Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 2001r. - Pobór prądu przez moduł komfortu

11 Cze 2015 20:34 2688 11
  • Poziom 10  
    Witam!
    Posiadam Skodę Fabię I rok 2001,1.4 16v kombi w wersji komfort.
    Mam problem z modułem komfortu, który pobiera zbyt dużo prądu.
    Gdy kupiłem ją to moduł pobierał (0,4A) było widać że dioda zamka centralnego nie mruga lub czasem się żarzy , oddałem samochód do mechanika i stwierdzili, że winny jest moduł komfortu więc kupili używany i za usługę skasowali 200zł. Problem z rozładowywaniem akumulatora powrócił po 2 miesiącach od naprawy.Obecnie drugi moduł komfortu pobiera(0,2A).I mam pytanie czy jakaś wadliwa część(np.zamek w drzwiach) może powodować takie uszkodzenie modułu czy po prostu miałem pecha. Numer modułu komfortu 6Q0 959 433 E
  • Poziom 36  
    Mierzone po uśpieniu czy od razu po zamknięciu auta?
  • Poziom 21  
    Temat poboru w takim aucie nie jest zbytnio trudny nie wiem czy dobrze napisałeś te 0,4 i 0,2A czy nie chodziło ci o 0,02A co jest prawidłowym poborem? Trzeba szukać które urządzenie pobiera zamknij auto podepnij miernik i sprawdzaj kiedyś w renówce zdarzyło mi się że krańcówka klapy bagażnika się uszkodziła i mimo że żadne lampki sie nie świeciły to widział otwarcie klapy i zamiast 0,03A pobierał 0,07A niby nie dużo ale akumulator stary to odczuje, najczęściej pobierają prąd lampki, radio, alarmy dokładane, i inne dokładane rzeczy trzeba odpinać po kolei wszystko i sprawdzać. Przy komforcie nie zgniły kable lub nie zaśniedział nowy na nowo? Jak coś przygnije to śniedź robi mikro zwarcia i też może pobierać prąd a skoro było podejrzenie komfortu to trzeba go odpiąć i sprawdzić pozatym obejrzeć czy nie ma tam wody.
  • Poziom 10  
    Pobór prądu był mierzony po uśpieniu.
    Pobory prądu to 0,4 i 0,2 A tak jak napisałem i jest to za dużo bo akumulator był kupiony 2 miesiące temu a trzeba go ładować co ok.2 tygodnie.Po wypięciu modułu pobór prądu spada do 0,08A. A co do sprawdzenia reszty to zajmę się tym w najbliższym czasie.
  • Poziom 40  
    Jak są błędy w module to też będzie pobór prądu.
  • Poziom 21  
    Do czasu znalezienia usterki odpinaj akumulator po zgaszeniu auta bo po pewnym czasie nówka będzie szrotem.
  • Poziom 8  
    Dziś uporałem się z problemem podobnym co w temacie, też moduł komfortu, ale Skoda Octavia 2003, dioda w drzwiach nie miga, duży pobór prądu.
    Objawy takie: tylne prawe drzwi - nie można sterować z panelu kierowcy, natomiast działają na panelu drzwi, pobór prądu z akumulatora (drzwi zamknięte) - 0,3A, wypinanie bezpieczników po kolei - niewielkie zmiany (radio, komputer - ok 0,01A).

    Ściągnąłem tapicerkę ze wszystkich drzwi, odłączałem kolejno wtyczki od sterowników szyb - żadnego znaczącego spadku prądu (warto przy takiej okazji przejrzeć stan okablowania i ewentualnie poprawić).

    Pożeraczem prądu okazał się sterownik podnośnika szyb prawy-tył. Po wymianie prąd zmalał do 0,01A (nie wiem ile dokładnie bo mierzę na zakresie 20A)
    Co do migającej diody w drzwiach kierowcy, to do wymiany były trzy zamki drzwi (zespolone wraz z siłownikami). W zamku tylnych drzwi są trzy mikrowyłączniki. Jeden umiejscowiony przy mechanizmie zamka , jak jest uszkodzony to nie sygnalizuje otwarcia drzwi na wyświetlaczu licznika i oświetlenie wnętrza też się nie zapala. Dwa następne znajdują się w obudowie siłownika i jeden sygnalizuje, że drzwi nie są zablokowane, a drugi, że drzwi są zablokowane i zazbrojone (nie można otworzyć z zewnątrz i wewnątrz). U mnie drzwi się nie zazbrajały i może z tego powodu dioda w drzwiach nie migała. Po wymianie uszkodzonych zamków (starte do połowy popychacze mikrowyłącznika zazbrojenia) wszystko działa jak należy.
  • Poziom 6  
    Podepnę się do prawie świeżego tematu... :), objaw to pobór prądu po zamknięciu samochodu.
    Fabia 1.2 2006 rok

    Odpiąłem radio przez które niedawno miałem problem.
    Wymieniłem zamek w drzwiach kierowcy, teraz po zamknięciu z kluczyka dioda miga, a zamek się rygluje.
    Odpiąłem drzwi, klapę i nadal mam pobór na bezpieczniku modułu komfortu.

    Po zamknięciu z kluczyka mam pobór prądu ok 200mA. Co ciekawe jak odepnę klemy i podepnę z powrotem to pobór jest rzędu 4mA, czyli w porządku. Czemu odpięcie klem na sekundę powoduje że moduł komfortu nagle usypia? Przecież gdyby była strzelona gdzieś krańcówka to moduł komfortu po podłączeniu zasilania nie powinien się uśpić.

    Może ktoś wie po tym objawie w co jeszcze uderzyć?
  • Poziom 43  
    wojciech.strefa napisał:
    Czemu odpięcie klem na sekundę powoduje że moduł komfortu nagle usypia?

    Kolego ręce opadają, moduł nie nie usypia się tylko nie jest wybudzony.

    Vagine w łąpy i kontrola stanów drzwi zacisku x i zacisku 15 a nie klepać posty i to pogrubione.

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Jak zamyka się z pilota?
  • Poziom 6  
    Strumien swiadomosc... napisał:
    Kolego ręce opadają, moduł nie nie usypia się tylko nie jest wybudzony.

    Pytanie jak każde inne. Skąd mam wiedzieć że moduł nie wybudza się po przyłączeniu zasilania? Jak podłączę klemy to mam skok poboru do ok 300mA, a po kilku sekundach opada do tych 4mA. Dlatego pomyślałem, że moduł komfortu wstaje, sprawdza się i usypia.

    Samochód nie jest wyposażony w pilota.

    Ma kolega może schemat instalacji gdzie znajdę opis zacisków o których kolega pisze?
  • Poziom 43  
    wojciech.strefa napisał:
    Ma kolega może schemat instalacji gdzie znajdę opis zacisków o których kolega pisze?


    Wszystko sprawdzasz VAGIEm.