Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia II Tour 1.6 LPG - Światła dzienne gasna przy max predk dmuchawy

bastek1080 12 Jun 2015 21:37 2298 8
  • #1
    bastek1080
    Level 9  
    Witam.
    W związku z tym, że moje auto nie zostało wyposażone w światła do jazdy dziennej, miesiąc temu zakupiłem w sklepie światła drl Magneti Marelli LPQ080. Problem polega na tym, że podczas odpalania silnika lampki błyskają na chwilę, gasną a następnie zaświecają się normalnie. Kolejny przypadek to gdy właczę dmuchawę na max prędkość światła gasną na sekunde i znowu świeca pełna mocą. Także podczas przełączania samochodu na gaz światła 2 razy mrugną i świecą pełna mocą. Samochód Skoda Octavia II Tour 2012r 1.6 MPI z LPG Landi Renzo Omegas. Światła prawidłowo podłączone, kabelek sterujący podpięty pod brązowy (grupa VAG) kabel zasilający światła postojowe.

    Proszę o poradę.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    miler80
    Level 34  
    Spadek napięcia na instalacji to powoduje.
  • #3
    zodiakmenda
    Level 21  
    Plusa po zapłonie podaj innego, w skodzie tam masz pełno miejsc skąd można wziąć.
  • #4
    bastek1080
    Level 9  
    Zasilanie idzie prosto z akumulatora. Tak jak zasilanie instalacji gazowej...
  • #5
    Ireneo
    Level 42  
    Napięcie ładowania zmierz i będziesz wiedział dlaczego tak się dzieje.
  • #6
    zodiakmenda
    Level 21  
    Skoro prosto z akumulatora to poprostu wzbudzenie wewnętrzne ledów załącza się po odpaleniu gdy napięcie jest ok 14V nie ma ładowania to nie będą działać.
  • #8
    bastek1080
    Level 9  
    Czyli gdzie + a gdzie - podłaczyć? kabelek sterujący pod postojówki jest podpięty. a + i - pod akumulator... Światła świecą, gasną jak włacze postojówki jedynie krótko błyskaja jak odpalam silnik, na sekundę gasną i normalnie świecą. po właczeniu dmuchawy na max na sekunde gasną...
  • #9
    Benjamin
    Level 11  
    Założyłem w ubiegłym tygodniu ten sam zestaw świateł dziennych do dokładnie tego samego modelu samochodu, z tym że instalacja LPG jest Stag 4. Działają prawidłowo, aczkolwiek mam też kilka zastrzeżeń do tego produktu Magneti Marelli, o czym przy innej okazji.

    bastek1080 wrote:
    Witam.
    W związku z tym, że moje auto nie zostało wyposażone w światła do jazdy dziennej, miesiąc temu zakupiłem w sklepie światła drl Magneti Marelli LPQ080. Problem polega na tym, że podczas odpalania silnika lampki błyskają na chwilę, gasną a następnie zaświecają się normalnie.


    Jest to typowe zachowanie tych świateł związane z nagłym obniżeniem się napięcia podczas rozruchu i reakcją zastosowanego sterownika na takie zdarzenie. Niestety TTTM.


    bastek1080 wrote:
    Kolejny przypadek to gdy właczę dmuchawę na max prędkość światła gasną na sekunde i znowu świeca pełna mocą.
    Także podczas przełączania samochodu na gaz światła 2 razy mrugną i świecą pełna mocą. Samochód Skoda Octavia II Tour 2012r 1.6 MPI z LPG Landi Renzo Omegas.


    Nic takiego nie występuje w przypadku mojego samochodu. Podobnie nie ma żadnego przygasania DRL po włączeniu dmuchawy na 4 bieg.

    bastek1080 wrote:
    Światła prawidłowo podłączone, kabelek sterujący podpięty pod brązowy (grupa VAG) kabel zasilający światła postojowe.

    Proszę o poradę.


    Jeżeli mowa o Octavii 2, to nieprawidłowo podłączyłeś przewód sterujący (niebieski) modułu świateł dziennych. Sprawdź obecność +12V na przewodach dochodzących do oprawki żarówki przedniego światła pozycyjnego. +12V jest na przewodzie fioletowo-żółtym.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Sprawa prosta led niewłaściwie sterowane.
    Powinny być sterowane napięciem +15 i napięciem 58 czyli postojówki.


    Mylisz ze sobą pojęcia "zasilanie" i "sterowanie". Przypuszczam, że masz na myśli zacisk 15, a nie napięcie +15[V]. To nie do końca prawda, że przewód zasilający moduł ma być podłączony do 15. Polecam lekturę instrukcji montażu dołączonej przez producenta.