Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Accord VI - Immobilizer sygnalizuje niewłaściwy kluczyk

gogo4 10 Cze 2015 22:21 1173 3
  • #1 10 Cze 2015 22:21
    gogo4
    Poziom 15  

    Po odkręceniu licznika i wymianie żarówki w kontrolce "check engine" immobilizer sygnalizuje niewłaściwy klucz (po przekręceniu stacyjki miga zielony kluczyk na desce) oczywiście o uruchomieniu silnika nie ma mowy . Nadmieniam, że podczas wymiany żarówki na pewno nie zrobiłem żadnego zwarcia, wszystkie bezpieczniki OK, odpinałem jedynie wtyczki od włącznika świateł awaryjnych, światła przeciwmgielnego z tyłu oraz pokrętła regulacji reflektorów. Wcześniej wszytko było OK, godzinę przed wymianą żarówki przyjechałem samochodem do domu.

    Bardzo proszę o jakieś wskazówki gdzie szukać problemu, samochód posiadam od kilku dni, wcześniej nie miałem zbyt wiele do czynienia z tą marką. Sprawdziłem zgodnie ze schematem instalację przy antenie immo i wygląda OK, żaden przewód nie został przerwany. Wygląda to tak, jakby jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności rozkodowało się immo, ale czy to możliwe? Na moje nieszczęście mam tylko jeden klucz, nie posiadam też klucza serwisowego (czerwony), tak więc koszty naprawy w przypadku uszkodzenia klucza, lub rozkodowania immo mogą być nie małe. Przed zawiezieniem auta do ASO chciałbym upewnić się, że przyczyny problemu nie leżą gdzie indziej.

  • #2 11 Cze 2015 08:28
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Odłącz akumulator na czas naprawy.
    Rozłącz ponownie wszystkie wtyczki i sprawdź, czy któryś z pinów nie wcisnął się w "plastikowy koszyk" lub zagiął się albo złamał w trakcie wpinania wtyczek.

    Jeżeli to nie pomoże, śrubokrętem i kleszczykami tej usterki nie usuniesz. Tylko warsztat.

  • #3 15 Cze 2015 09:30
    gogo4
    Poziom 15  

    Zapewniam, że potrafię znacznie więcej niźli tylko obsługa kleszczyków i śrubokręta, tak więc aluzja była zupełnie nie na miejscu.

    Co do usterki, przyczyną była przerwa w obwodzie masy modułu (cewki) immo przy stacyjce. Problem rozwiązany, temat uważam za zamknięty.

  • #4 15 Cze 2015 15:14
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    gogo4 napisał:
    Sprawdziłem zgodnie ze schematem instalację przy antenie immo i wygląda OK, żaden przewód nie został przerwany

    gogo4 napisał:
    przyczyną była przerwa w obwodzie masy modułu (cewki) immo przy stacyjce

    Pisząc o kleszczykach i śrubokręcie , nie miałem zamiaru nikogo urazić a jedynie zasygnalizować konieczność posiadania odpowiednich urządzeń diagnostycznych innych niż podstawowe narzędzia, pomocnych a czasem niezbędnych podczas naprawy tego typu usterek.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME