Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW 735i jak skasować inspekcje?? silnik 3,5L

Yahoo 27 May 2005 22:26 3568 15
Relpol
  • #1
    Yahoo
    Level 20  
    Witam mam takie cudo
    niesamowite przeróbki ale samochód przestał nagle chodzić
    Wczesniej swieciła sie inspekcja olejowa lub cos podobnego
    Teraz samochód stoi-właściciel twierdzi ze to od inspekcji - silnik kreci ale nie zapala

    Panowie czy to jest możliwe zeby BMW sie nie uruchamiało

    Co do wtyczki diagnostycznej to nie ma typowej wtyczki
    jest okragła ale jak by w 1/3 odcięta

    Gdzie sie podłaczyć do tego wynalazku??

    Kazda sugestia mile widziana

    Yahoo
  • Relpol
  • #2
    jaconen
    Level 19  
    Podaj rok auta i model!!
  • #3
    TomLight
    Level 12  
    Nie ma możliwości żeby inspekcja unieruchomiła silnik. Skasować ? 7pin do masy włączyć stacyjkę 3 lub 15 s i już.
  • #4
    jaconen
    Level 19  
    Jak nie możliwe!!!!!!!!! miałem ostatnio peugota 307 i sobie zgasł
  • Relpol
  • #5
    Yahoo
    Level 20  
    rok 88 ale rejestrowany w 89
    model 735i

    Gniazdo dziwne bo wyglada jak by bylo odciete
    z całego koła jest tylko 2/3 a 1/3 nie ma - pinów jest 15

    teed
  • #6
    xawier
    Level 29  
    Wejdź na stronę BMW. Znajomy jakiś miesiąc temu tą inspekcję robił przy mnie i wyszło mu za drugim razem. Dwa czy trzy kabelki w odpowiednie piny i ok.
  • #7
    kordel
    Level 25  
    W tym aucie nie ma mozliwosci by silnik zgasl przez inspekcje. Kasowanie kontrolki: 7 pin do masy i zalacz zaplon na 6sek (dla kontrolki oleju) i 12sek (dla kontrolki serwisu), albo na odwrot, nie pamietam :-), ale po 12sek obie sie kasuja. Zrob zdjecie tego zlacza, zobaczymy co za cudo. jaconen, z ktorego roku ten peugeot. Bo nie wiem czy dobrze pamietam, ale przed 2000r. chyba zadne auto osobowe nie mialo takiego odciecia zaplonu. Tylko nie jestem pewien czy to byl konkretnie 2000r. Ale to BMW jest z '88, wiec nie ma tu o czym mowic.
  • #9
    kordel
    Level 25  
    To jest oryginalne zlacze BMW.

    Jest tego kupe w necie:
    http://www.epwik.com.pl/bmw/serwis.htm

    Co sie dzieje z autem. Zalacza sie zaplon? Rozrusznik chodzi? Jezeli tak to musisz zrobic diagnostyke komputerowa. Jest bardzo prawdopodobne, ze komputer wykryl bledy i nie pozwala na odpalenie auta.
  • #10
    Yahoo
    Level 20  
    Jeszcze pare dni temu wszystko było OK
    Kreciła ale nie zapalił

    Przed chwilką go chciałem w/g instrukcji skasowac ale juz sie nie dało nawet zakręcić rozrusznikiem.

    Słychac jedynie gdzies w okolicy drążka biegów (to jest automat) jakies pstryk po przekreceniu kluczykiem w stacyjce??

    Teraz juz jestem głupi
    Krasnoludki mczy co??

    Krasnale tylko w temacie 3010 dzialaja ale zeby w BMW??

    yahoo
  • #11
    TomLight
    Level 12  
    To że kręcił i nie zapalał, to jedno ale to że nie kręci rozrusznik to zupełnie inna sprawa. Podstawowa sprawa czy na rozruszniku jest 30-ka (tzn napięcie z akumulatora na grubym przewodzie) najlepiej podłączyć tam woltomierz i sprawdzić napięcie w odniesieniu do masy wziętej z silnika przy jednoczesnej próbie uruchomienia. Jeżeli jest ok (tzn napięcie nie powinno spaść ponirzej 10V) to wiadomo że zasilanie i masa na silniku jest ok. Dalej sprawdż 50-kę (tzn sterowanie rozrusznika) podłącz woltomierz do cienkiego przewodu dochodzącego do rozrusznika i sprawdź czy przy próbie uruchomienia będzie tam napięcie akumulatora. Jeżeli nie będzie , zacznij od stacyjki zacisk 50 powinno być tam napięcie w chwili uruchomienia rozrusznika. Na pewno jest jeszcze po drodze przekaźnik który steruje rozrusznikiem i np nie pozwala na rozruch przy włączonym D. Pstrykanie które słychać to wg. mnie normalne to elektromagnes blokujący biegałkę gdy wyłączona jest stacyjka. Gdybyś podał dokładnie model i rok autka może udało by się znaleźć konkrety. Sytuacja w którek autko kręci i nie zapala jest o wiele bardzie skomplikowana. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytani czy jest iskra i czy pompa podaje paliwo dopiero po ustaleniu tycz faktów można podjąć następne kroki w zależności od rodzaju sterowanie silnika. Więcej konkretów proszę!
  • #12
    kordel
    Level 25  
    Yahoo wrote:
    Przed chwilką go chciałem w/g instrukcji skasowac ale juz się nie dało nawet zakręcić rozrusznikiem.


    Do skasowania inspekcji nie potrzeba krecic rozrusznikiem.

    Czy Ty przypadkiem nie rozladowales akumulatora?
  • #13
    Yahoo
    Level 20  
    Witam ponownie

    Akumulator mam sprawny ladowany, poradziłem sobie z problemem krecenia rozrusznika (wyleciał cienki kabelek)
    Juz kreci sprzet.

    Co do iskry to nie ma
    Badałem cewkę- na cewce pokazuje z jednej strony 12V z groszem a na drugiej stronie około 6V
    jak wyciagne przewód z kopółki po przekręceniu rozrusznikiem w miejscu gdzie powinno byc wysokie nap. jest około 8V (sprawdzałem miernikiem)


    jak podłacze wszystko i wyciagne z kopułki przewód idący do swiecy i zakręce rozrusznikiem wtedy nie ma napiecia??

    Jak zbadać cewke ?

    Sprawdzałem napięcie na wtryskiwaczu - pojawia sie 12V (to chyba jest ok)


    Yahoo

    Dodano po 13 [minuty]:

    Witam ponownie
    Sprawdziłem- paliwo dochodzi do filtra i po filtrze tez jest
    Niestety iskry na Swiecach nie ma

    HELP MY

    Yahoo
  • #14
    Mad Max
    Level 23  
    Yahoo wrote:
    Witam ponownie

    Akumulator mam sprawny ladowany, poradziłem sobie z problemem krecenia rozrusznika (wyleciał cienki kabelek)
    Juz kreci sprzet.

    Co do iskry to nie ma
    Badałem cewkę- na cewce pokazuje z jednej strony 12V z groszem a na drugiej stronie około 6V
    jak wyciagne przewód z kopółki po przekręceniu rozrusznikiem w miejscu gdzie powinno byc wysokie nap. jest około 8V (sprawdzałem miernikiem)


    jak podłacze wszystko i wyciagne z kopułki przewód idący do swiecy i zakręce rozrusznikiem wtedy nie ma napiecia??

    Jak zbadać cewke ?

    Sprawdzałem napięcie na wtryskiwaczu - pojawia się 12V (to chyba jest ok)


    Yahoo

    Dodano po 13 [minuty]:

    Witam ponownie
    Sprawdziłem- paliwo dochodzi do filtra i po filtrze tez jest
    Niestety iskry na Swiecach nie ma

    HELP MY

    Yahoo

    Sprawdzić jaki to typ cewki, a następnie poszukać w necie danych, jakie oporności powinny mieć uzwojenia. A na marginesie to niezły sposób na rozrywkę, mierzyć wysokie napięcie...jakieś 20kV, i to minimum, potrafi wstrząsnąć...A u Ciebie tylko 8 volcików...Trochę mało...
  • #15
    miszagrom
    Level 21  
    Cewka miedzy zaciskami od 0,45 do 0,85.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 4 [minuty]:

    midzy zaciskiem minus a wysokim napięciem od 4000 do 15000 omów.Pozdrawiam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    mam dane wszystkich czujników tylko po angielsku.Pisz na mejla miszagrom(malpa)wp.pl.
  • #16
    TomLight
    Level 12  
    Może przypożądkowanie pinów na sterowniku Cię uratuje.
    W skrócie:

    pin 1 przy włączonej stacyjce mierząc do masy - napięcie akumulatora
    pin 1 przy kręceniu rozrusznikiem ok 9V
    trzeci punkt dotyczący zundspule (cewka wys.nap) możesz obejrze na oscyloskopie po uruchomieniu auta - polecam lekturę załącznika. Gdybyś miał problemy z niemieckim daj znać.
    Attachments: