Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metalwork
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf V Plus 1,9 TDI klimatyzacja słabo chłodzi

dastin4 11 Cze 2015 17:46 14256 36
  • #1 11 Cze 2015 17:46
    dastin4
    Poziom 12  

    Golfa kupiłem pod koniec ubiegłego roku, więc nie wiem jak było wcześniej. Do niedawna klimy nie uruchamiałem. Jakiś miesiąc temu z wentylacji zaczął wydobywać się nieprzyjemny zapach. Po uruchomieniu klimy zapach znikał ale klima w zasadzie nie chłodziła. Po dłuższej jeździe (z uruchomiona klimą) z kratek czuć było chłodne powietrze, ale tylko lekko chłodne. Wyłączenie klimy równało sie z przykrym zapachem.

    Pomyślałem zatem skoro zapach to wilgoć, a skoro nie chłodzi to pewnie mało czynnika.

    Pojechałem więc do "speca" od klimy, który dobił mi niewielką ilość czynnika i ozonem usunął zapach. Niestety po napełnieniu temperatura w kratkach zeszła jedynie do 13,9 stopnia.
    Fachman stwierdził, że ciśnienie trochę dziwne (8 i 2) i że może to być wina zaworu rozprężnego. Ponieważ w dniu nabijania temperatura na zewnątrz wynosiła 17,5 stopnia stwierdził, żeby podjechać jak będzie ciepło.
    Oczywiście wymienił filtr.

    I tyle w zasadzie jeśli chodzi o fachmana (na temat profesjonalizmu opinii nie będę wyrażał).

    Ponieważ problem mam dalej chciałbym go prawidłowo zdiagnozować i usunąć.

    Podłączyłem zatem kostkę iVAG i w klimatyzacji pokazał sie błąd klapy (niestety zanim go zapisałem błąd usunałem i nie pamiętam dokładnego numeru). W tej chwili błąd sie nie pojawia.
    Kostka którą mam jest dosyć uboga, więc nie mam dokładnych opisów kanałów bloków pomiarowych. w każdym bądź razie VAG pokazuje mi taką sama temperaturę jak zwykły czujnik w kratce czyli 13/12.

    Niestety nie do końca wiem co oznaczają pozostałe temperatury. Na kanale 4 mam temperaturę zewnętrzną. Kanał 5 pokazuje dwa razy temperaturę 18 stopni i 27 stopni (na zewnątrz jest teraz 25,5, a na klimatronicu mam ustawione LOW). Kanał 6 pokazuje 14 stopni (to ta temperatura, która pojawia się w kratkach) i 23 stopnie.

    Logicznie myśląc zawór rozprężny powinien byc sprawny bo odpowiada za zmniejszenie ciśnienia, a u mnie to niskie jest prawidłowe. Teoretycznie można wysunąć wniosek, że sprężarka daje za małe ciśnienie.

    Jak ją zatem sprawdzić i potwierdzić bądź wyeliminować? A może inny element zawodzi?

    0 29
  • Metalwork
  • #2 11 Cze 2015 18:46
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Sprawdzic faktyczna ilosc gazu i spowrotem nabic tyle ile powinno byc. Patrzec na gramy nie cisnienie. Cisnienie sie zmienia w zaleznosci od temperatury. Normalna praca klimy to i nawet do 15 bar na HP. Sprawdz czy wentylatory pracuja?

    0
  • Metalwork
  • #3 11 Cze 2015 18:52
    domex32
    Moderator na urlopie...

    W Twoim aucie jest sterowanie wentylatora przez regulacje ciśnienia skraplania, co za tym idzie czy będziesz miał 300 gram czy 700 gram czynnika, ciśnienia będą podobne, a jedynie będą zmieniać się obroty wentylatora.

    Wykonaj czynności z drugiego postu, przedstaw wydruk po sprawdzeniu klimatyzacji z ilością czynnika, i będzie można ciągnąć dalej temat.

    2
  • #4 11 Cze 2015 19:21
    dastin4
    Poziom 12  

    Wydruk gdzieś wywaliłem, więc zadzwoniłem do speca, bo podczas nabijania notował różne rzeczy.

    Okazuje się, że w układzie było 360 gram, ściągnął całość i nabił do 550. Można wysunąć zatem wniosek, że klima była nabijana jakieś 2-3 lata temu. Pytanie skąd więc wilgoć i ten zapach?

    Ciśnienia jakie mu sie pojawiały to LP 4-6, HP 8-10.

    Wentylatory pracują. Nie przyglądałem sie kiedy dokładnie ruszają, ale pracują.

    Dodam jeszcze, że przyjrzałem się dzisiaj (pomimo nie małej temperatury na zewnątrz) zapachowi na wentylacji bez klimy, i okazuje się, że jeszcze trochę go pozostało. To z pracą klimy nie powinno mieć nic wspólnego, więc wnioskuję, że czeka mnie jakieś rozbieranie i czyszczenie.

    0
  • #5 11 Cze 2015 20:13
    gajdek419
    Poziom 17  

    Przy tak wysokim LP na chłód nie ma szansy. Moim zdaniem do sprawdzenia wypełnienie PWM i jak reaguje sprezarka na jego zmianę. Brak odpowiedniego LP w przypadku sprezarek do Golfow niestety jest spowodowany uszkodzeniem czy wyeksploatowaniem sprężarki

    1
  • #6 11 Cze 2015 20:43
    dastin4
    Poziom 12  

    Fachowca niepokoiło zbyt niskie HP. Powiedział mi, że to niskie jest w porządku około dwóch. Dzisiaj jak zadzwoniłem to stwierdził, że ma zapisane jak powyżej 4-6, co zmienia postać rzeczy.

    Czy faktycznie sprężarka kończy żywot? Czy jest szansa na potwierdzenie tego faktu z maksymalnie wysokim prawdopodobieństwem? Nie chciałbym robić kosztownych prób jeśli przyczyna leży gdzie indziej.

    Swoja drogą, czy to właśnie nie zawór rozprężny odpowiada za właściwe rozprężenie ciśnienia czyli zmianę wysokiego na niskie? To tak na logikę.

    Nie mam pojęcia gdzie on się znajduje w golfie. Czy można liczyć na podpowiedź? No chyba, że definitywnie sprężarka.

    1
  • #7 11 Cze 2015 21:45
    gajdek419
    Poziom 17  

    z punktu widzenia użytkownika klimatyzacji najważniejsze jest aby LP było właściwe (aby parownik dał radę schłodzic powietrze) Przy LP - 4-6 barów nie ma szansy na to bo przy 4barach temp. parownika bedzie rzędu 15stopni (9stopni odparowanie plus kilka stopni oporów cieplnych).

    W układzie ze spręzarkami o zmiennej wydajności to głownie sprężarka (i jej wysterowanie) odpowiada na LP

    Nikt na podstawie Twojego opisu nie da Ci 100% odpowiedzi czy spręzarka konczy żywot

    0
  • #8 11 Cze 2015 21:58
    coperfild
    Poziom 33  

    Z tyłu sprężarki wciśnięty i zabezpieczony pierścieniem , ostatnio mi wystrzelił.

    2
  • #9 11 Cze 2015 22:03
    gajdek419
    Poziom 17  

    coperfild napisał:
    Z tyłu sprężarki wciśnięty i zabezpieczony pierścieniem , ostatnio mi wystrzelił.

    To jest zawór regulujacy wydajnośc sprężarki a nie zawór rozpręzny

    0
  • #10 11 Cze 2015 22:41
    dastin4
    Poziom 12  

    Rozumiem, że pewności mi nikt nie da.

    Jakich zatem brakuje informacji, żeby wydać opinię? Sprawdzę co trzeba, żeby ustalić przyczynę z maksymalnie wysokim prawdopodobieństwem.

