Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bus/Peugeot/Boxter 3.0 180km - Ile potrzeba prądu by odpalić auto?

Królikowski 11 Cze 2015 11:17 6135 121
  • #1 11 Cze 2015 11:17
    Królikowski
    Poziom 10  

    Witam,

    Mam takie urządzenie co po włożeniu w gniazdo zapalniczki pokazuje ile jest Wolt w akumulatorze. A teraz pytanie:

    -Jakie jest minimalne napięcie akumulatora ( 110Ah 920A ) w Peugeot Boxer 3.0 wystarczające do odpalenia silnika? ( ile musi być Wolt na urządzeniu, żeby auto odpaliło? )

    dzięki, dzięki, dzięki za odpowiedzi...

    0 29
  • Metal Work Pneumatic
  • Pomocny post
    #2 11 Cze 2015 12:00
    KamilMC1
    Poziom 18  

    Sprawny akumulator posiada napięcie 12V, podczas uruchomionego pojazdu wartość sięga 14,4V. Amen ;)

    1
  • #3 11 Cze 2015 12:59
    Królikowski
    Poziom 10  

    Czy jak na woltomierzu będzie pokazywało 10 Wolt, odpalę/uruchomię auto?

    0
  • Pomocny post
    #4 11 Cze 2015 13:10
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 11 Cze 2015 15:28
    Królikowski
    Poziom 10  

    To może drugie pytanie zadam:

    - Ile w % może być rozładowany akumulator żeby uruchomił auto?


    + poszły

    0
  • Pomocny post
    #6 11 Cze 2015 15:59
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • Metal Work Pneumatic
  • #7 11 Cze 2015 16:12
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Kolega, z braku wiedzy, zadaje pytania,na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ważny jest stan akumulatora, pojemność rzeczywista, pobór prądu przez rozrusznik, czy to silnik benzynowy, czy wysokoprężny, stan instalacji elektrycznej auta. Jedyne badania napięcia, które cokolwiek wnosi, to badanie pod obciążeniem. Tylko to też zależy, np od temperatury. Więc jak widzisz Kolego, nie ma prostej odpowiedzi na Twoje pytanie.

    0
  • #8 11 Cze 2015 17:25
    Królikowski
    Poziom 10  

    czy to jest dobry wzór na obliczenia Amper?

    MOC = Napięcie x Prąd
    czyli: Prąd = Moc /(podzielona) napięcie



    czyli:
    prąd = 70W/12V
    prąd = ok 5,83Ampera

    Chodzi ;-), jak długo urządzenie podłączone o mocy poboru 70W będzie mogło chodzić bez ładowania akumulatora, a później żeby można było auto uruchomić bez kłopotów.

    0
  • Pomocny post
    #9 11 Cze 2015 18:49
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 11 Cze 2015 19:28
    Królikowski
    Poziom 10  

    georgesgr napisał:
    jesli masz ochote czesto uzywac urzadzen elektrycznych na postoju, zainstaluj (lub zlec to komus) drugi akumulator z separatorem (jak w kamperze) i bedziesz mial spokoj.


    Są plany, ale do tego czasu muszę się zorientować jak to jest z jednym. Używałem na jednym cały czas laptopa nie ładując akumulatora i było OK a teraz dojdzie do tego jeszcze jedno urządzenie o podobnych Wolt-ach i pewnie przy nie stosowaniu się do ograniczeń używania urządzeń, skończy się to rozładowaniem akumulatora.

    pzdr.

    0
  • Pomocny post
    #11 11 Cze 2015 19:38
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    "wypoczety" ma SEM 12.6V, calkowicie rozladowany - 10.8 V


    Ponizej 12,4 V aku juz jest rozładowany. 10,8 V to uszkodzona cela.


    Pytanie co potrzebujesz zasilic? Zarówke czyli 0,2 A, czy odpalic 3 l silnik diesla, czyli 300 A. To i to ma 12 V.

    Jezeli masz karavan to polecam drugie aku i zrobic split charge. czyli ładowanie drugiego aku poprzez wysoko amperowy przekaznik.

    0
  • #12 11 Cze 2015 19:57
    Królikowski
    Poziom 10  

    fuelinyourblood napisał:
    "wypoczety" ma SEM 12.6V, calkowicie rozladowany - 10.8 V


    Ponizej 12,4 V aku juz jest rozładowany. 10,8 V to uszkodzona cela.




    11,8 V akumulator i odpalałem, mierzone tym śmiesznym urządzeniem pod zapaliczkę. Całą noc laptop włączony i film się powtarzał non stop przy funkcji ciągłego odtwarzania a Ja spałem. Rano się przebudziłem bo coś grało wyłączyłem i poszedłem dalej spać, później bez zająknięcia odpaliłem auto. Myślę że teraz jak by dwa urządzenia tak pochodziły te 7h to pewnie bym musiał już na przewody odpalać. Ale to moje gdybanie do póki nie dowiem się ile akumulatora potrzeba na odpalenie auta, wiem, wiem najlepiej jak jest cały akumulator, a drugi do urządzeń..., na razie z drugim to tylko plany... które nigdy nie wejdą w życie podejrzewam.

    Tyle mojego pisania w tym temacie. Chyba że w reszcie mi ktoś napisze ile akumulatora mogę zużyć i odpalę auto.

    0
  • #13 11 Cze 2015 20:08
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 11 Cze 2015 20:35
    Królikowski
    Poziom 10  

    georgesgr napisał:
    Królikowski napisał:
    mierzone tym śmiesznym urządzeniem pod zapaliczkę.

    To, ze wskazuje z dokladnoscia do 0.1V wcale nie oznacza, ze nie ma kilku dziesiatych bledu, a tym przypadku to zmienia zupelnie postac rzeczy. Dlatego, albo sprawdz go na urzadzeniu wzorcowym, albo traktuj jako ozdobe.
    Co do czasu uzytkowania, to aku 110Ah moze zasilac twoje urzadzenie (5A) przez co najmniej 22 godziny do pelnego, ale bezpiecznego rozladowania (i nawet duzo wiecej, ale aku moze stracic pojemnosc).
    Jesli auto jest w pelni sprawne, aku rozladowany w 80% bez problemu uruchomi silnik. Nie radze ci jednak na to liczyc.


    To jeśli na tym śmiesznym urządzeniu wskaże 1,8 Wolt +/- 0,4 Wolt, dałem większy margines błędu to mam niby jeszcze uruchomić auto/silnik?

    0
  • Pomocny post
    #15 11 Cze 2015 20:50
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    Królikowski napisał:
    To jeśli na tym śmiesznym urządzeniu wskaże 1,8 Wolt +/- 0,4 Wolt, dałem większy margines błędu to mam niby jeszcze uruchomić auto/silnik?

    Kol. po tym co piszesz widać że kompletnie nie wiesz co to jest akumulator i myślisz że napięcie na nim spada liniowo do zera w miarę rozładowywania, a przecież kilka postów wyżej pisze ile Volt ma całkowicie rozładowany akumulator. Przeczytaj to jeszcze raz, ale ze zrozumieniem. Żeby o coś pytać na forum trzeba też mieć to minimum wiedzy, albo przynajmniej czytać to co inni piszą.

    2
  • Pomocny post
    #16 11 Cze 2015 20:54
    vodiczka
    Poziom 43  

    Królikowski napisał:
    To jeśli na tym śmiesznym urządzeniu wskaże 1,8 Wolt +/- 0,4 Wolt, dałem większy margines błędu to mam niby jeszcze uruchomić auto/silnik?
    Kolego, przeczytaj jeszcze raz wszystkie posty ze zrozumieniem.
    Nie uważam tego urządzenia za śmieszne ale błąd pomiaru może być duży. Nie możesz dowolnie "dawać" marginesu błędu tylko masz porównać jego wskazanie ze wskazaniem dobrego miernika i ewentualnie uwzględnić poprawkę.
    Co do odpalenia - jeżeli masz sprawny rozrusznik i układ zapłonowy to nawet przy pojemności 20Ah odpalisz bez problemu. Tylko jeżeli masz akumulator 110Ah (nowy, niezasiarczony) to te 20Ah stanowi niecałe 20% jego pojemności. Ten sam akumulator po kilku lat będzie miał nie 110 a np. 80Ah pojemności i te 20Ah to już 25% jego rzeczywistej pojemności przy pełnym naładowaniu.
    W pierwszym przypadku możesz używać laptopa dużo dłużej niż w drugim aby móc jeszcze zakręcić rozrusznikiem.
    Królikowski napisał:
    11,8 V akumulator i odpalałem, mierzone tym śmiesznym urządzeniem pod zapaliczkę.
    Latem możesz bezpiecznie przyjąć 11,9V, przy niższym to już loteria: Zapali- nie zapali :)

    2
  • #17 11 Cze 2015 21:24
    Królikowski
    Poziom 10  

    poszły +


    Myślę że i przy 11,2 Wolt-a +/- 0,1 Wolt-a pewnie zapalę jak z praktykuję to napiszę.

    pzdr.

