Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Leon2/1.9tdi/BXE - 1.9 tdi 105km ciężko zapala i mocno dymi do czasu nagrzania

05 Cze 2015 03:15 2298 3
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam problem z silnikiem 1.9TDi 105KM BXE, samochód bardzo ciężko odpala, a jak już odpali po długotrwałym kręceniu strasznie dymi nieprzepaloną ropą do czasu nagrzania się. Dynamika ok, silnik pracuję równo, nie trzęsie nim.
    Moje pytanie brzmi czy to możliwe, że za taki stan rzeczy odpowiada lejący pompowtrysk? Korekcję dawek paliwa jakie mam na pompkach może nie są idealne, gdyż auto już przejechało ponad 270tyś, ale też nie ma tragedii!

    Poniżej odczyt z kompa kolejno na 1, 2, 3, 4 pompce:
    Dawki (Gr 013) 0,33 -0,42 -0,49 0,61 (Gr 018) 0 0 0 0 (Gr 023) -19 -47 -35 -9
    Dawki (Gr 013) 0,33 -0,45 -0,49 0,64 (Gr 018) 0 0 0 0 (Gr 023) -19 -50 -35 -12

    Mechanik do którego zaprowadziłem auto wstępnie zanim je przyjął obstawiał, że na 99% EGR, ale po całodniowej diagnostyce w warsztacie chyba wycofał się z tego. Mówi, że zero błędów, i że nie jest 100% pewien, ale obstawiałby że któraś pompka leje i że trzeba je sprawdzić. Oczywiście zrobię to, ale proszę o opinię, czy mimo to, że komputer pokazuje całkiem znośne korekty może lać któraś z pompek i powodować takie a nie inne objawy?
    Raz w moim aucie już padło podejrzenie na pompki, ale wtedy nim trzęsło szczególnie na zimnym, jednak wtedy problemem okazał się wytarty wałek rozrządu, który został już wymieniony, problem znikł, więc już pompek nie sprawdzałem. Wtedy korekty dawek paliwa miałem naprawdę przynajmniej na drugiej pompce graniczne czyli koło 3.0. Przy okazji wymiany wałka, zmieniłem również uszczelki pod pompkami.
    Proszę o opinię czy, aby na pewno pierwszą czynnością jaką powinienem wykonać to sprawdzanie pompek. Nie chcę bez potrzeby generować kosztów, ani błądzić we mgle! Może znowu mechanik którego wybrałem za bardzo błądzi? Proszę o radę. Może tu w czym innym jest problem!
  • Poziom 9  
    Zaktualizowane logi na ciepłym silniku, proszę o ocenę:
    Dodam tylko, że na rozgrzanym silniku po przejechaniu ponad 100km kąt synchronizacji jest -1 a na zimnym -1,5, natomiast spalanie na jałowym na rozgrzanym 0,6 a na zimnym 0,4. Czy to o czymś świadczy?

    013, 018, 023 http://vaglog.pl/log_220359.html
    011, 003, 008 dynamic http://vaglog.pl/log_220360.html
    001, 004, 010 dynamic http://vaglog.pl/log_220361.html
    001, 003, 004 http://vaglog.pl/log_220362.html
    010 static http://vaglog.pl/log_220368.html
    003 static http://vaglog.pl/log_220366.html
    007 statichttp://vaglog.pl/log_220365.html
    003 basic http://vaglog.pl/log_220364.html
    011 basic http://vaglog.pl/log_220367.html
    011 static http://vaglog.pl/log_220363.html
  • Poziom 9  
    WITAM . bywa tez ze w tych silnikach pada regulator cisnienia paliwa wtedy tez bedzie sie działo dokładnie tak jak opisujesz. czyli ze potrafi nawet niespalone paliwo wywalac przez wydech

    Dodano po 1 [minuty]:

    jest tez mozliwe se rozrząd sie przestawił
  • Poziom 9  
    SławekGTA napisał:
    WITAM . bywa tez ze w tych silnikach pada regulator cisnienia paliwa wtedy tez bedzie sie działo dokładnie tak jak opisujesz. czyli ze potrafi nawet niespalone paliwo wywalac przez wydech

    Dodano po 1 [minuty]:

    jest tez mozliwe se rozrząd sie przestawił


    Czy regulator ciśnienia paliwa to inaczej pompa vacum podciśnienia? Czy to coś zupełnie innego?