Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

EXCEL - Pobieranie danych z innych plików EXCEL i nie tylko

08 Cze 2015 12:16 2577 11
  • Poziom 9  
    Witam,
    Wiem że ten wątek się przewija co pewien czas, ale nie znalazłem tam potrzebnych mi informacji. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi. Oto moje problemy:
    Tworzę coś w rodzaju raportu/ zestawienia podsumowującego kolejne miesiące.
    Aby to zrobić muszę to tego raportu zaciągnąć dane z pozamykanych plików (ok 30). Każdy z plików ma wiele pozycji (czasem kilka tysięcy). Każdy miesiąc zapisywany jest w osobnym katalogu ( z nazwą miesiąca i rokiem).
    Dodam, że nie znam się na tworzeniu Makr.

Poradziłem sobie z zaciąganiem danych do pliku z zamkniętych plików źródłowych, ale trwa to bardzo długo - ok 10 min (czy można ten czas w jakiś sposób skrócić?). Zaciąganie jest poprzez kopiowanie wybranych komórek do arkuszy w tworzonym pliku przez co Waga tego pliku również rośnie. Nie udało mi się stworzyć działającej formuły, która pobierałaby tylko dane spełniające określony warunek - tak więc pobieram wszystkie dane z wybranych kolumn i później obrabiam je w pliku docelowym.

Drugi problem to: dobrze by było, aby znalazł się sposób który powodował by np po podaniu miesiąca zmieniała się ścieżka do plików źródłowych (jak pisałem powyżej zestawienie jest miesięczne, a pliki z każdego miesiąca mają swój katalog). Chodzi o to by nie trzeba było tworzyć 12 raportów z linkami do danych w różnych katalogach, a 1, który umiał by pobierać dane w zależności od wyboru miesiąca.
    Czy ktoś może coś podpowiedzieć / pomóc?
  • Poziom 34  
    Witam

poszukaj na forum Import_z_wielu_lokalizacji
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Gdyby 'Import_z_wielu_lokalizacji' Ci nie pasował, to daj znać.
  • Poziom 9  
    Daję znać, bo nie udało znaleźć mi się tego wątku.
  • Poziom 9