Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[C++] - Prośba. Opis kodu źrodłowego.

xxcezaroxx 06 Cze 2015 09:59 576 4
  • #1 06 Cze 2015 09:59
    xxcezaroxx
    Poziom 2  

    Witam
    Mógł by Mi ktoś dodać komentarze do każdej instrukcji? Nie znam się za bardzo na C++ i zapewne są błędy w komentarzach.
    Podaje ilośc liczb do wpisania, podaje przypadkowe liczby. Program sortuje liczby i wyswietla przedostatnią największą liczbę.

    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    0 4
  • #2 06 Cze 2015 11:21
    Dżyszla
    Poziom 42  

    Nawet kopiując czyjś kod, to zwróć uwagę na pewne elementy:
    Skoro cout << "Ile liczb chcesz podac?" << endl; wyświetla tekst, to jak prawie identyczne cout << endl; może wyświetlać liczby? endln to po prostu znak końca linii.

    Kolejne dwie pętle (zagnieżdżona jedna w drugiej) to implementacja algorytmu sortowania bąbelkowego. Jego głównym elementem jest warunkowa zamiana miejscami dwóch elementów, co realizują trzy linijki z podstawianiem wartości wykorzystując zmienną pomocniczą. Poczytaj o tym algorytmie i na pewno bez trudu dopasujesz, który jego element w jaki sposób został zaimplementowany.

    Co do samych pętli, to po prostu pierwszy lepszy manual do dowolnego C, gdzie będzie opis pętli for i wszystko stanie się jasne.

    Pozostałe opisy są akceptowalne. Natomiast dobrze by było, abyś faktycznie je rozumiał.

    0
  • #3 06 Cze 2015 14:57
    Hyde911
    Poziom 24  

    xxcezaroxx napisał:

    delete(tablica); //usuwa tablice

    Tu jest błąd.
    Aby usunąć całą tablicę (a nie tytko jej początek) należy użyć:
    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    0
  • #4 07 Cze 2015 00:47
    xxcezaroxx
    Poziom 2  

    Ten kod zrobił kolega dla Mnie, lecz musze napisac co i jak po kolei działa

    0
  • #5 07 Cze 2015 12:17
    Dżyszla
    Poziom 42  

    Powiem Ci jedno - w ten sposób programowania się nie nauczysz. Każdy jeden prowadzący, znający się na rzeczy, prawie natychmiast jest w stanie wykazać, czy ktoś pisał dany kod sam, czy nie. Same opisy linijek po prostu nic nie znaczą. To tak, jakbyś umiał nazwać każdą część samochodu, opisać co robi, a jednak wciąż nie umiał powiedzieć, jak ten samochód jedzie.

    1