Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wypadanie zapłonu Opel Astra II G Z16XE

11 Cze 2015 17:22 5163 9
  • Poziom 8  
    Witam.
    Mam dość duży problem z moją Astra.
    Posiadam Opla Astrę G II Z16XE z 2001r.
    Kupiłem ją 2 lata temu, i jak do tej pory sprawowała się nie nagannie. Jakieś 2 miesiące temu jadąc trasą po dość dużym deszczu (nie jeździłem po kałużach :) ) zapaliła mi się kontrolka check engine. Po zjechaniu na pobocze sprawdzeniu itp paliła się całą drogę ale nic po za tym się nie działo, lecz po kilku dniach silnik zaczął nie równo pracować tzn.po odpaleniu silnika silnik pracuje równo, przy jeździe po mieście rzadko traci moc lecz po wyjechaniu na trasę od razu silnik się trzęsie . Po podczepieniu komputera wyszedł błąd wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Mechanik stwierdził cewka. Jako że potrafię podstawy mechaniki kupiłem nową i ja wymieniłem. Niestety nic to nie dalo, kolejnym krokiem było wymienienie świecy na 3 cylindrze oraz wtryskiwacz. To także nic nie dało ... Przeglądając różne fora natrafiłem na post o takich samych przyczynach i wynikiem okazał się zapchany katalizator. Jako że samochód ma już swoje lata i katalizator i tak kwalifikował się do wymiany wymieniłem katalizator i sondę lamda. Niestety to także nie dało upragnionego skutku :(
    Tutaj moje umiejętności się skończyły, i może ktoś miał lub słyszał o podobnym problemie?
    Dodam też niewiem jaki może to mieć wpływ ale kombinowałem z olejem tzn. po zakupie nie wiedziałem jakim olejem był zalany, przejeździłem na nim z 300 km wszystko igła . Wybór padł na Castrol Magnatec polsyntetyk , silnik zaczął brać olej, następny to lotos polsyntetyk, także brał oryginalny GM polsyntetyk juz dużo mniej, później sprawdziłem Valvoline a tu to już 0.5l na 100 km i ostatnio wymieniłem na mineralny GM i tu spadki były najmniejsze. Wiec może problem leży w oleju ze mineralny.
    Mam w planach oddać go do serwisu jeżeli nic więcej nie wymysle,
    ale liczę ze ktoś może jeszcze coś podpowie:D
    Dziękuję za ewentualne odpowiedzi.
  • Poziom 43  
    Masz gaz?
    Są jakieś błędy?
    Może sterownik padł.
  • Poziom 35  
    Bład to zapewne P0303. wypadanie zapłonu na cyl 3.

    na wypadanie zapłonu składa sie brak iskry, paliwa (wtrysku), kompresji. Wymieniłes cewke i swiece, wiec mysle ze iskra jest. A tak na marginesie to swieca mokra czy sucha? Pytanie czy masz kompresje? Masz lpg? Wypalone zawory przy lpg sa czeste. Kolejny problem to sterowanie wtryskiwacza. Masz plus i masowanie jak krecisz na kazdym?
  • Poziom 8  
    Tak to ten błąd.
    Lpg nie posiadam.
    Świeca była sucha.
    A ten plus i masowanie to tak dokładniej o co chodzi?
  • Poziom 35  
    Na zalaczonym zapłonie masz miec plusa na wtyczce od wtryskiwacza. w momencie jak silnik pali ecu otwiera poszczególne wtryskiwacze przy pomocy minusa. Robi to impulsowo.

    Podłacz mała zaróweczke powiedzmy 5 Wat i zobacz czy mruga.
  • Poziom 2  
    Witam
    Według mnie wina leży po stronie ECU. prawdopodobnie urwał się któryś drucik we wnętrzu sterownika - da się to prawdopodobnie naprawić. Ponadto, można wykonać test pojedynczego cylindra programem diagnostycznym (chiński - wiadomej nazwy :-)). Ja natomiast również walczę z różnymi przypadłościami sterownika DELPHI - pacjent to MERIVA Z16XE 2003. Praktyczne od dolnej wtyczki sterownika popękało we wnętrzu kilka drucików - w naprawę bawię się sam, choć temat wymaga zegarmistrzowskiej precyzji i troszkę sprzętu...
    Poszukuję jakiegoś schematu - rozpiski pinów mojego sterownika.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Mam problem z Astrą G II 1,6 Twinport (bez gazu). Wymieniona cewka i świece, głowica sprawdzona jest w porządku, wczoraj wymieniony na całkiem nowy sterownik komputera i nadal gubi zapłon. Już ostateczną usterką miał był komputer a nawet wymiana sterownika nie pomogła i samochód zaraz na drugi dzień wywalił błąd i dławi się przy dodawaniu gazu i check miga. Może ktoś ma jakiś pomysł co to jeszcze może być ?
  • Poziom 43  
    To napisz jakie są obecnie błędy bo po nich można stwierdzić cokolwiek.
  • Poziom 2  
    Wypadanie zapłonu 2 cylinder - cały czas jeden i ten sam błąd
  • Poziom 43  
    Zamień miejscami świecę i wtryskiwacz 1z2 cyl. Pomierz kompresję.