Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Deutz Fahr M 620 - Błąd silnika

lakomicki9 11 Cze 2015 22:52 2814 16
  • #1 11 Cze 2015 22:52
    lakomicki9
    Poziom 12  

    Witam Deutz Fahr M620 Silnik TCD 2012 v2 Sterownik EDC 16 EMR3 Wyrzuca Błąd na wyświetlaczu (Liczniku) Engine error unknown SPN 523009 FMI 9.
    Texa odczytuje go jako "zawór regulacji Ciśnienia na listwie " opis błędu "zawór regulacji ciśnienia otwierał się częściej lub na dłużej niż pozwala na to dokumentacja techniczna" W serwisie powiedzieli że ten błąd nie powinien pojawić się w tym modelu dopiero w EMR 4 Znajduje się taki błąd i oznacza "The pressure relief valve (PRV) has reached the number of
    allowed activations" . Gdzie może być problem dodam że regulator wymieniony na nieoryginalny tzn od hiundaja bo stary był całkowicie uszkodzony(silnik na nim pracuje bez zarzutów a sam regulator utrzymuje zadane ciśnienie )
    Jeśli będę pewny ze to wina nie oryginalnego regulatora to zamawiam oryginał (różnica ok 1200PLN) więc rozumiecie, oczywiście błąd nie kasuje się w wogóle
    Ktoś coś doradzi

    Pozdrawiam

    0 16
  • #2 12 Cze 2015 06:52
    rusin12
    Poziom 9  

    błędu nie skasujesz do póki nie wyzerujesz czasu otwarcia PRV. Nie wiem czy texa to potrafi. Jakie masz ciśnienie paliwa na listwie CR? Jak zachowuje się ciągnik? Może przez ten regulator masz za wysokie ciśnienie na szynie. Przez jakiś czas mogło być dobrze aż osiągnąłeś graniczną liczbę otwarcia zaworu PRV. PRV znajduje się na szynie CR. Po jednej stronie jest czujnik ciśnienia, a po drugiej PRV.

    0
  • #3 12 Cze 2015 08:10
    lakomicki9
    Poziom 12  

    Cisnienie na szynie CR na wolnych obrotach ok 530Bar na wysokich ok 800
    W parametrach mam zadane cisnienie i aktualne i obydwa sie pokrywają . a na szynie CR mam tylko czujnik cisnienia po drugiej stronie nic nie ma . dodam że błąd pojawił sie juz na starym regulatorze.

    1
  • #4 12 Cze 2015 19:25
    kkknc
    Poziom 41  

    Podłącz serdie albo wybłyskaj kody błędów, W każdym Deutzu można kody błędów wybłyskać.

    0
  • #5 12 Cze 2015 21:32
    lakomicki9
    Poziom 12  

    Serdi nie mam a szkoda hehe błąd pojawia się na wyświetlaczu więc wątpię aby po kodach błyskowych oznaczał coś innego pozdrawiam a tak apropo to miał ktoś wie gdzie można dostac interfejs HS-Light II i programik serdia 2000

    0
  • Pomocny post
    #6 12 Cze 2015 22:26
    kkknc
    Poziom 41  

    Deutz Fahr M 620 - Błąd silnika Serdia 2000 jest darmowa. Sciągniesz bez problemu z serwera Deutz-a. Nowsza wersja 2010 jest już płatna chociaż chodzi 10 dni bez kodu i też do sciągnięcia z serwera. Błedy w serdi i wybłyskane są inne niż na wyswietlaczu maszyny. Bo tam już masz kody producenta maszyny a nie silnika. Deutz Fahr M 620 - Błąd silnika Chociaż jak widzisz też są podane ale czy producen czegoś nie zmodernizował nie jestem pewny dlatego wybłyskaj je.
    Skasuj tez błedy i zobacz czy nie powracają ten ECU ma dwa poziomy błedów.
    Interfejs HS Light II kupisz u producenta tylko wersja dla Deutz-a ma kontrolę dostępu no i inna wtyczka. Zwykła wersja nie współpracuje z Serdia. Kupisz fejs na poziomie 1 lub 2 w ASO Deutz-a cena powala. Czasem na Ebay pojawia się fejs na poziomie 3 lub bardzo rzadko 4. Poziom 5 uzyskasz mając fejs na poziomie 4 i wkładając klucz USB ( HAPS) do komputera. Z tym fejsem zrobisz wszystko. Łącznie z korektą licznika w obie strony i podniesieniem mocy i momentu paroma kliknięciami myszki. Jest to zresztą opisane w dokumentacji programu.
    Chociaż jak teraz patrzę w dokumentacje to poziom 4 nazywa sie 3A a 5 3AS.

    1
  • #7 13 Cze 2015 10:43
    lakomicki9
    Poziom 12  

    kolego widzę ze znasz sie na rzeczy wiec może podpowiesz mi gdzie znajduje się lampka i przycisk do diagnozy w tym modelu ?? Podłączyłem sobie wedle schematu kontrolke do pinu 55 i masy i przycisk do pinu 25 i masy ale nie mogę nic odczytac . instrukcjie mam po angielsku a orłem nie jestem :( może ktoś wie jak to sie robi???

    1
  • #8 14 Cze 2015 13:46
    kkknc
    Poziom 41  

    Podłączyłeś dobrze. Tylko że kody błyskowe mogły zostać wyłączone.Sprawdż jeszcze raz czy wszystko dobrze podlączyłeś. Kontrolka powinna błysnąc po włączeniu zapłonu. Kod błędu i jego przyczyny już ci podałem.

    0
  • #9 14 Cze 2015 21:46
    lakomicki9
    Poziom 12  

    Tylko pytanie czemu nie mogę go skasować ??? a wiesz może kolego jakie cisnienie powinno być na szynie CR na zgaszonym silniku powinno spadac do zera czy utrzymywac sie na jakims poziomie . pozdrawiam

    0
  • #10 14 Cze 2015 22:55
    kkknc
    Poziom 41  

    Deutz Fahr M 620 - Błąd silnika Cisnienie powinno spaść do zera po zatrzymaniu silnika. Czemu nie da się skasować nie mam pojęcia, ale podejrzewam że nie ma dostępu do pamięci drugiego poziomu. Nie wiem jak działa TEXA. Serdia kasuje błedy pamięci drugiego poziomu od trzeciego poziomu dostępu. Na pierwszym i drugim poziomie można je tylko obejrzeć. System CR w silnikach Deutza jest objęty patentem. Różni się trochę od układu klasycznego.
    Deutz Fahr M 620 - Błąd silnika

    0
  • #11 15 Cze 2015 08:13
    lakomicki9
    Poziom 12  

    a wiec Pozostaje dzwonic po serwis lub kupić sobie fejsa chyba ze ma ktos jakiś pomysł na skasowanie go ??????

    0
  • #12 15 Cze 2015 20:26
    manta
    Moderator Samochody

    A może po prostu naprawić? Kasowanie błędów, to nie jest naprawa.

    0
  • #13 15 Cze 2015 20:46
    lakomicki9
    Poziom 12  

    Tzn ?????? proszę rozwiń swą wypowiedź

    0
  • #14 20 Cze 2015 12:39
    rusin12
    Poziom 9  

    Jak już mówiłem wcześniej musisz wyzerować czas (liczbę) otwarcia zaworu PRV. Co z tego, że skasujesz błędy jak czas zostanie nie skasowany i błąd jest od razu ten sam. Jak po wyzerowaniu czasu po jakimś czasie błąd powróci to znaczy, że zawór jest uszkodzony lub masz nie prawidłowe ciśnienie na szynie CR. Jak już też mówiłem po jednej stronie szyny masz czujnik ciśnienia (po prawej) a po lewej ten zawór. wygląda to tak, że szyna się kończy nakrętką jak ją odkręcisz to wyjmiesz zawór. Nawet jak założysz nowy zawór a nie wyzerujesz czasu otwarcia to błąd będzie aktywny. A i jeszcze jedno zawór wymienia się zawsze z czujnikiem ciśnienia, nawet chyba jak zamówisz sam zawór lub sam czujnik to powinno przyjść w komplecie.

    0
  • #15 20 Cze 2015 13:36
    lakomicki9
    Poziom 12  

    masz racje kolego tylko podpowiedz mi jak wyzerować ten czas czy tylko orginalny fejs to potrafi???

    0
  • #17 20 Cze 2015 16:49
    lakomicki9
    Poziom 12  

    Pracujesz w servisie czy na własną rękę ??? z kad masz kabelek i który level to potrafi???

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo