Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B4 1.9 TDI 1z, niestabilna praca, gaśnie, brak mocy

11 Cze 2015 21:45 2118 7
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie od jakiegoś czasu borykam się problemami z passatem.
    Motor 1.9 tdi 1z 90km. Co się z nim dzieje?
    Brak mocy, muł
    Niestabilne obroty
    Potrafi zgasnąć
    Czasami ciężko odpala

    Otóż passat czasami jak się go odpali to wchodzi na obroty 1000-1300 ma buta, turbo pompuje, kopci dosyć sporo przy wysokich obrotach i wydaję mi się że silnik wtedy aż jest przeładowany. Po przejechaniu się 1 km dostaje zmuła a jak dostaję zmułę w momencie gdy trzymam sprzegło to lubi zgasnąć. Potem ciężko go odpalić i silnik muli muli i ma niestabilne obroty spadające nawet do 700rpm. Silnik raz odpala od strzała raz trzeba go męczyć (niekiedy pomaga wyciągnięcie i włożenie przekaźnika 109). Passat przy braniu ostego skrętu na sprzęgłe gaśnie... Co przy nim już robiłem?

    -Zamiana zaworu n75 na n18, nowy wężyk od kolektora do komutera
    -Czyszczenie przepływki (nie wiem czy coś dało) jak odpinam przepływke to raczej nie ma różnicy
    -Czyszczenie chyba wszystkich wtyczek, elektrozaworu, kabli, złączek itd
    -Czyszczenie nastawnika pompy, korekcja dawki paliwa i napięcia rsw (obroty są stabilniejsze, nie falują tak bardzo, auto o wiele lepiej się zbiera lecz dalej 120km/h max, autem trochę trzepie, robiłem 1 test z odpalaniem, zgasł mi bo ruszyłem z 3 biegu :D niemogłem odpalić... ale na podwórku robiłem test odpaleń 10 razy odpalił pod rząd.

    Jakieś sugestie? Co mam badać? Co mam robić lub wymieniać?
    Oto logi, jeśli są złe to mogę zrobić kolejne prosze tylko o radę jak bo pierwszy raz to robiłem.
    http://vaglog.pl/log_220589.html
    http://vaglog.pl/log_220590.html
    http://vaglog.pl/log_220591.html
    http://vaglog.pl/log_220592.html
    http://vaglog.pl/log_220593.html
    http://vaglog.pl/log_220594.html
    http://vaglog.pl/log_220595.html

    Pozdrawiam i dziękuję
  • Relpol
  • Relpol
  • Moderator Samochody
    Dobrze by było podać mu paliwo z bańki, z logów wynika, że pompa jest do wymiany, lub ma problem z zaopatrzeniem w paliwo.

    Na podpiętej bańce, zrób logi jeszcze raz, grupy 001 oraz 004 około minuty pracy na wolnych.
  • Poziom 28  
    Popatrz na koło pasowe na wale czy chodzi prosto czy balansuje.Tam lubi się popuszczać śruba i luzuje się koło co skutkuje wybiciem klina i przestawianiem rozrządu.
  • Poziom 10  
    Nie no wału się trzyma :P Co mam z nim zrobić ? Luz jest minimalny na boki. Czy to wpływa na wyżej wymienione objawy? Jutro chcę wymienić przewody podciśnieniowe sterowania turbiną i pożyczyć przepływomierz od kolegi, jak swój odepnę podczas pracy silnika to niema żadnej różnicy...
    W wężykach paliwa są bąbelki powietrza a gdy biorę ostry zakręt na sprzęgle to silnik gaśnie, czy to może wina smoka w baku ?

    Aha... logi są sprzed czyszczeniem nastawnika pompy ! Jutro zrobię nowe.
  • Moderator Samochody
    Piotrekks napisał:
    Luz jest minimalny na boki. Czy to wpływa na wyżej wymienione objawy? Jutro chcę wymienić przewody podciśnieniowe sterowania turbiną i pożyczyć przepływomierz od kolegi, jak swój odepnę podczas pracy silnika to niema żadnej różnicy...


    Zawsze robotę od tyłu zaczynasz?

    Po co pokazujesz archiwalne logi?

    Wymieniaj co chcesz jak Ci się znudzi to zastosuj się do tego co piszemy, i zrób świeże logi.
  • Moderator Samochody
    A na co tutaj logi? Zaczyna się od podstaw, czyli mechanicznej części silnika. Jesli kółko pasowe na wale się "giba", to powodzenia w wymienianiu czujników. Tym bardziej że po omacku i zupełnie zbędnie. Wartość oczekiwana pokrywa się z wartością zmierzoną masy powietrza???
  • Poziom 28  
    Piotrekks napisał:
    Luz jest minimalny na boki

    Człowieku jak masz chociaż minimalny luz to już jest tragedia. Możesz zmieniać co chcesz a i tak Ci to nic nie pomoże. Masz teraz pierwszego 1Z V-TEC :) Rozrząd Ci się przestawia.