    Dodano po 25 [minuty]:

    gajdek419 napisał:


    W układzie ze spręzarkami o zmiennej wydajności to głownie sprężarka (i jej wysterowanie) odpowiada na LP


    Tak się zastanawiam jak Twoje słowa mają się do zapisów książki serwisowej "Sam naprawiam"
    "Sprężarka spręża gazowy czynnik chłodniczy R 134 A... Czynnik nagrzany podczas sprężania jest doprowadzony do skraplacza, w którym następuje jego ochłodzenie i skroplenie. Ciśnienie czynnika chłodniczego jest zmniejszane w zaworze rozprężnym, z którego czynnik jest wtryskiwany do parownika, w którym odparowuje z powodu obniżenia ciśnienia i ulega silnego ochłodzeniu"

    Z powyższego wynika zatem, że to zawór rozprężny jest odpowiedzialny za zmniejszenie ciśnienia. Im większa różnica ciśnień tym niższa temperatura (trzeba oczywiście wziąć pod uwagę ciśnienie atmosferyczne).

    Ta mała różnica w moim przypadku tłumaczyła by zatem słabe działanie.

    Jeśli sie mylę proszę o wyjaśnienie.

    0
  • #11 12 Cze 2015 18:51
    gajdek419
    Poziom 17  

    Zadaniem zaworu rozpręznego jest regulacja przepływu czynnika a co za tym idzie muszą by rózne ciśnienia, tak aby cały czynnik zdołał odparowac w parowniku.
    Także, jak widac to spręzarka odpowiada za to

    0
  • #12 12 Cze 2015 22:58
    dastin4
    Poziom 12  

    gajdek419 napisał:
    Zadaniem zaworu rozpręznego jest regulacja przepływu czynnika a co za tym idzie muszą by rózne ciśnienia, tak aby cały czynnik zdołał odparowac w parowniku.
    Także, jak widac to spręzarka odpowiada za to


    Czyli Twoim zdaniem to kończąca się sprężarka?

    Gnębi mnie dalej kwestia tego zaworu. Twoja powyższa odpowiedź ma częściowo uzasadnienie. Bo zawór faktycznie odpowiada za regulacje przepływu i różnice ciśnień po obu jego stronach. Tylko gdzie tutaj jest miejsce sprężarki w sterowaniu LP?
    Jeśli sprężarka doprowadza sprężone powietrze do zamkniętego zaworu to po jednej jego stronie będzie wysokie ciśnienie, a po drugiej ciśnienie atmosferyczne. Jeśli otworzymy zawór na 10% to wysokie ciśnienie powinno nam spaść o tą wartość (o ile sprężarka nie będzie nadrabiała ubytku), natomiast po drugiej stronie zaworu ciśnienie powinno wzrosnąć (co jest równoważne z pojawieniem się większej ilości powietrza). Jeżeli otworzymy zawór całkowicie to sprężarka będzie pracowała z maksymalną mocą, a po obu stronach zaworu będzie identyczne ciśnienie.

    Adaptując to do mojego przykładu dalej wnioskuję, że może to być wina zaworu bo po wtórnej stronie pojawia się za wysokie ciśnienie.

    Sprężarka spręża powietrze. Ciśnienie jakie dzięki niej uzyskujemy jest różne w zależności od temperatury zewnętrznej (sprężarka wytwarza stały przepływ, a ciśnienie czynnika będzie uzależnione od dwóch kwestii. po pierwsze od ilości "uciekającego" czynnika (czyli stopnia otwarcia zaworu) lub od temperatury otoczenia (im wyższa tym ciśnienie wyższe - jeśli podgrzejemy zamknięty zbiornik to ciśnienie wewnątrz wzrosnie). Sprężarka nie ma połączenia z układem niskiego ciśnienia, zatem nie może mieć na niego wpływu.

    Czy może ktoś rzeczowo obalić lub potwierdzić moje wnioski?

    Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie umiejscowiony jest ten zawór rozprężny? Jak się do niego nie dobiorę to nie wyeliminuję tego elementu.

    Niestety nieprzyjemny zapach z wentylacji zaczyna być coraz bardziej intensywny. Czy winowajcą nie będzie czasem osuszacz?

    0
  • #13 13 Cze 2015 06:49
    gajdek419
    Poziom 17  

    Sprężarka posiada w tylnej czesci elektrozawór, który steruje jej wydajnością. Sygnał PWM doprowadzany jest ze sterownika na podstawie wskazań m.in. przetworników cisnień LP oraz HP.

    Kolejne akapity Twojej wypowiedzi nie mają potwierdzenia w rzeczywistosci układu chłodniczego bo:
    - masz spręzarkę o zmiennej wydajności, przez co jak napisałes nadrabia ubytek
    - nawet w układach ze sprezarkami o stałej wydajnosci reguluje sie wydajnośc poprzez załaczana/wyłączanie sprzęgła;
    - sprężarka spręża parę czynnika chłodniczego (pospolicie gaz)
    - sprężarka jest połaczona z LP, i to od jej stanu zalezy czy będzie prawidłowe

    Zawór rozpręzny zazwycaj umiejscowiony jest na grodzi:
    http://ww2.justanswer.com/uploads/DavidVAG/2012-06-22_154449_valve.png

    0
  • #14 15 Cze 2015 07:44
    dastin4
    Poziom 12  

    gajdek419 napisał:
    Sprężarka posiada w tylnej czesci elektrozawór, który steruje jej wydajnością. Sygnał PWM doprowadzany jest ze sterownika na podstawie wskazań m.in. przetworników cisnień LP oraz HP.


    Brzmi rozsądnie i jestem w stanie w to uwierzyć (w tym temacie jestem początkujący).

    gajdek419 napisał:

    Kolejne akapity Twojej wypowiedzi nie mają potwierdzenia w rzeczywistosci układu chłodniczego bo:
    - masz spręzarkę o zmiennej wydajności, przez co jak napisałes nadrabia ubytek
    - nawet w układach ze sprezarkami o stałej wydajnosci reguluje sie wydajnośc poprzez załaczana/wyłączanie sprzęgła;
    - sprężarka spręża parę czynnika chłodniczego (pospolicie gaz)


    To wszystko też zapewne prawda.
    W poprzednim poście nie dodałem, że moja wypowiedź na temat zasady działania zaworu oraz sprężarki była przykładem.

    gajdek419 napisał:

    - sprężarka jest połaczona z LP, i to od jej stanu zalezy czy będzie prawidłowe


    Ale tej wypowiedzi znowu nie rozumiem.

    Tutaj jest schemat, przez który nie moge zrozumieć twojej wypowiedzi:

    Golf V Plus 1,9 TDI klimatyzacja słabo chłodzi

    Jak widać na tym obrazku sprężarka nie ma połączenia z układem niskiego ciśnienia.

    Znowu, biorąc temat na logikę (moje przypuszczenia). Jak rozumiem zadaniem sprężarki jest sprężanie, więc wytwarzanie wysokiego ciśnienia. Gdyby była niesprawna to powinna nie radzić sobie z wytwarzaniem wysokiego ciśnienia.

    To dlaczego w moim przypadku sprężarka miała by być przyczyną zbyt wysokiego ciśnienia LP?

    2
  • #15 15 Cze 2015 07:55
    gajdek419
    Poziom 17  

    Element numer 4 przez "górną" część zaworu rozpręznego spręzarka ma bezposrednie połaczenie z LP.
    Sprężarka ma tez i drugą role, z punku widzenia użytkownika klimatzyacji ważniejszą, tj uzyskanie odpowiednio niskiego LP a przez to odpowiednio niskiej temperatury na parowniku a pzrez to dobrego schłodzenie powietrza omywajacego parownik.

    0
  • #16 15 Cze 2015 10:00
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    dastin4 napisał:
    Niestety nieprzyjemny zapach z wentylacji zaczyna być coraz bardziej intensywny. Czy winowajcą nie będzie czasem osuszacz?

    Osuszacz nie ma nic do tego. Układ klimatyzacji jest układem zamkniętym.
    Najczęściej nieprzyjemny zapach bierze się z grzyba będącego na parowniku w obudowie nagrzewnicy.
    Na ozonowanie jest już za późno. Możesz próbować pianek ale nic to nie daje.
    Usuwanie grzyba mechanicznie - czyli wyjęcie parownika i wyczyszczenie jego lamelek specjalnym płynem i wodą pod ciśnieniem.

    0
  • #17 15 Cze 2015 16:00
    dastin4
    Poziom 12  

    grala1 napisał:
    Osuszacz nie ma nic do tego. Układ klimatyzacji jest układem zamkniętym.


    Być może źle to nazwałem. Chodziło mi o element którym wydostaje sie na zewnątrz woda. U mnie pod samochodem nigdy nie było plamy. Może z powodu tego ciśnienia LP, a może z powodu przytkanego "przewodu".

    grala1 napisał:

    Najczęściej nieprzyjemny zapach bierze się z grzyba będącego na parowniku w obudowie nagrzewnicy.


    Też tak kombinowałem i właśnie byłem opróżnić układ i jak tylko czas pozwoli zabieram się za rozbieranie. Zobaczymy co pokażą oględziny.

    gajdek419 napisał:

    przez "górną" część zaworu rozpręznego spręzarka ma bezposrednie połaczenie z LP.


    Muszę się do tego ustrojstwa dostać i zobaczę jak to w praktyce wygląda.

    0
  • #19 15 Cze 2015 17:16
    dastin4
    Poziom 12  

    gajdek419 napisał:


    Dalej nie widzę wpływu sprężarki na niskie ciśnienie.

    Faktycznie przez górną część zaworu przepływa czynnik z obwodu niskiego ciśnienia. Ale czynnik przepływa w kierunku sprężarki. Zatem jak sprężarka ma regulować to niskie ciśnienie?

    Ten schemat jasno wyjaśnia działanie tego zaworu.

    Do sprężarki trafia niskie ciśnienie (w układzie zamkniętym poprzez zawór rozprężny) gdzie jest sprężane. Sprężony czynnik trafia poprzez skraplacz i osuszacz do zaworu rozprężnego. Ciśnienie do jakiego czynnik jest sprężany reguluje termostat w górnej części zaworu poprzez otwieranie lub przymykanie zaworu kulowego. Otwarcie/przymknięcie zaworu zwiększa lub zmniejsza przepływ czynnika regulując tym samym ciśnienie w obiegu wtórnym.

    Stawiam na uszkodzenie w którymś z tych elementów. Albo termostat albo sprężyna nie działają prawidłowo.

    0
  • #20 15 Cze 2015 17:36
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zawór rozprężny reguluje niskie ciśnienie.

    0
  • #21 15 Cze 2015 21:14
    gajdek419
    Poziom 17  

    Nie wyreguluje niskiego ciśnienia jak sprężarka nie będzie miała odpowiedniego wydatku na ssaniu. Jeżeli sprężarka będzie w stanie zejśc z LP tylko do np: 3barów to nie wiem jaki by zawór nie był to nie obniży mniej niż te 3 bary.
    Tutaj, info o funkcji zaworu rozprężnego:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Termostatyczny_zawór_rozprężny
    Potwierdz to tylko, że zawór nie reguluje ciśnienia LP - jest ono tylko wynikiem ilości ciepła odbieranego przez powietrze (z uwzględnieniem przegrzania czynnika) i wydatku sprężarki
    Ze sprężarkami o zmiennej wydajności to dośc częsta przypadłośc, szczególnie w grupie VAG

    0
  • #22 15 Cze 2015 21:24
    domex32
    Moderator na urlopie...

    gajdek419 napisał:
    Nie wyreguluje niskiego ciśnienia jak sprężarka nie będzie miała odpowiedniego wydatku na ssaniu.


    Wydatek, mierzymy na tłoczeniu to raz.

    Dwa, temat jest bardziej obszerny niż Ci się wydaje, gdyż to właśnie przez zawór rozprężny sprężarki szybciej się eksploatują, bo są zalewane nie odparowanym czynnikiem, gdzie przelot przez zawór rozprężny jest tak duży, że separator cieczy nie daje rady.

    O awariach sprężarek Sanden czy NipponDesno, nie musisz nic mówić, temat znany.

    @dastin4 w Twoim aucie, jest płynna regulacja ciśnienia skraplania, co za tym idzie, ciśnienie na HP będzie miał mniej więcej na stałym poziomie, może być nie co niższe niż w autach bez płynnej regulacji, a zmieniać się u Ciebie będzie tylko prędkość wentylatora, aby zapewnić stałe warunki pracy układu.

    0
  • #23 15 Cze 2015 21:32
    kwok
    Poziom 39  

    A tak mi po ostatnich przygodach z paskiem osprzętu i tym po czym on jest owinięty przyszło do głowy że może pas się po prostu ślizga i sprężarka nie ma dość obrotów. Skojarzyło mi się bo w aucie klima też "osłabła" ale po wymianie napinacza i koła ze sprzęgłem wróciło do normy.

    0
  • #24 15 Cze 2015 21:35
    gajdek419
    Poziom 17  

    domex32 napisał:
    gajdek419 napisał:
    Nie wyreguluje niskiego ciśnienia jak sprężarka nie będzie miała odpowiedniego wydatku na ssaniu.


    Wydatek, mierzymy na tłoczeniu to raz.

    Dwa, temat jest bardziej obszerny niż Ci się wydaje, gdyż to właśnie przez zawór rozprężny sprężarki szybciej się eksploatują, bo są zalewane nie odparowanym czynnikiem, gdzie przelot przez zawór rozprężny jest tak duży, że separator cieczy nie daje rady.

    O awariach sprężarek Sanden czy NipoDesno, nie musisz nic mówić, temat znany.

    @dastin4 w Twoim aucie, jest płynna regulacja ciśnienia skraplania, co za tym idzie, ciśnienie na HP będzie miał mniej więcej na stałym poziomie, może być nie co niższe niż w autach bez płynnej regulacji, a zmieniać się u Ciebie będzie tylko prędkość wentylatora, aby zapewnić stałe warunki pracy układu.

    nie ma różnicy gdzie mierzy się wydatek - po obu stronach strumień przetłaczanego czynnika musi byc taki sam bo to układ zamknięty.
    W układach z zaworem rozpręznym nie ma separatorów, jest filtr-osuszacz po stronie HP a separator jest w układach z dyszą po stronie LP

    PS: NipponDenso
    Bardzo dobra uwaga o HP i zmieniających się obrotach wentylatora. Dzięki

    0
  • #25 15 Cze 2015 21:37
    domex32
    Moderator na urlopie...

    @gajdek419

    Mistrzuniu, widział Ty kiedyś w golfie kapilarę? :D

    Wikipedią się nie sugeruj, literatura swoje a doświadczenie i walka z żelastwem swoje.

    0
  • #26 15 Cze 2015 21:44
    dastin4
    Poziom 12  

    domex32 napisał:


    Dwa, temat jest bardziej obszerny niż Ci się wydaje, gdyż to właśnie przez zawór rozprężny sprężarki szybciej się eksploatują, bo są zalewane nie odparowanym czynnikiem, gdzie przelot przez zawór rozprężny jest tak duży, że separator cieczy nie daje rady.


    I to jest logiczne wytłumaczenie przyczyny uszkodzonej sprężarki przez niewłaściwa prace zaworu rozprężnego. Oby w moim przypadku nie to okazało się przyczyną słabo działającej klimy. Oczywiście będe sprawdzał po kolei.

    domex32 napisał:

    O awariach sprężarek Sanden czy NipoDesno, nie musisz nic mówić, temat znany.

    Zatem musze poczytać.


    domex32 napisał:

    @dastin4 w Twoim aucie, jest płynna regulacja ciśnienia skraplania, co za tym idzie, ciśnienie na HP będzie miał mniej więcej na stałym poziomie, może być nie co niższe niż w autach bez płynnej regulacji, a zmieniać się u Ciebie będzie tylko prędkość wentylatora, aby zapewnić stałe warunki pracy układu.