    0
  • Pomocny post
    #18 11 Cze 2015 21:38
    vodiczka
    Poziom 43  

    Z tym "pewnie" może być różnie (zapalisz np. trzy razy pod rząd a za czwartym nie) ale wypróbuj i napisz. Jeżeli masz możność porównania z dobrym miernikiem to też pomierz i podaj ewentualną różnicę wskazań :)

    1
  • Pomocny post
    #19 13 Cze 2015 17:40
    rafal_rx
    Poziom 25  

    Aby odpowiedzieć sobie ile Ah, czy też Wh można pobrać z akumulatora, to należy znać jego rzeczywistą pojemność i parametry, przy których uznaje się go za wyładowanego. Co do tego ostatniego, to może to być napięcie, chociaż czasami podaje się też % znamionowej pojemności, przy której to wartości jego eksploatacja nie będzie przyczyną awarii.
    Wniosek: aby mieć całkowitą pewność, należy liczyć pobór prądu po czasie. Napięcie nie będzie miarodajnym parametrem, jedynie kiedy osiągnie ono poziom minimalny dopuszczalny przez producenta, to wiadomo, że aku jest rozładowane.
    Głębokość rozładowania zależy również od typu akumulatora; AGM, EFB czy inny.
    Dlatego też w autach z S&S są czujniki do pomiaru prądu i o ile się nie mylę, aku się "adaptuje" w kompie.
    Jeżeli jednak chcesz się posługiwać pomiarem napięcia, to pozostaje Ci karta charakterystyk producenta, tam powinny być wykresy z napięciem jako wynikiem funkcji. Tylko nie wiem, czy dla samochodowych aku takie wykresy są dostępne. Dla żelowych są.

    Tu masz trochę na temat:
    akumulator.pl/ekspert-radzi/kamper-z-dobrym-doladowaniem

    Należy pamiętać, że akumulator w samochodzie przede wszystkim służy do rozruchu, a więc ma dostarczyć odpowiedni prąd do rozrusznika. To determinuje jego wielkość (bo ważna rezystancja wewnętrzna), a co za tym idzie pojemność, który to parametr jest tak naprawdę trochę wtórny, czy uboczny.

    2
  • #20 21 Maj 2016 11:46
    Królikowski
    Poziom 10  

    Nic dodać nic ująć, brak dowodów na dalszą dyskusję... Urządzenie za 20zł godne polecenia.

    0
  • #21 21 Maj 2016 12:04
    vodiczka
    Poziom 43  

    fuelinyourblood napisał:
    Ponizej 12,4 V aku juz jest rozładowany. 10,8 V to uszkodzona cela.
    Herezja, panie kolego :)
    !2,4 V to normalne napięcie akumulatora 12h po zaprzestaniu ładowania. W zależności od wieku akumulatora i temperatury elektrolitu może się wahać od 12,3-12,6 V
    O rozładowanym akumulatorze możemy mówić przy spadku napięcia poniżej 12V, przy czym dopuszcza się rozładowanie maksymalnie do 10,8V pod warunkiem niezwłocznego naładowania.
    Przy uszkodzonej jednej celi, napięcie naładowanego akumulatora wyniesie 10,5V lub mniej.

    0
  • #22 21 Maj 2016 13:01
    Królikowski
    Poziom 10  

    Akumulator 120 albo 125Ah roczny, przejechane autem 60tys/km, webasto airtop 2000, czas grzania 30h na 4 kresce prawie połowa regulacji, bez doładowywania bo zaspałem, miernik pod zapalniczkę pokazał 10,9V i auto udało się uruchomić, wiadomo że było słychać opór ale odpaliłem 3.0 ;)

    0
  • #23 22 Paź 2016 00:06
    Królikowski
    Poziom 10  

    witam ponownie. Jestem założycielem tematu i mam pytanie co do akumulatora mój akumulator 110Ah 920A . Czy aku z tej aukcji http://allegro.pl/akumulator-180ah-12v-1100a-en-akumulatory-dublet-i5396418298.html będzie o dużo lepszy od aku zamontowanego teraz? Chodzi o webasto i laptopa czy będzie na tym nowym można dłużej używać prądu bez przepalania auta i czy mój alternator da radę naładować ten nowy aku?

    Z góry dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi czy jest w ogóle sens wymiany czy będzie to pracowało tak jak do tej pory na tym mniejszym.

    0
  • Pomocny post
    #24 22 Paź 2016 11:08
    vodiczka
    Poziom 43  

    Królikowski napisał:
    Chodzi o webasto i laptopa czy będzie na tym nowym można dłużej używać prądu bez przepalania auta i czy mój alternator da radę naładować ten nowy aku?
    Jeżeli jeździsz na długich trasach to twój alternator naładuje ten akumulator a jeżeli będzie naładowany to i dłużej będziesz mógł go używać bez doładowania.

    1
  • #26 22 Paź 2016 14:31
    Królikowski
    Poziom 10  

    vodiczka napisał:
    Królikowski napisał:
    Chodzi o webasto i laptopa czy będzie na tym nowym można dłużej używać prądu bez przepalania auta i czy mój alternator da radę naładować ten nowy aku?
    Jeżeli jeździsz na długich trasach to twój alternator naładuje ten akumulator a jeżeli będzie naładowany to i dłużej będziesz mógł go używać bez doładowania.


    Czyli na postoju nowy aku. będzie działać prawie dwa razy dłużej niż ta 110Ah? A Trasy długi najmniej 500km dziennie. To chyba przez 5h naładuje aku alternator?

    andrzej20001 napisał:
    Jak masz takie zapotrzebowanie na prąd uderzyłbym w Optima Red Top. https://www.google.pl/search?q=optima+redtop&...ved=0ahUKEwjQp7HNj-7PAhWI3CwKHdORDuAQ_AUIBygC


    Nie bardzo się znam na tej nowości, i czy ona może być do rozruchu auta?

    0
  • #27 22 Paź 2016 16:38
    vodiczka
    Poziom 43  

    Królikowski napisał:
    Czyli na postoju nowy aku. będzie działać prawie dwa razy dłużej niż ta 110Ah?
    Powiedzmy o 60% dłużej (180:110=1,636).
    5h w trasie wystarczy pod warunkiem, że alternator nie jest nadmiernie obciążony odbiornikami prądu czyli np. da przynajmniej 20 A na akumulator a na postoju rozładujesz go nie bardziej niż do 90Ah :)
    Albo alternator da na akumulator 30Ah i wtedy możesz aku rozładować do 40Ah.

    0
  • #28 22 Paź 2016 17:06
    Hektar Zahler
    Poziom 30  

    Rozładowując akumulator do poszukiwanego minimum napięcia (zmierzone 10.9V) dokonałeś detekcji jego za pomocą woltomierza. Zobacz, że cały ten proces jest żmudny i dla uzyskania pewności może wymagać powtórzenia. Jest to wielce problematyczne, bo rozłożone w długich godzinach, jednakże tak właśnie przebiega prawidłowy pomiar pojemności akumulatora - tj. rozładowanie od pełnego naładowania do pewnego minimum, które z kolei, i na co zwracali uwagę przedmówcy, nie będzie wartością jednoznaczną, jaką można by przyjąć za pewien wzorzec (już nie wnikajmy dlaczego). Zauważ przy tym, że napięcie, którego poszukujesz, jest ściśle sprecycowane i dotyczyć będzie wyłącznie danego egzemplarza. Przy tak dużej precyzji do pomiaru pojemności mierzonej w Ah należało by więc doliczyć napięcie, a zatem pojemność podawać w jednostce Wh - w ten sposób mierzy się już dokładnie i tak to wygląda w prawdziwych testerach do pomiaru pojemności akumulatora.

    Sam proces detekcji nie jest wymagający, bo wystarczy wpisać w googla wykres rozładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego i teoretycznie wszystko staje się jasne. Ale w praktyce to nie wystarcza, bo żeby to zadziałało urządzenie przełączające/rozłączające nie może pozwolić na detekcję krótkotrwałych spadków napięcia na akumulatorze, jak np. praca rozrusznika. I tutaj ciekawym przykładem takiego właśnie poprawnie działającego detektora jest komputer sterujący ogrzewania AT-2000, które nie wyłączy się, bądź wznowi pracę w takich oto sytuacjach. Ale dzięki wbudowanemu algorytmowi rejestracji procesu rozładowania wyłączy się dokładnie wtedy kiedy trzeba żeby umożliwić rozruch silnika. Niestety w Twoim samochodzie ten bajer nie zadziała, bo przetwornik podwyższający napięcie daje stałe 24V niezależnie od zasilania.

    0
  • #29 22 Paź 2016 17:29
    ociz
    Moderator Samochody

    Typowy samochodowy akumulator kwasowo ołowiowy zasiarcza się już poniżej 12.2V, im niżej tym szybciej. Druga sprawa to że tak rozładowany akumulator będzie ładowany przez alternator dużym prądem co dodatkowo skraca jego żywot, alternatora też.

    0
  • #30 22 Paź 2016 17:43
    vodiczka
    Poziom 43  

    ociz napisał:
    Typowy samochodowy akumulator kwasowo ołowiowy zasiarcza się już poniżej 12.2V, im niżej tym szybciej
    Czy możesz podać źródło tej informacji?

    0
  Szukaj w 5mln produktów