 19:04
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    masz 12 i 5 V?

    0
  • #4 06 Cze 2015 08:33
    jasiek09
    Poziom 11  

    A więc tak odłączyłem wszystkie czujniki i sterownik grzeje się nadal,sprawdzałem zasilanie czujników typu map sensor, tps i tam dochodzi 5V

    0
  • Pomocny post
    #5 06 Cze 2015 09:53
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    A co z 12V?

    Masz 12 v na cewce jak krecisz? Tam czesto leciala kostka pod stacyjka.

    1
  • Relpol
  • #6 07 Cze 2015 22:55
    jasiek09
    Poziom 11  

    Sprawdzę jutro czy pojawia się napięcie na cewce, tu mam jeszcze schemat elektryczny tego silnika. Możliwe że przez uszkodzoną kostkę nie byłoby iskry ani nie działała by pompa paliwa zarówno na zapłonie przez te 2 sek jak i podczas kręcenia rozrusznikiem ? Honda Accord 2001 1.6 Bosch - Brak iksry, wysterowania przekaźnik pompy paliwa

    0
  • #7 08 Cze 2015 18:51
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Sprawdz a sie przekonasz?

    0
  • #8 08 Cze 2015 20:13
    jasiek09
    Poziom 11  

    Kostka stacyjki sprawna, napięcie na cewce jest. Po stacyjce na przekaźniku pompy paliwa napięcie też jest, brakuje tylko sygnału z pinu nr1 z komputera uruchamiającego przekaźnik pompy paliwa. Jest tam cały czas 12V a przekaźnik załączany jest masą. Po załączeniu go na krótko pompa paliwa pracuje tyle że nadal nie ma iskry i zapewne otwarcia wtryskiwaczy

    0
  • #9 08 Cze 2015 20:43
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    kolejnosc jest taka:

    Sygnał z czujnika walu, masa na przekaznik pompy, iskra, wtrysk.

    suck, squeeze, bang!

    0
  • #10 08 Cze 2015 21:11
    jasiek09
    Poziom 11  

    Sprawa wygląda tak: do czujnika położenia wału dochodzi 12V zasilania , a na przewodzie sygnałowym 4.6V,a w położeniu gdy na kółku jest przerwa nie ma zębów około 0.1 V

    0
  • #11 08 Cze 2015 21:52
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    rozumiem ze jest to czujnik indukcyjny?

    jaka rezystancja?

    0
  • #12 08 Cze 2015 21:57
    jasiek09
    Poziom 11  

    To jest chyba czujnik halla bo ma trzy piny, zasilanie, masę, sygnał. Nie sprawdzałem oporności bo wyczytałem że można go tak uszkodzić

    0
  • #13 09 Cze 2015 07:44
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Czyli hall. Podlacz oscyloskop i sprawdz sygnał.

    0
  • #14 09 Cze 2015 07:52
    jasiek09
    Poziom 11  

    Oscyloskopem nie dysponuje, ale co w sytuacji gdy wał nie obraca się, też powinna na 2 sek załączyć się pompa paliwa?

    0
  • #16 09 Cze 2015 08:18
    jasiek09
    Poziom 11  

    czyli jeśli tak się nie dzieje to nadal może być wina czujnika położenia wału ?

    0
  • #17 09 Cze 2015 18:33
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    w normalnym aucie czujnik wału, a takze wałka odpowiadaja za wtrysk i iskre. pamietaj ze masz cos z ecu, ale skoro brak reakcji na krecenie silnikiem, ja bym zaczal od tanich i prostych zeczy.

    0
  • #18 09 Cze 2015 19:46
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #19 09 Cze 2015 22:07
    jasiek09
    Poziom 11  

    Jakieś doświadczenie co mogło się tam uszkodzić ? Myślę nad zakupem sterownika z tego samego silnika ale z rozwiązaniem z jedną cewką i przełożeniu immo i kilku elementów ze starego sterownika którymi się różnią.

    0
  • #20 09 Cze 2015 23:19
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Przypadkiem nie trzyma immo?

