Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda NSR125 - Motocykl nagle przestał palić, paliwo jest, iskra jest,

mtaton 07 Cze 2015 18:46 1881 8
  • #1 07 Cze 2015 18:46
    mtaton
    Poziom 21  

    Witajcie
    Mam tę Hondę od nie dawna, kupiłem ją miesiąc temu i jeździłem codziennie nią do pracy oraz sporo rekreacyjnie, deszcze nie deszcze, zimno, ciepło paliła na dotyk i jechała.
    Ostatnio zatankowałem po korek podjechałem ze stacji 8km do sklepu, z pod sklepu do domu w odległości 1km za każdym razem paliła bez problemu, wszedłem do domu na momencik bo zapomniałem telefonu i już z pod domu nie wyjechała, kręci jak szalona ale nie zapala. Iskra jest aczkolwiek trochę mała, chociaż mogę się mylić nie widziałem nigdzie indziej jak powinna wyglądać iska w świecy aczkolwiek jest cieniutka, nie wiem czy taka powinna być, na świecy było pełno nagaru i miała przerwę ponad 2mm, podjechałem do sklepu kupiłem nową świecę i dalej nie odpala, paliwo dostaję, jak wykręcam świece po kilku krotnej próbie odpalenia i gwint był lekko mokry.
    Na popych odpala bez problemu aczkolwiek czasem zgaśnie na wolnych obrotach i tutaj najdziwniejsza sprawa, obrotomierz stoi w miejscu na wolnych obrotach, ciągle pokazuję 0, po przekręceniu manetką wskazówka obrotomierza skacze agresywnie po zegarze tak do 5tyś a następnie 0. Co może być winowajcą ?
    Dodam że jeszcze przeleciałem wszystkie kostki i styki, wyczyściłem oraz popsikałem Bernerem do styków, akumulator oczywiście naładowany w pełni, po odpaleniu jest ładowanie, zgaduję ze jest po prostu jak obroty rosną światła świecą mocniej.
    Nie mam już pomysłów przez cała drogę ze stacji do sklepu itd. motocykl jeździł normalnie, nie stracił mocy nie zachowywał się dziwnie, wskaźnik temperatury doszedł do połowy.
    Pozdrawiam i liczę na jakąś pomoc. A nie chce kupować różnych części na daremne.

    0 8
  • #2 07 Cze 2015 19:55
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    A po podlaniu benzyny pod świecę zapali z rozrusznika?
    Jeśli tak, to może być problem z zaworem membranowym lub uszczelniaczami wału.
    Masz dostęp do lampy stroboskopowej? Możesz sprawdzić po wykręceniu zaślepki na alternatorze co się dzieje z zapłonem przy rozruchu i na wolnych obrotach. Może być problem z impulsatorem i przy niskich obrotach nie wyzwala modułu CDI, ew. uszkodzony moduł.

    0
  • #3 07 Cze 2015 20:49
    mtaton
    Poziom 21  

    Próbowałem również dać trochę benzyny pod świecę i z rozrusznika nadal nie odpalał. Dodam że jak go odpalę na pych i trochę pochodzi, zgaszę go to z rozrusznika czasem odpali, dzisiaj 2 razy odpalił z rozrusznika po tym jak chodził, za 3 razem już nie odpalił, specjalnie go gasiłem.
    Niestety nie mam dostępu do takiej lampy.
    Myślę że mogło coś się stać z modułem, gaźnik mi wylewał benzynę i wszystkie kostki były całe mokre i brudne, wyczyściłem je oczywiście od razu.
    Oraz jak sprawdzić czy poprawnie działa impulsator ?

