Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Licznik motocyklowy Ktm / husaberg wylacza sie

bandzior020 04 Cze 2015 17:38 1824 12
  • #1 04 Cze 2015 17:38
    bandzior020
    Poziom 8  

    Licznik motocyklowy Ktm / husaberg wylacza sie Licznik motocyklowy Ktm / husaberg wylacza sie


    Witam czy jest mozliwosc okreslenia co jest na zdjeciu ? Jest to licznik motocyklowy wlacza sie po czym zamiast pokazania menu glownego gasnie. Ja jestem zielony w temacie ale wydaje mi sie ze jest spalone to co na foto zaznaczylem strzalka. Zwracam sie do fachowcow w pomocy w okresleniu co to jest, jak to sprawdzic, czy mozna wymienic, gdzie kupic itp. itd wszelkie przydatne info mile widziane

    0 12
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 04 Cze 2015 18:54
    pawlik118
    Poziom 23  

    Wydaje mi się że jest to równoległy warystor zabezpieczający układ przed zwbyt wysokim napięciem na zasilaniu. http://en.tdk.eu/inf/75/db/CTVS_09/Standard__CU.pdf

    może on się uszkodzić w przypadku "przeładowania" akumulatora podczas jego ładowania w motocyklu, bez odłączania aku od instalacji. Warystor ten należałoby wymienić. Możliwe, że nie tylko on będzie uszkodzony. Nie widać na jakie powinien być napięcie. Trzeba je zmierzyć w tym miejscu, i zamontować warystor o napięciu nieco wyższym niż zmierzone (+20% mniej więcej)

    1
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #3 04 Cze 2015 20:47
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/KTM/625-LC4-Dashboard/board-top.jpg
    Licznik włącza się automatycznie po przekręceniu kołem.
    Dziwne, jak Ci działa, skoro brakuje diody która znajduje się w szereg z zasilaniem +12V? Odlutowała się po zwarciu?
    Warystor trzeba wymienić, to jest K14 o napięciu wyzwalania ok. 16V. Oryginalny jest praktycznie nieosiągalny, dlatego łatwiej będzie zastąpić go warystorem do montażu przewlekanego (jak najmocniejszym). Po przylutowaniu zabezpiecz go klejem "silikonowym" przy nie odpadł od wibracji.
    Sprawdź przy okazji czy regulator napięcia nie jest uszkodzony, tzn. nie doprowadza do "zagotowania" akumulatora.

    1
  • #4 04 Cze 2015 23:47
    bandzior020
    Poziom 8  

    Nie licznik nie dziala jezeli krece kolem, ani nie dziala jak przyciskam guziki ale wlacza sie jak wycigne baterie i wloze ja z powrotem. Robi test wyswietlacza pokazuje jaka mam srednice kola ustawiona i wylacza sie zamiast wejsc w menu glowne pokazujace aktualna predkosc itp
    Odnosnie warystora to faktycznie w pdf'ie ktory pawlik podrzuci tol jest to samo co u mnie. Przyczyna uszkodzenia licznika bylo zwarcie przewodu zasilajacego w instalacji motocykla do masy. Dziwne tylko ze poszedl licznik ktory jest zasilany bateryjka 3V a podlaczony jest z instalacja w motocyklu tylko do kontrolki swiatel (wowczas zapala sie podswietlenie licznika).
    BANANvanDYK piszesz diodzie, przy rozkrecaniu licznika wypadlo mi cos takiego jak na zdjeciach ponizej, teraz juz widze gdzie to powinno sie znajdowac, dzieki za link. Wyglada na to ze jednak uda sie cos z tym zrobic jedyny pozytyw dnia dzisiejszego.Po zobaczeniu instalacji w moto rece mi opadly. Mowisz ze przyczyna moze byc regulator napiecia. Ogolnie schemat instalacji na szybko opisany wyglada tak stator ->regulator napiecia (chinski) + kondensator... nie ma akumulatora. Kable zwarly sie na samym koncu juz za regulatorem , kondensator zaczal palic izolacje i ogolnie kiepsko to wygladalo zarowki postrzelaly(nawet szklane banki pekly). Panowie mozecie mi troche lopatologicznie napisac jaki warystor(warystor do montazu przewlekanego nic mi nie mowi) i jaka diode mam kupic, no jak juz by link byl z napisem "kup dokladnie to"to juz wogole poezja ;).

    Dziekuje za poprzednie szybkie i konkretne odpowiedzi
    Licznik motocyklowy Ktm / husaberg wylacza sie Licznik motocyklowy Ktm / husaberg wylacza sie

    0
  • Pomocny post
    #5 05 Cze 2015 06:43
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Nic nie piszesz nt. modelu motocykla. Nie wiem jak działa licznik w instalacji bez akumulatora, ale raczej licznik potrzebuje zewnętrznego zasilania bo bateryjka nie uciągnie wszystkiego (mikrokontrolera, pamięci, RTC, wyświetlacza i podświetlenia). W wersjach z akumulatorem bateryjka nie jest potrzebna.
    Diodę i warystor daj takie jak ze zdjęcia które podałem. Dioda S1M oraz warystor SIOV-S07K14.
    Podaj zdjęcia regulatora napięcia i instalacji. Trochę dziwne że wszystko się popaliło po zwarciu, chyba że regulator jest typu szeregowego a nie równoległego (zwarciowego), to po uszkodzeniu zaczął przepuszczać prąd bez żadnej regulacji.

    1
  • #6 05 Cze 2015 22:57
    bandzior020
    Poziom 8  

    Schemat mam na papierze wiec nie za bardzo mam jak wrzucic. Ogólnie to licznik dzialal bez problemu przez jakies pol roku u mnie na bateryjce wczesniej nie wiem jak dlugo u poprzedniego wlasciciela. Moje moto mialo bardzo uboga instalacje w zasadzie z cewek pradowych ze statora prad szedl tylko na swiatla przod i tyl, ja wpialem sie w plusa i podlaczylem chinski regulator napiecia taki jak tu :

    http://images43.fotosik.pl/862/9b63dfab63e4fe51.jpg

    do tego na wyjsciowym plusie z regulatora do instalacji wpialem kondensator 4700uF dalej do tego plusa podlaczylem przerywacz kierunkow i kabel ktory mial mi zasilac wiatraki chlodnicy. Ten wlasnie kabel sie przetarl i wywolal zware. Tak po opisie to troche ciezko postaram sie jutro wrzucic schemat jak znajde chwilke czasu


    edit:

    Przegladam schematy instalacji w bogatszych wersjach gdzie licznik byl w orginale zamontowany i faktycznie ma jakies zasilanie... dziwne u mnie dzialal na samej baterii jedyn prad jaki dostawal to z kontrolki wlaczonych swiatel wowczas zapalalo sie podswietlenie.... czy mozliwe ze licznik sie spalil poprzedniemu wlascicielowi a mi dzialal na samej baterii ktora poprostu padla ???


    Tu link do schematu moto z licznikiem, moj sie rozni jest duzo bardziej ubozszy jednak tu widac podlaczenie licznika

    http://www.husaberg.com/uploads/media/BA_04_E.pdf

    0
  • Pomocny post
    #7 06 Cze 2015 00:07
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora.
    1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie w instalację nieregulowanego napięcia przemiennego. Bardziej bezpieczne byłoby użycie regulatora działającego równolegle (zwarciowo).
    2. Zgodnie ze schematem z instrukcji obsługi wynika, że zastosowano tam alternator jednofazowy dokładnie takiego samego rozwiązania jak w skuterach, z odczepem na światła. Regulator powinien zostać podłączony tak samo jak na schemacie, więc światła z żółtego przewodu (w regulatorze zwarciowy ogranicznik napięcia). Pytanie tylko czy wydajność alternatora jest podobna jak w skuterach, czy nie jest konieczny ciut mocniejszy regulator napięcia.
    3. Jak chcesz mieć kierunkowskazy i wentylatory chłodnicy, zamontowanie akumulatora byłoby wskazane. Bez niego nie będzie to wszystko pracować stabilnie.

    Licznik jak widzisz potrzebuje także zewnętrznego zasilania z akumulatora.

    3
  • #8 14 Cze 2015 08:40
    bandzior020
    Poziom 8  

    Dzieki wielkie za pomoc, licznik juz naprawiony. Troche mi zajelo znalezinie warystora ale juz wszystko ok. Co do instalacji w motocyklu to tez ja poprawie. PZDR

    0
  • #9 18 Sty 2018 18:29
    olaska66
    Poziom 10  

    Witam mam pytanie czy moglby mi ktos podac oznaczenie stabilizatora z tego licznika tego w obudowie to252 byl bym wdzieczny

    0
  • #11 18 Sty 2018 20:22
    olaska66
    Poziom 10  

    Wielkie dzieki moj licznik nie mial podswietlania. Po ogledzinach okazalo sie ze wystrzelony warystor i stabilizator napiecia.Udalo mi sie odzyskac jakies szczatkowe oznaczenia poniewaz w obu elementach byly dziury.zastanawialem sie czy to stabilizator 5 v czy 3 ale jednak 3.3volta 100ma

    0