Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awtotester- radziecki miernik samochodowy

filozof97 06 Cze 2015 01:13 1764 11
  • #1 06 Cze 2015 01:13
    filozof97
    Poziom 9  

    Posiadam fabrycznie nowy "Awtotester". Nie mam jednak zielonego pojęcia, co można nim zmierzyć, jak to zrobić- i w gruncie rzeczy, do czego on służy. Ma nieco ponad 20 lat, wygląda tak:
    Awtotester- radziecki miernik samochodowy



    Ma trzy przyciski, wciśnięcie kombinacji których uruchamia różne funkcje:
    Awtotester- radziecki miernik samochodowy


    Jednak nie wiem, co oznacza w tym wypadku 15 V (napięcie? Tylko skąd 15 volt w samochodzie?), co oznacza 1,5 V (znowu- napięcie?), co znaczy 90a* (stopnie?). Domyślam się, że 1500 r/min oraz 6000 r/min to obroty na minutę, ale dalej nie wiem do czego to może służyć.
    Na klamrach(trzech) jest plus, minus oraz "PR" cyrylicą.

    Liczę na pomoc. Dziękuję.

    EDIT: Właśnie "odkryłem" dwie pierwsze pozycje. To jest po prostu woltomierz i jego dwa zakresy. Pozostałe pozycje pozostają zagadką.

    0 11
  • #2 06 Cze 2015 02:18
    2557462
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 06 Cze 2015 07:28
    cezars65
    Poziom 24  

    Biorąc pod uwagę jaki postęp dokonał się w motoryzacji - raczej z nim do muzeum. To coś kiedyś amerykanie ze wschodu stojący i sprzedający na rynku mieli w swojej ofercie . Pomijam jakość tego , spory rozrzut parametrów . Jest on dedykowany do aut wyposażonych w tradycyjny stykowy układ zapłonowy. Podłączenie go np. pod elektroniczny układ zapłonowy w starszym typie poloneza na sto procent powodowało zepsucie tego cuda.

    1
  • #4 06 Cze 2015 07:35
    2557462
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 06 Cze 2015 13:21
    filozof97
    Poziom 9  

    To znaczy, liczę na to, że to urządzenie będzie pomocne przy zabytkowych samochodach przy których się dłubię- więc sprzęt muzealny jest tu jak najbardziej na miejscu. Zarówno Packard 120 z 1936 roku jak i Wołga z 1966 ma tradycyjny układ zapłonowy na stykach- nie powinno więc "tego cuda" zepsuć.

    No i dalej nie wiem, do czego służą pozostałe pozycje. Obrotomierz?

    1
  • #6 06 Cze 2015 21:26
    bandi21
    Poziom 29  

    Możesz zmierzyć napięcie akumulatora,napięcie ładowania prądnicy lub alternatora,Wyregulować obroty biegu jałowego w silniku gaźnikowym,sprawdzić do jakich obrotów maksymalnych wkręca się silnik.Dawniej wiele aut nie miało obrotomierza więc takie cudo było przydatne.

    2
  • #7 06 Cze 2015 22:26
    januszx3
    Poziom 30  

    Twój przyrząd, to "Автотестер а1 ухл4"
    Awtotester- radziecki miernik samochodowy Awtotester- radziecki miernik samochodowy
    Przyrząd przeznaczony jest do czterocylindrowych silników (wtedy ilość impulsów z przerywacza podawana na miernik, poprzez "Pr", jest relatywna z jego zakresami obr/min -wału silnika).
    Instrukcja tego przyrządu, pod nazwą "Автотестер а1 ухл4", jest dostępna w internecie.

    2
  • #8 06 Cze 2015 23:06
    filozof97
    Poziom 9  

    Dziękuję za instrukcję, ale niestety nie umiem po rosyjsku. W zasadzie jedynie co jeszcze muszę wiedzieć, to pod co podłączyć ten trzeci kabel (PR). Zasilanie cewki zapłonowej?

    1
  • #9 06 Cze 2015 23:47
    KaW
    Poziom 34  

    Autotester -pozwala dzięki przewodowi "PR" zmierzyc spadek napięcia na przerywaczu.
    Całosc tego przyrzadu jest dopasowana do wyrobów i samochodów z dawnego
    okresu .
    Wymaga tez dobrej znajomości tego przyrzadu oraz techniki obsługi samochodów z przerywaczem .Potrzebna jest tez kompletna wiedza o obsłudze akumulatorów kwasowych.
    Na przykład -w jednej z pozycji przyrząd pozwala mierzyc obroty silnika -zatem potrzebna jest wiedza o pracy silnika spalinowego czterotaktowego .

    -2
  • #10 07 Cze 2015 00:11
    filozof97
    Poziom 9  

    Którą to wiedzę akurat posiadam, tak samo jak i "samochody z dawnego okresu". Wiem już do czego to służy, nie wiem jeszcze gdzie dokładnie podłączyć przewód "PR" w celu pomiaru prędkości obrotowej i kąta wyprzedzenia zapłonu. Jedyne co przychodzi mi do głowy to wspomniany wcześniej przewód zasilający cewki zapłonowej- bo co, kondensator aparatu? Nie chciałbym urządzenia na dzień dobry spalić, więc liczę na odpowiedź. Przy okazji- proszę nie traktować mnie jak osoby która o samochodzie wie że ma cztery koła i jeździ.

    0
  • #11 07 Cze 2015 06:46
    januszx3
    Poziom 30  

    W przyrządzie "Автотестер а1 ухл4", kabel oznaczony "Пр" ("prieryvatjel"- przerywacz), służy do sprawdzenia styków przerywaczy(pkt. 7.4.- instr), przy wyłączonym silniku i wciśniętym przycisku lewym (1,5V),
    oraz do pomiaru kąta stanu zwarcia styków (kąta obrotu wałka rozrządu), przy załączonym, nagrzanym silniku (pkt. 7.5.- instr) i wciśniętym przycisku "90°α".
    Kabel oznaczony "Пр" podłączamy do wyjścia styku przerywacza, jednocześnie pozostałe przewody "+" i "-", podłączamy do zacisków (klem) akumulatora.
    W/w podłączenie przyrządu, dotyczy również obu zakresów pomiaru obrotów wału silnika (1500;6000 obr/min).
    Zgodny z instrukcją sposób podł., na zał.rys:
    Awtotester- radziecki miernik samochodowy
    Przy prawidłowym podłączeniu, jak wynika z załączonego schematu przyrządu
    (Post#7), jakiekolwiek uszkodzenia elektryczne przyrządu i z powodu przyrządu,
    są wykluczone.

    2
  • #12 07 Cze 2015 10:15
    KaW
    Poziom 34  

    W tresci instrukcji pomiar zestyków przerywacza odniesiony jest do masy /"-"
    akumulatora.W tresci tej jest napisane ,że błedy umasienia rzutuja na wynik pomiaru oporności przejscia styku przerywacza.

    Jeśli wiedza jest , to jest potrzebne w miare dokładne i dobre tłumaczenie
    tej instrukcji.
    Nie było moim zamiarem dokuczanie komukolwiek .

    Prosze nie podłaczać niczego do tego plusa zasilania cewki .Nieumiejętne podłaczenie grozi zniszczeniem tego przyrzadu.

    1