    0
  • #4 08 Cze 2015 15:51
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Po pierwsze sprawdź jak długą iskrę daje zapłon (ze samego przewodu WN).
    Po drugie zmierz rezystancję cewki zasilającej i impulsatora.
    Tak poza tym w serii NSR stosowano moduły zapłonowe o budżetowym wykonaniu i zalane elastyczną masą. Niskiej jakości laminat, lutowanie na fali i wibracje silnika sprawiają, że luty pękają i moduł przestaje prawidłowo pracować (mimo że np. ma iskrę). Zapłon ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu więc nie można od tak podłączać innego modułu. Dopiero pod lampą stroboskopową można zobaczyć czy zapłon działa prawidłowo, w odpowiednim punkcie zapłonu.
    Poza tym nie wiemy w jakim stanie mechanicznym jest silnik. Czy cylinder nie był tulejowany, czy nie ma już słabej kompresji, czy też nie był remontowany młotkiem i siekierą. Kupowanie 125 w dwusuwie to zawsze ryzyko...

    0
  • #5 08 Cze 2015 17:20
    mtaton
    Poziom 21  

    Moduł oczywiście mam zamiar włożyć ten sam jaki jest, czyli dedykowany do NSR, z tego co wiadomo to był tam wkładany nowy silnik w 1012 roku wg. książki serwisowej podbijanej pieczątkami serwisu w mieście obok, aczkolwiek z tym może być różnie.
    NSR jest zablokowana i silnik raczej jest w dobrym stanie ponieważ bez problemu rozpędza się do prędkości maksymalnej.
    Jutro zajmę się sprawdzeniem okablowania cewki i impulsatora.

    1
  • #6 08 Cze 2015 22:55
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    W którym roku? Na pewno fabrycznie nowy, czy jakąś używkę? Honda NSR 125 nie jest produkowana od bodajże 2002 roku, w ASO Honda zażyczyłaby sobie za nowy silnik tyle co za nową Aprilię RS 125...

    0
  • #7 09 Cze 2015 20:38
    mtaton
    Poziom 21  

    Wbite jest 2012 rok "nowy silnik" i żadnych innych informacji o tym, więc ciężko powiedzieć.
    Posprawdzałem wszystkie przewody te z cewki, fajki i te które z cewki idą do silnika, żadne nie są naderwane czy uszkodzone, dzisiaj dałem do ładowania akumulator na 3 godzinki, na naładowanym akumulatorze pali od strzała, aczkolwiek obrotomierz nadal się dziwnie zachowuję i coś mi wyładowuję akumulator, motocykl chwilę pochodził zgasiłem i po godzinie akumulator miał 11,30V i na tym stanie już nie odpalał, jak motocykl pracował na wysokich obrotach napięcie na akumulatorze dochodziło do ponad 14,30V. Jak silnik pracował na wolnych obrotach napięcie na akumulatorze spadało i w raz z nim obroty aż zgasł, nie mam odpowiednich narzędzi które wyżej wymieniłeś aby sprawdzić wyprzedzenie zapłonu.
    Podczas jazdy obrotomierz raz działa raz nie, na wolnych obrotach zawsze wskazuję 0. Również zauważyłem że gdy kliknę prawy kierunkowskaz to na desce dioda nie świeci a gdy dodam gazu to czasem mrugnie kilka razy szybko, lecz kierunkowskaz sam w sobie działa poprawnie.
    Oraz silnik pracuję jak by inaczej, mam wrażenie że nie zbiera się tak ładnie jak wcześniej. Nie wiem jak to określić ale nie idzie to tak jak wcześniej.
    Nie wiem czy mogę coś jeszcze wykombinować, pozostanie mi chyba zajechać do jakiegoś mechanika od motocykli.

    0
  • #8 09 Cze 2015 22:47
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Jeśli nie ma nigdzie "lewego" poboru prądu z akumulatora, to akumulator może mieć uszkodzoną jedną celę, stąd obniżenie napięcia.

    0
  • #9 03 Lis 2018 21:57
    leos 1983
    Poziom 3  

    Witam mam problem z moją Hania nsr125 jak jeżdżę co dzień to pali na dotyk jak tylko postów tydzień ciężko pali czyli muszę długo kręcić rozrusznik iem co może być przyczyną jak to naprawić proszę o pomoc z góry dziekuje

    0