Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 - Brak swiatel postojowych strona prawa

sHeVet 07 Cze 2015 10:15 1266 19
  • #1 07 Cze 2015 10:15
    sHeVet
    Poziom 8  

    Witam
    Jestem swiezo upieczonym wlascicielem 206 1,1 z 2005. Przy zakupie nie swiecily prawe pozycje, ale stwierdzilem, ze to zarowki. Wymienilem zarowki, no i oczywiscie dalej nic. Sprawdzilem bezpieczniki (wiadomo, ze nie ma dedykowanych do swiatel postojowych) - tez sa ok. Do tego stwierdzilem, ze dodatkowo nie swieci oswietlenie tablicy rejestracyjnej i oswietlenie panela sterowania nawiewami. Czy to wszystko jest na jednym obwodzie? Zaczalem wertowac fora, naczytalem sie o BSI. Gdzies ktos pisal, ze mozna probowac resetowac go manetkami po wylaczeniu zaplonu. Czy probowal ktos jezdzic na dluzsza mete mostkujac lewa strone postojowek z prawa? Dodam tylko, ze PUG to anglik, a ja na codzien przebywam w UK

    Z gory thx za pomoc
    pozdro;)

  • #2 07 Cze 2015 10:17
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Są trzy powody, zwarcie w gnieździe przyczepki zwarcie w przelotce klapy lu samych oprawkach.
    POdaj + na ząrówke i zobacz czy w ogóle zaświcą.

    W nowszych BSI postojówki sterowane scalaczkami niestety.

  • #3 07 Cze 2015 10:22
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Możesz zmostkować tylko że jak walnie druga strona to będziesz się poruszał widmem w nocy.

  • #4 07 Cze 2015 10:48
    sHeVet
    Poziom 8  

    Dzieki za szybkie odpowiedzi.
    U mnie wlasnie chyba to wszystko sterowanie jest BSI, bo nie mam bezpiecznikow od postojowek, a auto jest z 2005. Posprawdzam oprawki i przewody, moze gdzies znajde ewidentna przyczyne zwarcia.
    Gdzies wyczytalem, ze:

    Cytat:
    Światła te nie mają bezpieczników i w momencie gdy w układzie nastąpi zwarcie w bsi blokują się tzw. wyjścia mocy .Resetowanie tych wyjść mocy zależy od ewolucji bsi ,czasami pomaga usunięcie zwarcia ,w nowszych włączenie zapłonu i wyłączenie ,następnie pociągnięcie obu manetek włącznika pod kierownicą na raz do siebie do momentu krótkiego dźwięku klaksonu.Może się jednak okazać że trzeba wymienić bsi

    Testowal ktos?
    grala1 napisał:
    Możesz zmostkować tylko że jak walnie druga strona to będziesz się poruszał widmem w nocy.

    To moze zmostkuje ze swiatlami mijania? One maja bezpiecznik;)

    pozdro;)

  • #5 07 Cze 2015 10:50
    Hart3
    Poziom 23  

    Jeżeli faktycznie z BSI te obwody nie wychodzą to zastosuj przekaźnik załączający z czynnego obwodu.

  • #6 07 Cze 2015 11:28
    sHeVet
    Poziom 8  

    to widze musze kupic przekaznik i cos podzialac. Jako, ze nie jestem zbytnio doswiadczony w instalacjach samochodowych, podpowiedz mi. Przekaznik 20A styknie nie, nie potrzeba wiekszego?

    pozdro;)

  • #8 07 Cze 2015 12:33
    766630
    Usunięty  
  • #9 07 Cze 2015 12:47
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    W drugim poście już napisałem ale jak to zwykle epopeja się zaczęła tworzyć.

  • #10 07 Cze 2015 12:54
    sHeVet
    Poziom 8  

    dzieki Panowie, w pierwszej kolejnosci poszukam przyczyny. Wtedy sprobuje resetnac BSI wg instrukcji, ktore zacytowalem. Jezeli to nie pomoze, w ruch pojdzie przekaznik;p Dam znac jak efekty.

    pozdro;)

  • #11 25 Cze 2015 11:06
    sHeVet
    Poziom 8  

    Posprawdzałem instalacje - jest ok. Zanim jednak zdążyłem kupić przekaźnik i zacząłem zabawę z instalacją sytuacja sie odwróciła. Podczas jazdy nagle zaświeciły mi sie postojówki prawa strona i teraz nie moge ich zgasić. W tej sytuacji mozna chyba juz stwierdzić na 100%, ze to sprawka BSI. Zastanawiam sie tylko jak tu zaradzić w prosty sposób. Musze chyba ciachnąc w kostce BSI zasilanie na postojówki prawe i za pomocą przekaźnika sprzęgnąc z instalacja lewej strony. Co myślicie?

    pozdro;)

  • #12 25 Cze 2015 23:02
    Hart3
    Poziom 23  

    Jak widzisz degradacja postępuje dlatego warto się zastanowić czy warto bawić się w przeróbki a nie myśleć o innym BSI.

  • #13 28 Cze 2015 19:04
    sHeVet
    Poziom 8  

    Mieszkam w uk. Tutaj koszty mnie zjedza. Musze znalezc jakies tansze rozwiazanie.

    Pozdro;)

  • #14 28 Cze 2015 19:18
    766630
    Usunięty  
  • #15 28 Cze 2015 20:30
    Hart3
    Poziom 23  

    U nas rynek wtórny opiera się na częściach z importu między innymi z rozbitych anglików tak że obie powinno być łatwiej.

  • #16 28 Cze 2015 21:38
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Hart3 napisał:
    U nas rynek wtórny opiera się na częściach z importu między innymi z rozbitych anglików

    Kup na miejscu.

  • #17 29 Cze 2015 14:42
    sHeVet
    Poziom 8  

    Troche innej odpowiedzi oczekiwalem. Auta moze i tu sa tanie, ale czesci i robocizna juz niekoniecznie. Caly czas czekam na fachowa porade od znajacego temat elektryka samochodowego...

    Pozdro;)

  • #18 29 Cze 2015 15:25
    766630
    Usunięty  
  • #19 08 Lip 2015 14:59
    sHeVet
    Poziom 8  

    To ja mam jeszcze konkretne pytanie. Sprawdzałem BSM pod maską, ale nie mogę znaleźć przewodu, z którego idzie 12V na obwód postojówek. Niby z kostek wychodzą te same kolory izolacji co przy oprawkach, ale napięcia na nich nie ma. No bo dobrze rozumiem, ze BSM pod maską to moduł wykonawczy BSI (spod kierownicy) i właśnie pod maską powininem tego szukać? W którym miejscu z modułu wychodzi napięcie, które potem rozgałęzia się na postojówki prawy przód, tył, oświetlenie tablicy i oświetlenie wnętrza. Ma ktoś jakiś schemat?

    z góry dzięki

    pozdro;)

  • #20 08 Lip 2015 19:09
    766630
    Usunięty  
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME