Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SHL CDI - Ginie prąd pod obciążeniem

04 Cze 2015 19:30 1398 10
  • Poziom 9  
    Witam. Zapłon CDI zamontowany w motocyklu SHL. Iskrownik taki jak w skuterze 2T. Odpalam światła i po około dwóch minutach prąd znika. Cewki dają może ze 3V. Chwilę pochodzi na wyłączonych światłach i prąd powraca. I tak na okrągło. Co to może być za babol. Cewki pod obciążeniem tak się grzeją?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 37  
    Możliwe, jaka wydajność cewek a jaki pobór prądu przez światła?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 9  
    Bez obciążenia cewki dają około 25V na wyższych obrotach. Natomiast żarówkę mam 12V 35W. Te cewki w skuterze mają niby 90W wydajności.
  • Poziom 37  
    25V? Posiadasz regulator napięcia? Jak to podłączyłeś?
  • Poziom 9  
    SHL CDI - Ginie prąd pod obciążeniem

    Tak, regulator posiadam bo bez tego ani rusz. Ale nawet jak go odłączę i moto pyrka na wolnych obrotach dając z 10V, światła są podpięte bezpośrednio pod cewki, to prąd po chwili znika.

    To org schemat podłączenia
    SHL CDI - Ginie prąd pod obciążeniem
  • Poziom 37  
    25V to zbyt duże napięcia o ile jest to instalacja 12V. Mierzysz napięcie na akumulatorze? Żarówki się nie palą? Trzeba zacząć od doprowadzenia napięcia do normalnej wartości
  • Poziom 9  
    Z regulatorem napięcie jest normalne, w granicach 12V. Ale chodzi o to że po chwili pracy cewki przestają te napięcie podawać. Mierzyłem miernikiem rezystancje. Miernik ustawiony na 200ohm. I wartości jakie wychodzą to 1.8 ohma.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    SHL CDI - Ginie prąd pod obciążeniem

    To nie jest regulator napięcia? Żarówki nic tu nie regulują, co najwyżej się przepalą. Regulator po podłączeniu utrzymuje napięcie w granicach 12V więc wg mnie jest to najprawdziwszy regulator. Ale co to za opór niby żarówka stwarza żeby prąd po 2 minutach znikał.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Oryginalnie nie było regulatora ale tak jak napisałem wyżej, założony jest zapłon CDI. Masę wyprowadzałem bezpośrednio z iskrownika do ramy i regulatora. Jeszcze obadam czy gdzieś nie ma babola. Ale skoro moduł zapłonowy działa, jest iskra i silnik ładnie chodzi to i chyba masa jest. Żarówki w skuterze mają z tego co pamiętam 35W plus tył jakieś 5/15W. Nie jest to z demobilu tylko kupione jako nowe ustrojstwo i zrobione wg tego co pisał kolega Audiobas. Napięcie mierzyłem bezpośrednio na przewodach wychodzących z iskrownika. Są dwa. Biały do ładowania i żółty do świateł. Omijając regulator to tak jak napisałem daje grubo ponad 25V, bez regulatora spaliło mi żarówki. Po podłączeniu regulatora daje przez kilka minut 12-13V i następnie napięcie spada do około 3V. Gasze światła, czekam z pół minuty, odpalam ponownie i światła są. Wszystko mierzone na przewodach wychodzących z iskrownika miernikiem, z którym jeździłem na stałe podpiętym raz przed regulatorem, raz pomiędzy nim a światłami.
    A co do regulatora to ten z całą pewnością nazywa się regulator napięcia a zasadą jego działania jest odprowadzanie nadmiaru napięcia na masę. Dlatego tak jak pisałeś, napięcie zależy od prędkości obrotowej silnika. Więc musi być znacznie wyższe ażeby można było na wolnych obrotach utrzymać je na poziomie 12V. Zrobię jakieś dodatkowe odprowadzenie masy i obadam co będzie.