    0
  • #21 10 Cze 2015 07:09
    jasiek09
    Poziom 11  

    Zielony kluczyk od immo gaśnie to tak jakby było w tym temacie wszystko w porządku

    0
  • #22 10 Cze 2015 07:58
    abart64
    Poziom 28  

    A zasilanie ECU bez stacyjki jest? Bo piszesz że się błędy kasują jak się wyłączy kluczyk.Na ten 4 pin od lewej na załączonym schemacie wchodzi cały czas +12v?

    0
  • #23 11 Cze 2015 19:56
    jasiek09
    Poziom 11  

    Sprawdziłem, jest zasilanie ecu bez stacyjki

    0
  • #24 11 Cze 2015 20:16
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    co z czujnikiem wału?

    0
  • #25 11 Cze 2015 22:17
    jasiek09
    Poziom 11  

    Czujnik wału na chwilę obecną nie mam jak sprawdzić. Sprawdzałem w skrzynkach bezpieczników czy do każdego bezpiecznika dochodzi zasilanie i znalazłem że do jednego opisanego jako regulacja silnika nie dochodzi żadne napięcie. Teraz kwestia sprawdzenia czy jest to niewykorzystane miejsce w tym modelu czy pod bezpiecznikiem coś się spaliło. Honda Accord 2001 1.6 Bosch - Brak iksry, wysterowania przekaźnik pompy paliwa

    0
  • #26 11 Cze 2015 22:21
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Napisane, że nie dotyczy 1,6.

    0
  • #27 11 Cze 2015 23:01
    jasiek09
    Poziom 11  

    zrozumiałem że 1,6 to numery bezpieczników w tej skrzynce które też odpowiadają za regulację silnika

    0
  • Pomocny post
    #28 13 Cze 2015 15:56
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kolega z Aberdeen dobrze podpowiada. Tak to czujnik halla.
    Jakakolwiek kontrolke na 12V , jeden koniec do + aku. , a drugim sprawdzamy kluczowanie (masą) na zespoloną zcewke zapłonową(biały i biało zielony kabelek). Tak samo sprawdzamy kluczowanie wtrysków i przekaźnik pompy paliwa. Jżeli nie ma na żadnym wysćiu , to uszkodzony; ECU lub czujnik Halla lecz nie immo.
    Czujnik Halla , jednym przewodem ma zasilanie z ECU ,msa z zewnątrz i sygnałowy, na sygnałowym powinno wachać sie napiecie w granicach 0,2 - 4,5 V w czasie kręcenie wałem.
    Podwójnego przekaźnika nie musiśz sprawdzać , gdyż piszesz ,że masz 12V na pinie kluczowania przekaźnika pompy.
    Jeżeliu podany przez Ciebi schemat podłaczenia ECU , jets prawidłowy , to nie szukaj czunika wałka rozrządu.

    1
  • #29 13 Cze 2015 16:04
    jasiek09
    Poziom 11  

    Czujnik wału korbowego podczas kręcenia rozrusznikiem daje właśnie napięcie od 0.1 do 4.5 V , podejrzewam że nadal jest coś nie tak z komputerem, bo mimo że do komputera dochodzi sygnał z map sensora, czujnika położenia wału w programie obd w ogóle nie widzi wartości na tych czujnikach mimoże że napięcie do komputera z przewodów sygnałowych dochodzi. Mam w pracy dostęp do części z Hondy Civic 1.6 115KM i zamierzam przełożyć całą wiązkę z komputerem i z immo bo nie mam już pomysłu. Będzie trzeba założyć aparat zapłonowy na który jest miejsce, przełożyć czujnik wału korbowego bo w civicu jest indukcyjny, i zmienić przepustnicę i reszta to już rzeźba z wiązką i skrzynką bezpieczników

    0
  • #30 13 Cze 2015 17:30
    emeryt2
    Poziom 42  

    Rzeźbieie na taki swap to czas i pieniądź , nie lepiej podmienic ECU?

    0
  Szukaj w 5mln produktów