Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault premium 450 dxi - trudny rozruch

lain00 06 Cze 2015 08:03 1209 10
  • #1 06 Cze 2015 08:03
    lain00
    Poziom 7  

    Witam.
    Być może teamat podobny już był , ale nie znalazłem.
    Wczoraj wymieniłem alternator i rozrusznik ( po regeneracji). Baterie maja 5 m-cy. Auta ma problem z rozruchem. Rozrusznik kręci jakby były rozładowane akumulatory. Stało 24 h przy prostowniku na małym prądzie, po naładowaniu (niby naładowaniu) efekt rozruchu ten sam. Prostownik jest z funkcją rozruchu więc spróbowałem n a rozruchu, i to samo. Nie bardzo wiem czego jeszcze szukać. Czyżby baterie?
    Wczoraj jak odbieralem alternator, gość powiedział , że sprwdzał go na urządzeniu( jakieś tam w warsztacie) i że dobrze ładuję, a u mnie na wyświetlaczu w aucie pokazuje ładowanie max 27, 5V , sprawdzałem miernikiem i jest to samo, a powin no być min 28V.
    Będę wdzięczny za jakieś sugestie.
    Pozdrawiam

    0 10
  • #2 06 Cze 2015 08:21
    kurc1111
    Poziom 12  

    Sprawdź wszystkie połączenia klem. Wyczyść je może są zaśniedziałe.

    0
  • #3 06 Cze 2015 09:20
    lain00
    Poziom 7  

    klemy ok, przewody też
    pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #4 06 Cze 2015 09:27
    HADŻI
    Poziom 18  

    Proponuję ci sprawdzić masę (rama- silnik),a na początek weź grubszy przewód i połącz minus akumulatora z masą rozrusznika.Jeżeli będzie dobrze kręcił to masz odpowiedź i musisz sprawdzić gdzie on tą masę traci.

    2
  • #5 06 Cze 2015 09:30
    Hart3
    Poziom 24  

    Napięcie w chwili rozruchu nie powinno spaść poniżej wartości 20V,jeżeli odbiega od tej wartości to trzeba szukać przyczyny. Aerometrem zmierzyć elektrolit w poszczególnych celach jeżeli w porządku to rozrusznik do przeglądu.

    0
  • #6 06 Cze 2015 09:38
    lain00
    Poziom 7  

    rozrusznik po regeneracji w dniu wczorajszym, alternator też, w momencie rozruchu na wyświetlaczu zauważyłem ok 22 V, alternator ładuje na 27,5 V. Wydaje mi się,że alternator ładuje trochę mało, ale poprawcie mnie jeśli się mylę.Gość który regenerował alternator sprawdzał go na stole i mówił,że jest ok.W tej chwili wymienił mu jeszcze przewód masowy i założe nowe
    klemy. pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #7 06 Cze 2015 09:51
    Hart3
    Poziom 24  

    Zmierz napięcie na rozruszniku i baterii w czasie rozruchu to powinno wiele wyjaśnić.

    1
  • #8 06 Cze 2015 11:00
    lain00
    Poziom 7  

    Własnie zmierzyłem na bateriach w chwili rozruchu 22,5 - 23 V na rozruszniku 12,8 - 13 V gdzieś jest ubytek.
    Dla kolegi Hart3 to wiele wyjaśnia, ale ja niestety jestem laik proszę o radę. pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #9 06 Cze 2015 11:23
    kurc1111
    Poziom 12  

    Sprawa jest prosta.

    Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\
    - zaśniedziałych złączach,
    - ugnita wiązka,
    - Brak masy na silniku(wcześniej wspomniane),

    Jeżeli zmierzyłeś tak niskie napięcie w trakcie rozruchu to proponował bym sprawdzić przewodu akumulator-rozrusznik +, - masa .
    W jaki sposób podłączyć?
    - Jeden biegun do przewodu na drugim końcu podłączysz sztuczne obciążenie (np 2 żarówki ) i sprawdzasz ciągłość przewodów.
    Jeszcze jest jedna opcja:
    Styki w cewce rozrusznika są wypalone, ale tego na stole nie mógł sprawdzić serwisant. ponieważ sprawdzany jest na sucho ( bez obciążenia)

    1
  • #10 06 Cze 2015 11:33
    lain00
    Poziom 7  

    Podłączyłem na krótko masę do silnika, kablem od spawarki i silnik w momencie rozruchu mało nie wyskoczy z ramy. Dzięki za pomoc

    0
  • Pomocny post
    #11 06 Cze 2015 14:04
    HADŻI
    Poziom 18  

    Przecież pisałem ci o tym ,plusik się należy :D

    2