Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto II 1,2 8V - Napięcie alternatora

zoom1500 05 Cze 2015 10:58 2082 24
  • #1 05 Cze 2015 10:58
    zoom1500
    Poziom 12  

    Witam

    Pacjent Punto II 1,2 8V 2003r z elektrycznym wspomaganiem bez klimy

    Mam pytanie odnośnie wartości napięcia ładowania wyglądają one następująco:

    Napięcia mierzone na biegu jałowym (ok. 1000rpm)
    silnik zgaszony kluczyk w pozycji zapłon 12,0V
    silnik zapalony bez świateł, radia itp. 14,2V-14,3V
    postojowe 14,2V-14,3V
    mijania 13,8V-14,1V
    światła max 13,8V-14,1V (14,1V przy dodaniu gazu ponad 2,5tyś obrotów)
    światła max + nawiew na 3 13,8V-14,0V (bieg jałowy)

    I problem zaczyna się tutaj:

    światła max + nawiew 4 napięcia siada do 12,5V i powoli spada niżej

    I teraz moje pytanie czy jest to już z przyczyny przeciążenia instalacji czy regulator napięcia jest uszkodzony? Przy dodaniu gazu wartość zmienia się znikomo

    Nie wiem jakiej dokładnej mocy jest alternator prawdopodobnie siedzi tam 60A

    0 24
  • #3 05 Cze 2015 14:05
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jeśli zmierzysz to samo miernikiem bezpośrednio na alternatorze + i - , to warto podmienić regulator napięcia.Jeśli od spodu widac popękaną obudowę to lepiej wjechać całym lub wymienić obudowę ze stojanem plus regulator.

    1
  • #4 06 Cze 2015 14:43
    zoom1500
    Poziom 12  

    Obudowa cała koła pasowe też w porządku.
    Jedynie pasek jest juz chyba wytarty bo widać metalowe zbrojenie przy lekkim odgięciu ale jeszcze się nie ślizga.
    Napięcie na klemach i bezpośrednio na śrubie alternatora waha się ±0,1V

    Według mnie padnięty regulator dawałby wyższe napięcie (ponad 15V ) lub ładowania by wcale nie było.

    0
  • #6 06 Cze 2015 17:15
    zoom1500
    Poziom 12  

    Hart3 napisał:
    Dobrze byłoby zmierzyć to napięcie przy alternatorze i wtedy wyciągnąć wnioski alternator czy instalacja.



    Było mierzone bezpośrednio na śrubie alternatora i róznica tylko 0,1V max 0,2 o czym pisałem w wcześniejszym poście

    zoom1500 napisał:

    (..) i bezpośrednio na śrubie alternatora waha się ±0,1V



    chyba nie doczytane :D

    0
  • #8 06 Cze 2015 22:10
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    Hart3 napisał:
    Przepraszam nie doczytałem w takim razie wydajność alternatora jest zbyt słaba.

    No toś błysnął intelektem.
    Czy alternator wydaje dziwne dźwięki typu przeciągłe wycie, nie nagrzewa się zbytnio, i czy nie robi się wyraźnie gorące koło pasowe alternatora?

    0
  • #9 07 Cze 2015 13:48
    zoom1500
    Poziom 12  

    Łożysko jedne troche w nim słychać ale to nie powinno robić takiego problemu. Sam alternator się nie grzeje itp.

    Spróbuje wziąć inny miernik i przemierzyć bo ten na zasilaczu z anteny podaje mi też dziwne wartości... Chyba bateria słaba :D Pewnie się okaże że ładowanie jest ok

    0
  • #10 07 Cze 2015 16:54
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    Jeżeli alternator chińczyk, bo ktoś kupował tani zamiennik to duża szansa na to, że jest źle polutowane wyprowadzenie stojana do mostka; przez to jest wykorzystana tylko jedna faza uzwojenia.
    Chińczyk to chyba rozgrzanym gwoździem lutuje albo ma lutownice, ale tak się spieszy, że cyna nie złapie.

    0
  • #11 07 Cze 2015 17:34
    Teodor85
    Poziom 19  

    Pomiar na alternatorze był pomiędzy B+ alternatora i masa w którym punkcie?? Na altku czy na akumulatorze?

    0
  • #12 08 Cze 2015 12:15
    zoom1500
    Poziom 12  

    Pomiar był na śrubie B+ a masa z silnika nie z klemy. Skołuje inny miernik i zobaczę czy będzie tak samo

    0
  • #13 15 Cze 2015 11:07
    zoom1500
    Poziom 12  

    Dokonałem pomiaru innym multimetrem. Wymieniłem także pasek klinowy stary był już zużyty po odgięciu było widać zbrojenie paska. Ładowanie okazuje się w porządku zniknął też dziwny dźwięk z alternatora (jakby wycie).

    Pomiary wyszły następująco:

    Zgaszony 12,37V
    Po włączeniu zapłonu 12,02V
    Zapalony (wszystko wyłączone) 14,23V
    Światła postojowe 14,23V
    Mijania 14,19V
    Długie 14,14V
    Światła max + wentylator 4 bieg 14,0V
    Światła max + wentylator 4bieg + ogrzewanie szyby 12,5V (tutaj już alternator nie ładuje z powodu przeciążenia).

    A w multimetrze padła bateria :D

    0
  • #14 20 Cze 2015 18:57
    zoom1500
    Poziom 12  

    Trochę off top

    Jakiej firmy na dziś polecacie kupić akumulator? Słyszałem że Centra podobno się popsuła. Zależy mi na takim do którego się da jeszcze dostać do korków i uzupełnić wodę destylowaną. Obecnie mam Centre Plus 44Ah działa już 5 rok

    0
  • #15 21 Cze 2015 13:10
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Bosch S5, Centra Futura

    0
  • #16 21 Cze 2015 13:26
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Centry Futury nie polecam, słyną z bardzo dużej awaryjności, zdarzały się nawet przypadki eksplozji (jeden nawet chyba jest opisany tu na forum). Poza tym nowa Centra Futura jest szczelnie zamknięta bez możliwości uzupełniania wody destylowanej.

    0
  • #17 21 Cze 2015 13:34
    psilos1
    Poziom 31  

    andrzej20001 napisał:
    Bosch S5, Centra Futura

    A dlaczego nie nasze ZAP-y?

    Dodano po 4 [minuty]:

    ZAP Silver samochod z systemem start/stop jazda miejska trzyma sie dzielnie już dwa lata

    0
  • #18 21 Cze 2015 13:38
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Ja mam Centrę Plus 44Ah i trzyma się już... 4 lata :) Ma dostęp do korków po zerwaniu nalepki i podważeniu klapki.

    0
  • #19 21 Cze 2015 13:57
    manta
    Poziom 39  

    Zap Piastów, w wykonaniu rolniczym dostępny w Agromach :D

    0
  • #21 21 Cze 2015 15:23
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    Topla jest bardzo dobra. Albo koreańskie Delkor. Z niemieckich Moll.

    0
  • #22 22 Cze 2015 09:23
    zoom1500
    Poziom 12  

    Kolega ma future pokrywa od korków jest zgrzana. Pewnie jakbym taki wziął padłby po 2 latach ze względu na wyparowanie wody. Jedyny patent to wiercenie otworów.

    Pewnie brałbym znów Centre Plus ale slyszałem od sprzedawców że to już nie ta Centra co była kiedyś... Ponoć jakość wykonania drastycznie spadła ile w tym prawdy?

    0
  • #23 22 Cze 2015 14:06
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Trochę prawdy w tym jest, jakość znacznie spadła, dawniej centra wytrzymywała kilkanaście lat, teraz ledwie wytrzymują okres gwarancji...

    0
  • #25 23 Cze 2015 11:31
    zoom1500
    Poziom 12  

    Podobno Yuasa jest bardzo dobra tylko pytanie czy idzie się w niej dostać do korków?

    0
  Szukaj w 5mln produktów