Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT B5 - Dziwnie pracuje tylny zacisk - zjechany klocek

pio40 09 Cze 2015 22:58 1257 15
  • #1 09 Cze 2015 22:58
    pio40
    Poziom 9  

    Witam serdecznie, jakis czas temu szurało mi w samochodzie tylne lewe koło w Passacie B5 1,9TDI 2000r. (przed liftem) Po ściągnięciu okazało się że totalnie ZJECHANY jest klocek z zewnętrznej strony i przytarta tarcza. Na początek myślałem że jest to zastygły tłoczek (czego jeszcze nie wykluczyłem) ale jest taka sprawa że cały zacisk nie "chodzi" płynnie w prowadnicach. Kiedy są DOKRĘCONE śrubki mocujące zacisk z prowadnicami to niestety ale ZACISKIEM NIE RUSZĘ, jednak jak poluzuję którąkolwiek śrubę to od razu płynnie chodzi cały zacisk. Proszę pomóc w czym może tkwić problem? Prowadniczki?

    Dziękuję za pomoc.

    0 15
  • #2 09 Cze 2015 23:07
    bearq
    Poziom 36  

    Prowadnicę należy bardzo dokładnie czyścić, klocek bo niej ma się swobodnie i bez żadnych oporów przesuwać. Często zbiera się tam pył z klocków który po "zbiciu" tworzy jednolitą formę, czasami ciężko jest to zauważyć stąd warto wszystko tam dobrze opukać i wyczyścić. Druga sprawa że klocki często też mają dość duże rozbieżności jeśli chodzi o wymiary.

    0
  • #3 09 Cze 2015 23:10
    sigwa18
    Poziom 28  

    Trzecia sprawa to rdza ,która to potrafi skutecznie unieruchomić klocek.

    0
  • #4 09 Cze 2015 23:11
    pio40
    Poziom 9  

    Mi bardziej chodzi o cały zacisk który jak się go przykręci do prowadnic to ciężko jest go ruszyć.

    0
  • #5 09 Cze 2015 23:14
    sigwa18
    Poziom 28  

    No masz prowadnice wyjmij je zdejmij gumki oczyść i nasmaruj. Po odkręceniu z nich śrub wyciąga się je porostu.

    0
  • #6 09 Cze 2015 23:42
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Twój opis pasowałby jeszcze do skrzywionych prowadnic, ale nie wyobrażam sobie jak można by je skrzywić. Wiec to pewnie tak jak opisali wcześniej przedmówcy po prostu zanieczyszczenia z pyłu i rdzy.

    0
  • #7 09 Cze 2015 23:55
    andexp
    Poziom 18  

    Skrzywione prowadnice, do wymiany. Jak się wygięła? Bardzo prosto, wystarczy ze była zapieczona i w raz ze zużyciem klocka tłoczek odginał zacisk powodując wygięcie prowadnicy.

    0
  • #8 10 Cze 2015 18:45
    Staszek49
    Poziom 34  

    W Golfie IV miałem przypadek, że klocki hamulcowe w tylnych kołach "rozsadzała" rdza tj. odklejał się materiał cierny od płytki metalowej. Narastająca rdza powodowała, że tarcze były stale hamowane i gorące. Nie wiem jakiej były one produkcji, gdyż kupiłem z takim klockami.
    Warto więc co pewien czas sprawdzić, czy taka usterka nie występuje, a która w efekcie może też powodować "zwichrowanie" podzespołów hamulcowych.

    0
  • #9 22 Cze 2015 15:25
    pio40
    Poziom 9  

    Witam serdecznie, dziś wjechałem na kanał i niestety po wymianie "szpilek/prowadnic" koło nadal jest lekko blokowane i się grzeje. Klocki założyłem nowe (Delphi) jeże zaciskam ręczny to są max 3 ząbki jednak ladnie odbija przy kole do samego końca więc wykluczam ręczny. Proszę mi powiedzieć czy może to być nadal tłoczek ?? Jeśli tak to czy wymieniać cały zacisk (regenerowowany za 100zł) czy zrobić to samemu ??

    Dziękuję za pomoc.

    0
  • #10 22 Cze 2015 20:59
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 22 Cze 2015 23:38
    pio40
    Poziom 9  

    własnie sie bardzo cieżko wkręcał. Dziś rozebrałem całość i zobaczymy, na żadym elemencie nie widać korozji ani grama, teraz wkręcić można w palcach, zobaczymy jutro.

    0
  • #12 23 Cze 2015 22:28
    Jarzab M
    Poziom 17  

    Jeszcze pozostaje kwestia elastycznego przewodu hamulcowego - może byś uszkodzony.
    Jak podniesiesz auto i koło się blokuję to popuść odpowietrznik na zacisku, jeżeli hamulec puści to przewód do wymiany. Rozumiem, że tłoczek sprawdzony pod względem wżerów itp.?

    0
  • #13 25 Cze 2015 13:33
    pio40
    Poziom 9  

    Witam serdecznie, rozebrałem cały zacisk wymieniłem wszystkie uszczelki i sie okazuję że tam wszystko wygląda jak nowe, tłoczek w stanie idealnym jak z fabryki. złożyłem to całe na cacy, odpowietrzyliśmy układ i dalej blokuje ale już nie tak jak wcześniej, dziś jade zrobic rundkę ok 50km i zobaczymy czy będzie dalej trzymało. Dam znać co i jak.

    Jarzab M - a co z tym przewodem może być nie tak ??

    0
  • #14 25 Cze 2015 15:18
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Przewód może puchnąć od środka.

    0
  • #15 25 Cze 2015 20:50
    Jarzab M
    Poziom 17  

    Raz miałem przypadek, że klocek hamulcowy przyklejał się do tarczy, ale był marnej jakości (najtańsza chińszczyzna). Klocki chodzą na jarzmie bez problemów? Sprawdź przewód metodą którą wcześniej napisałem.

    0
  • #16 09 Lip 2015 22:07
    pio40
    Poziom 9  

    Witam serdecznie, sprawa się wyjaśniła ale w sumie to sam nie wiem co było przyczyną. Rozebraliśmy CAŁY zacisk, tłoczek był w idealnym stanie jak i cała reszta. Przjechałem ok tysiąca km i koło już toczy się normalnie nie jest ZATRZYMANE. Dziękuję za porady. Zamykam temat.

    0