    To już dla mnie mniej istotne w tej chwili.

    Jak bedzie chwila to zabieram się za rozbieranie samochodu.

    1
  • #27 15 Cze 2015 21:47
    gajdek419
    Poziom 17  

    Nie widziałem bo jej tam nie ma Mistrzuniu
    Nie sugeruję się Wikipedią - uczyli mnie tego w szkole:) Nie ma różnicy w funkcji zaworu rozprężnego czy to jest TZR czy z bezpośrednim pomiarem ciśnienia (typu H). Chodziło tylko o pokazanie jaką funkcję ma zawór w układzie chłodniczym i że na pewno nie reguluje niskiego ciśnienia
    Nie pracuję przy serwisowaniu klimy w samochodach na co dzień ale wierz mi, że regenerujemy kilka tysięcy sztuk rocznie sprężarek stosowanych m. in w Golfach V i nie jest niczym nadzwyczajnym brak wydatku i to, że sprężarka nie jest przy zamkniętym dopływie na LP zejść poniżej 3barów

    0
  • #28 15 Cze 2015 21:56
    domex32
    Moderator na urlopie...

    gajdek419 napisał:
    Nie pracuję przy serwisowaniu klimy w samochodach na codzień


    To akurat, daje się zauważyć.

    gajdek419 napisał:
    nie jest niczym nadzwycajnym brak wydatku i to, że sprężarka nie jest przy zamkniętym dopływie na LP zejśc poniżej 3barów


    Coś z tego zrozumiałem, i napisze tyle, że czasem warto zastanowić się nad przyczyną regeneracji sprężarek, bo nie licytujemy się kto ma większą wiedzę, tylko próbujemy dojść do tego, co jest powodem że sprężarki kończą żywot za szybko, pomijając fakt pracy księgowych, oraz nie umiejętnie serwisowanych klimatyzacji.

    0
  • #29 15 Cze 2015 21:58
    dastin4
    Poziom 12  

    gajdek419 napisał:

    nie ma różnicy gdzie mierzy się wydatek - po obu stronach strumień przetłaczanego czynnika musi byc taki sam bo to układ zamknięty.


    Wydatek od słowa wydawać czyli WYDATEK musi być na wylocie.

    Ilość czynnika jest stała ale zapewne pojemność układu wysokiego ciśnienią jest mniejsza niż niskiego. Stąd większe ciśnienie. Układ mały i na dodatek dławiony zaworem powoduje wzrost ciśnienia.

    0
  • #30 15 Cze 2015 22:07
    gajdek419
    Poziom 17  

    domex32 napisał:
    gajdek419 napisał:
    Nie pracuję przy serwisowaniu klimy w samochodach na codzień


    To akurat, daje się zauważyć.

    gajdek419 napisał:
    nie jest niczym nadzwycajnym brak wydatku i to, że sprężarka nie jest przy zamkniętym dopływie na LP zejśc poniżej 3barów


    Coś z tego zrozumiałem, i napisze tyle, że czasem warto zastanowić się nad przyczyną regeneracji sprężarek, bo nie licytujemy się kto ma większą wiedzę, tylko próbujemy dojść do tego, co jest powodem że sprężarki kończą żywot za szybko, pomijając fakt pracy księgowych, oraz nie umiejętnie serwisowanych klimatyzacji.

    No właśnie - nie licytujmy się i nie wykorzystujmy przewagi moderatora:)
    Sanden - w zasadzie wszystkie PXE stosowane w VAG mają problemy z wydajnością (pomijając uszkodzenia elektrozaworów).
    Nie analizujemy każdej sztuki z osobna - regeneracja na skalę przemysłową na tym nie polega.

    Niestety praca księgowych w nowych sprężarkach daje się mocno we znaki, zużywają się takie rzeczy o których np. w SD7V17 nawet nikt nie pomyślał. Taka cena obniżania kosztów na każdym kroku.

    0