Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW POLO IV 9N - Podłączenie modułu domykania szyb BLOW

kamil2127 04 Cze 2015 18:46 1953 14
  • #1 04 Cze 2015 18:46
    kamil2127
    Poziom 23  

    Witam, zakupiłem na portalu aukcyjnym sterownik domykania 2 szyb BLOW, jednak nie mogę sobie poradzić z jego podłączeniem.
    Poniżej przesyłam schemat podłączenia:
    VW POLO IV 9N - Podłączenie modułu domykania szyb BLOW

    Do tej pory podłączyłem jedynie czarny i czerwony przewód zasilania oraz pomarańczowy pod sygnał z zamka. Jeżeli dobrze rozumiem to biały i zielony pełnią tę samą funkcję co niebieski i brązowy z tą różnicą, iż dotyczą drugich drzwi, jednak nie wiem jak je podłączyć. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    0 14
  • Pomocny post
    #2 04 Cze 2015 20:47
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    moduł który kupiłeś nie nadaje się do tego auta ty potrzebujesz czasówki 15-20 s która po sygnale z zamka poda na niebieski z białym masę

    1
  • #3 04 Cze 2015 22:09
    kamil2127
    Poziom 23  

    Dziękuję za pomoc, proszę jeszcze o podanie jakiegoś sprawdzonego układu(układów). który(które) by zadziałały z tym modelem.

    0
  • #4 05 Cze 2015 19:26
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe
  • #5 05 Cze 2015 20:15
    kamil2127
    Poziom 23  

    Jeszcze raz dziękuje za pomoc, temat zamykam.


    Moderowany przez ANUBIS:

    11 Sie 2016 11:13 :: kamil2127
    Prośba o odblokowanie tematu: "kontynuacja tematu"

    0
  • #6 11 Sie 2016 11:58
    kamil2127
    Poziom 23  

    Witam ponownie. W końcu zakupiłem podany sterownik ST-112 jednak i z nim mam pewne problemy. Zasilanie oraz sygnał alarmu podłączyłem jednak ponownie mam problem z uruchomieniem silników. W kostce łącznika sterowania szybami mam 4 przewody: masa, podświetlenie (pojawia się +12v po załączeniu swiateł) oraz 2 przewody prowadzące do sterownika silnika. Na na nich jest stałe 12v, natomiast przy zamykaniu/ otwieraniu szyb napięcie spada. Po przecięciu jednego z nich i podłączeniu wyjśc sterownika nie zamyka się szyba po uzbrojeniu alarmu. Załączają się jedynie 2 przekaźniki kolejno w module. Sterowanie szyb z przycisku nadal działa.

    0
  • #7 11 Sie 2016 13:37
    carrot
    Moderator Samochody

    Bo masz się wpiąć nie w przycisk otwierania szyby, tylko w kabel nieb-biały idący od zamka do sterownika silniczka w drzwiach kierowcy i moduł ma na niego poprzez przekaźnik podać masę, a nie 12V jak na schemacie montażowym

    0
  • #8 11 Sie 2016 15:53
    kamil2127
    Poziom 23  

    Do niebiesko-białego przewód podpięte mam wejście z alarmu. Sterowanie masą na zamykanie i otwieranie zamków. Załączam zdjęcie w załączniku, VW POLO IV 9N - Podłączenie modułu domykania szyb BLOW

    0
  • #9 11 Sie 2016 21:53
    wiesiekj

    Poziom 27  

    Przecież tu masz odpowiedź:

    carrier napisał:
    moduł który kupiłeś nie nadaje się do tego auta ty potrzebujesz czasówki 15-20 s która po sygnale z zamka poda na niebieski z białym masę

    0
  • #10 12 Sie 2016 08:19
    kamil2127
    Poziom 23  

    Ta odpowiedz dotyczyła modułu BLOW, teraz kupiłem polecaną czasówkę Testronik jednak nie wiem dalej gdzie ją podłączyć.

    Z wypowiedzi użytkownika carrot wynika ze moduł ten podaje 12v, a ja powinienem za pomocy masy (użycie przekaznika) wywołać reakcję. Tylko gdzie szukać tych przewodów domykania szyk skoro nie chodzi o te przy przyciskach, a nieb-biały to alarm.

    0
  • Pomocny post
    #11 12 Sie 2016 08:50
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Na zewnątrz samochodu:
    - Otwórz szyby,
    - zamknij drzwi,
    - włóż kluczyk do zamka drzwi, przekręć na [zamknij] i przytrzymaj kilkanaście sekund.
    Drzwi się zablokowały ?
    Szyby się zamykają ?

    Teraz to samo z wnętrza drzwi:
    - zdemontuj tapicerkę drzwi kierowcy,
    - otwórz szyby,
    - zablokuj śrubokrętem zatrzask zamka w pozycję zamknij,
    - dotknij niebiesko/biały kabel do masy i przytrzymaj kilkanaście sekund,
    Drzwi się zablokowały ?
    Szyby się zamykają ?

    Jeżeli tak, to tam masz podłączyć "wydłużony" impuls masy w celu domknięcia szyb.
    Jeżeli nie, to robisz jakiś błąd.

    0
  • #12 12 Sie 2016 10:07
    kamil2127
    Poziom 23  

    W obydwu przypadkach szyby się zasuwają.
    Proszę napisać jeszcze w jaki sposób podłączyć to do modułu. Do jakich wyjść?
    W załączniku opis urządzenia: VW POLO IV 9N - Podłączenie modułu domykania szyb BLOW

    0
  • #13 12 Sie 2016 12:40
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Najprościej - musisz zastosować "przekaźnik czasowy regulowany do 30s , sterowany masą", np.: 3SRM30
    http://www.ase.hoste.pl/3sr.html
    Wszystko łączysz na jednym niebiesko/białym przewodzie.

    Opis pracy:
    Podanie sygnału (masa - zamknij centralny zamek) na sterowanie 1, spowoduje zwarcie styków roboczych 3 i 5, i pozostanie w tym stanie dopóki na wejściu sterującym pozostaje napięcie, oraz po jego zaniku jeszcze dodatkowo ustawiony czas (aby domknąć szyby) . Po zaniku napięcia sterującego i upływie ustawionego czasu przekaźnik wyłączy się.

    0
  • Pomocny post
    #14 12 Sie 2016 12:51
    carrot
    Moderator Samochody

    Przecież masz na obudowie modułu rozrysowane przekaźniki: pomarańczowy do masy, zamiast do +12, a niebieski do nieb-białego w samochodzie, ustawisz na module czas na 10 sek i musi domknąć szyby
    Acha, wyjście zamknij alarmu na brązowy/biały modułu

    0
  • #15 12 Sie 2016 13:25
    kamil2127
    Poziom 23  

    Bardzo dziękuję carrot, rozwiązałeś problem. Nie wiem czemu nie działa z przewodem niebieskim, jednak już po podłączeniu zielonego na wyjscie wszystko funkcjonuje jak trzeba. Jeszcze raz dziękuję, Temat zamykam.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo