Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia II - świecąca kontrolka poduszek

eustachy78 06 Jun 2015 12:49 14838 7
  • #1
    eustachy78
    Level 11  
    Witam wszystkich,

    Panowie, problem powstał gdy lakiernik odłączył wtyczki od drzwi prawych aby je polakierować (przynajmniej tak relacjonuje lakiernik). Świeci się kontrolka poduszki, po przekręceniu kluczyka zapala się na 4 sekundy potem gaśnie na pół sekundy i zapala się ponownie na stałe. W ECU brak błędów, a przynajmniej za pośrednictwem ELM327 i programu Torque Pro na smartfonie. Rozpiąłem wtyczki przy drzwiach ponownie, pod fotelem również , przeczyściłem, odłączyłem aku na parę minut ale problem pozostał. Czy ktoś z Was miał może taki przypadek, ewentualnie wie jak go rozwiązać.

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    jokerro
    Level 34  
    Oczywiscie ze miał taki przypadek setki razy.
    Podłaczyc normalne urządzenie diagnostyczne,zrobic diagnoze sterownika AIRBAG a nie ECU bo tam nic nie zobaczysz odnosnie poduszek.
    Odczytać usterki,skasować.Wyłączyc i włączyć zapłon i i ponownie odczytać kody,jeżeli beda błędy aktywne,usunąć powyższe usterki po czym ponownie przeprowadzić diagnoze i po problemie.
    Pojazd naprawiony.
  • #3
    eustachy78
    Level 11  
    Dziękuję za przypomnienie oczywistego :) czyli że mam tu moduły odpowiedzialne każdy za coś innego, a nie tylko sam komputer jak w żabojadach :)
    Mam jeszcze dostęp do interfejsu VAG-K+CAN więc przypuszczam, że tym sobie poradzę.
  • #4
    jokerro
    Level 34  
    Tak,tym sobie poradzisz
  • #5
    grala1
    VAG group specialist
    eustachy78 wrote:
    czyli że mam tu moduły odpowiedzialne każdy za coś innego, a nie tylko sam komputer jak w żabojadach :).

    Gdzie to we francuzach masz jeden komputer od wszystkiego?
  • #6
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    eustachy78 wrote:

    Mam jeszcze dostęp do interfejsu VAG-K+CAN więc przypuszczam, że tym sobie poradzę.

    Nie poradzisz sobie. Nie, bo nie masz czym tego zrobić, i druga kwestia; ważniejsza, to nie masz absolutnie żadnej wiedzy w tym temacie.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    eustachy78
    Level 11  
    No i rozwiązał się worek z pomocnymi odpowiedziami. Fakt faktem wiedzy jak Wy drodzy forumowicze to na pewno nie mam ale sobie radzę bo uważam siebie za średnio rozgarniętą osobę potrafiącą czytać ze zrozumieniem. Problem rozwiązalem w 20 sekund bo tyle zajęło mi podłączenie kabla interfejsu do komputera, uruchomienie programu vag-k+can commander, nawiązanie połączenia z modułem airbag i naciśnięcia guzika czyszczącego błędy. Piszę to nie dlatego aby Wam coś udowadniać ale po to aby uświadomić Wam że robienie z każdego debila kto nie ma takiej wiedzy jak Wy a szuka pomocy nie służy niczemu no chyba że sprawia Wam przyjemność poniżenie kogoś posiadaną przez Was tajną wiedzą którą nie macie ochoty się dzielić a która tak naprawdę nie jest taka tajna, a sama czynność nadzwyczaj skomplikowana.
    Co do żabojadów i jednego komputera to chodziło mi o BSI który występuje nie tylko w autach francuskich i nie steruje faktycznie każdym podzespołem bo sterownik silnika i tak jest i pewnie jeszcze kilka innych modułów też. Tu faktycznie się nie popisałem choć nie popisywanie się miałem na celu.

    Ze swojej strony temat uważam za zamknięty.
    Życzę miłego wieczoru w wyszukiwaniu i dogryzaniu forumowiczom w innych postach i nabijania sobie punktów.

    Jak by jednak któryś z Was kiedyś potrzebował pomocy przy układzie wtryskowym k-jetronic to służę pomocą, ja tej wiedzy nie trzymam tylko dla siebie.

    Jeszcze raz podziękowania dla jokerro za normalne podejście do problemu.