Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara I 1.8i 1997 90KM - Problem z układem chłodzenia

05 Cze 2015 18:26 1089 3
  • Poziom 2  
    Nadeszły ciepłe dni i auto zaczęło się przegrzewać. Postanowiłem zdiagnozować tę usterkę.

    Objawy:
    -Temperatura waha się w granicach 90*C-105*C.

    Obserwacje:
    -Przy wyłączonej klimie w trasie na zimnym nawiewie - 95*C
    -Przy wyłączonej klimie w trasie na full ogrzewaniu - 90*C i czasem +/- 3*C poniżej
    -Przy włączonej klimie w trasie - 105*C
    -Przy wyłączonej klimie w mieście na full ogrzewaniu 105*C i powoli idzie w górę.
    -Chłodnica się grzeje więc jest sprawna.
    -Silnik rozgrzany według wskaźnika na desce do 105*C. Po odkręceniu korka chłodnicy 1) Poziom cieczy podniesiony 2) Brak pary czy oznak wrzenia cieczy chłodniczej 3) Brak bąbelków - oznaki uszkodzonej uszczelki pod głowicą
    -Przewody nie są twarde jak kamień, więc uszczelka pod głowicą jest cała.
    -Po wciśnięciu włącznika klimy automatycznie włączają się oba wentylatory na pierwszym biegu. Mimo włączonych wentylatorów temperatura rośnie do 105*C i idzie dalej.

    Sprawdziłem:
    -pompa wody działą, bo chłodnica ciepła OK
    -poziom cieczy OK
    -odpowietrzony cały układ OK
    -5 przekaźników (3 przy wentylatorach i 2 w skrzynce bezpiecznikowe które są chyba od klimy) OK
    -bezpieczniki OK
    -termostat OK


    Przy jakiej temperaturze powinien pracować owy samochód...w sumie silnik ?
    Co powinienem jeszcze sprawdzić ?

    Jako 105*C przyjąłem następną kreskę zaraz po 90*C.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    wymieniłem niebieski czujnik (odpowiedzialny za temp na desce rozdzielczej) oraz brązowy (odpowiedzialny za sterowanie wentylatorami). Temperatura nadal na desce jest powyżej 90*C.

    Czy możliwe żeby temperatura pracy tego silnika wynosiła +/- 97*C ?

    btw.Czujnik brązowy nie jest przy termostacie tylko w tylnej części silnika..
  • Poziom 1  
    Siema mam też problem z wentylatorami tak samo jak u kolegi ale u mnie dodatkowo nie włącza się wentylator po zgaszeniu zapłonu a wcześniej zawsze się chłodził, co może być przyczyną , wymieniłem przekaźniki, dwa czujniki niebieski i brązowy jest jeszcze taki zielony ale nie wiem czym on steruje pozdrawiam.