Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PC podł. do TV - jaka jest przyczyna zacięć filmów w jakości 720p?

10 Cze 2015 10:17 906 13
  • Poziom 11  
    Witam,
    mam podpięty dosyć stary komputer (1,7GHz, 2GB RAM, nVidia [jakiś Geforce] 64MB) do TV (Daewoo 29") przez kabel S-Video.

Filmy w jakości 480p śmigają cacy, ale gdy odpalę film w jakości 720p, to obraz się zacina, zlewa, czasami chwile chodzi normalnie (tj. minutę) i dalej się psuje.

Winna jest karta graficzna, która nie ogarnia takiej rozdzielczości czy może kabel?

Przypuszczam, że karta, ale nie znam się na tyle, żeby to stwierdzić, a nie chcę w ciemno wymieniać karty graficznej.
    I jeszcze pytanie którym się pogrążę - jakie jest ograniczenie przesyłania obrazu kablem S-Video? Jest jakaś maksymalna rozdzielczość z którą sobie poradzi?
  • Poziom 34  
    A ten komputer jest w ogóle w stanie wyświetlić te filmy na zwykłym monitorze? IMHO jest tak słaby, że nie radzi sobie z ich dekodowaniem...

Filmy nie są przypadkiem odtwarzane z YouTube?

Interfejs S-video nie pozwala przesyłać obrazu w HD, jedynie 480i oraz 576i.

Jaki dokładnie masz model telewizora, karty i procesora? Bo podane dane są delikatnie mówiąc, niedokładne.
  • Poziom 9  
    Za słaby masz procesor. Zobacz sobie w Menadżeże Zadań (po wciśnięciu ALT+CTR+DEL), że przy filmach z dużą rozdzielczością jest on w 100% używany przez system. Komputer potrzebuje więcej mocy obliczeniowej, której ten procesor nie zapewnia. Wydaje mi się, że karta grafiki ma tu mniejsze znaczenie.

Ja mam podobny procesor jeśli chodzi częstotliwość taktowania i nawet filmy na YouTube mi się tną, nawet na słabszej jakości obrazu. Kiedyś śmigały super nawet na pełnym ekranie. Pewnie FireFox czy raczej sam Flash zrobił się bardziej wymagający. Pamiętam stało się tak po którejś aktualizacji flasha. Wgrałem tu kiedyś jakiś stary, ale nie pomogło - dziwne.