Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MERCEDES S320 W220 - Klimatyzacja - szczelna, nabita, nie działa.

Kubik213 10 Cze 2015 20:13 2676 14
  • #1 10 Cze 2015 20:13
    Kubik213
    Poziom 12  

    Witam! Mercedes W220 S320 99r
    Nabita klimatyzacja, 1kg czynnika, ciśnienie wporządku, brak błędów, szczelna, jednakże nie działa! Najprawdopodobniej nie załącza się kompresor klimatyzacji, na kostce klimy jest napięcie 9.2V - czyli troszkę mało, po wyłączeniu klimatyzacji jest napięcie ~~7V, z czego jest to tylko kabel plusowy, minus bierze prawdopodobnie z masy.

    Czy jest jakiś przekaźnik/bezpiecznik od klimy?

    0 14
  • #2 10 Cze 2015 20:54
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    Tam nie ma klasycznej sprężarki na sprzęgło elektromagnetyczne, tylko taka ze zmienną wydajnością.

    Jaka jest geneza usterki ? Przestało działać z dnia na dzień, czy nowy nabytek z nieznaną przeszłością ?

    0
  • #3 10 Cze 2015 21:45
    Kubik213
    Poziom 12  

    można powiedzieć że nowy nabytek z nieznaną przeszłością, komputer wskazuje 0 błędów, wszystkie czujniki działają prawidłowo i dobrze wskazują

    1
  • #4 11 Cze 2015 08:03
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    Może to być zerwane zabezpieczenie w sprężarce - taka sprężarka, nawet przy wyłączonej klimatyzacji ciągle pracuje i przy jeździe z pustym układem może się zatrzeć.

    0
  • #5 11 Cze 2015 17:11
    Kubik213
    Poziom 12  

    a nie wiadomo jakie napięcie powinno iść do sprężarki? nie ukrywam że jest tam ciężkie dojście i sprawdzenie czegokolwiek graniczy z cudem, czy kierować się w stronę wymiany sprężarki i patrzeć czy zadziała?

    0
  • #6 11 Cze 2015 18:00
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    Na zawór idzie napięcie o zmiennym współczynniku wypełnienia. Przydałby się oscyloskop.

    0
  • #7 11 Cze 2015 18:20
    Kubik213
    Poziom 12  

    oscyloskop posiadam, w sumie mam możliwość sprawdzenia tylko ciężkie dojście i nie wiem czy załapie tam sondę pomiarową, jeżeli było ponad 9V przy włączonej klimatyzacji i 7V przy wyłączonej to tak czy inaczej sprężarka powinna załączyć? Więc wymieniać sprężarkę?

    0
  • #8 11 Cze 2015 18:54
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Kubik213 napisał:
    a nie wiadomo jakie napięcie powinno iść do sprężarki?


    Napięcie instalacji auta czyli koło 12-14 V a sterowanie PWM od 5% do 90 %.

    2
  • #9 11 Cze 2015 20:20
    Kubik213
    Poziom 12  

    wie ktoś gdzie jest przekaźnik od kompresora klimatyzacji? ewentualnie bezpiecznik o ile istnieje?

    0
  • #10 11 Cze 2015 20:52
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tego napięcia 12 V nie zmierzysz miernikiem, tylko oscyloskopem.

    0
  • #11 11 Cze 2015 21:18
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #12 11 Cze 2015 21:23
    plusz730
    Poziom 13  

    Dziarski Hank napisał:
    Tam nie ma klasycznej sprężarki na sprzęgło elektromagnetyczne, tylko taka ze zmienną wydajnością.

    Nie do końca. Jest też stosowana Denso 10PA20C,która posiada zwykłe sprzęgło elektromagnetyczne. Autor może określi jaki ma model 7SEU16/17C czy ten pierwszy.

    0
  • #13 11 Cze 2015 22:02
    Kubik213
    Poziom 12  

    s-klasa przedliftowa 99r. jak byłem u gościa co mi nabijał i sprawdzał klimę to mówił, że jest to kompresor który chodzi cały czas - czy zima czy lato to on cały czas chodzi - tylko tyle wiem. Sprawdzałem napięcie jakie dochodzi do wtyczki i przy włączonym EC jest to 9.2~ V a bez, około 7V.

    1
  • #14 11 Cze 2015 22:04
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Sterowanie masz, sprawdź czy wirnik sprężarki się obraca podczas pracy silnika, czy też ma zerwane sprzęgło zabezpieczające i stoi.

    0
  • #15 11 Cze 2015 22:06
    Kubik213
    Poziom 12  

    właśnie chodzi o to, że jest jeden pasek klinowy na cały silnik i oczywiście wirnik się obraca cały czas, po włączeniu klimy niestety nic się nie zmienia - leci ciepłe powietrze, w ogóle nie spada ciśnienie czynnika w układzie po włączeniu klimy.

    4