Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki miejski samochód z małym spalaniem lpg do 15 tys zł

gbhkk 13 Cze 2015 18:24 5706 37
  • #1 13 Cze 2015 18:24
    gbhkk
    Poziom 6  

    Witam, koledzy potrzebuję waszej pomocy bo ja sam nie mogę się zdecydować na samochód model . Potrzebuje samochodu typowo do miasta który będzie ekonomiczny i koszty naprawy będą na średnim poziomie. Pieniążki jakie mogę przeznaczyć to max. 15 tys na sam samochód.

    0 29
  • #2 13 Cze 2015 18:49
    alien90fr
    Poziom 25  

    Ja kupiłem niedawno Citroën c2 z silnikiem 1.4hdi fajne małe autko do miasta pali mało ok 4l w mieście zresztą zależy od stylu jazdy. Na pełnym zbiorniku za 200zł zrobiłem ok. 800km w trybie mieszanym czyli miasto trasy. Pozdrawiam :-)

    -1
  • #3 13 Cze 2015 19:06
    gbhkk
    Poziom 6  

    Przepraszam ale zapomniałem dodać że samochód ma być 5 osobowy i spalanie max do 8-9l lpg:) ale dziękuję za odpowiedź.

    1
  • #4 14 Cze 2015 09:32
    psooya
    Poziom 36  

    Ja mam yarisa w lpg z tym, że padła mi glowica ale wydaje mi się, że problem rozwiazalem. Ogolnie ciężko go zagazowac ale jak ktos chce to się da. Spala 8.5 do 9l lpg w miescie w trasie różnie, jak ecodriving to 6.8l lpg jak sandal to tyle co w mieście. Ogólnie mało sie psuje ale jak się zepsuje to części niestety nie są w cenie tych do fiata ale też i ich jakosc jest inna. Nastepne yarisy 2 podobno lepiej lykaja lpg, jeszcze takiego nie robiłem wiec nie wiem.

    0
  • #5 14 Cze 2015 15:53
    gbhkk
    Poziom 6  

    Witam koledzy zawęziłem poszukiwanie samochodu do trzech modeli a mianowicie:
    Ford Focus mk2
    VW Golf V
    Opel Astra 3
    Wszystkie wymienione samochody mają być w nadwoziu hatchback , oraz z pojemnością silnika w przedziale 1.6-1.8 L w Pb.

    Jakie średnie miejskie spalanie lpg przy spokojnej jeździe będą miały te silniki?

    0
  • #6 14 Cze 2015 16:16
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 14 Cze 2015 19:15
    borys1987
    Poziom 9  

    Polecam Renault Clio z silnikiem 1.4 ewentualnie 1.6 palą około 9-1,5 l/100

    0
  • #8 14 Cze 2015 20:06
    gbhkk
    Poziom 6  

    Myślałem nad Clio ale jest dla mnie za małe. Ja po mieście jeżdżę spokojnie nie przekraczam 2500 tys obr. więc myślę że w 10l lpg się zmieszczę.
    Co wy o tym sądzicie?

    0
  • #9 14 Cze 2015 21:23
    psooya
    Poziom 36  

    Nie ma czegos takiego jak spokojna jazda po mieście, ruszasz stajesz co minute, kwitniesz w korkach po prostu się nie da jechać spokojnie. Nawet jak ruszasz bez gazu to palić będzie jak smok. Różnica jest tylko w tym że miasto miastu nie równe. Ja jeździłem po miescie mega eco i to nic nie dało przy takich korkach jakie mam.

    1
  • #10 14 Cze 2015 21:46
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Pojemność silnika 1.6-1.8, 4-5 osób, jazda miejska i 10 litrów LPG nijak nie da się połączyć inaczej, niż w opowieściach biesiadno-giełdowych. To jest rozwiązanie problemu - jak spytają, mów że pali 10 gazu w mieście.

    2
  • #11 14 Cze 2015 22:03
    zed71
    Poziom 22  

    jak ma być z lpg to .... masz tylko golfa 1,6 i opla III 1,6. silniki 1,4 w tych modelach są za słabe. ale odpowiedź jest jedna- kup w najlepszym stanie technicznym
    focus odpada bo nie toleruje lpg

    0
  • #12 14 Cze 2015 22:17
    psooya
    Poziom 36  

    Co ty masz slabego w 1.4? Ja ma 1.0 w gazie w yarisie i mikrze i wypas.

    0
  • #13 14 Cze 2015 22:31
    borys1987
    Poziom 9  

    Miałem Lagune 1 1.8 benzynke jeździłem po mieście i spalanie wychodziło 9,5 l na 100 km

    0
  • #14 14 Cze 2015 22:55
    wichurewicz
    Poziom 24  

    psooya napisał:
    Co ty masz slabego w 1.4? Ja ma 1.0 w gazie w yarisie i mikrze i wypas.

    Yaris i Micra są dużo lżejsze niż Golf albo Astra.

    0
  • #15 14 Cze 2015 23:35
    kwok
    Poziom 39  

    gbhkk napisał:
    Przepraszam ale zapomniałem dodać że samochód ma być 5 osobowy i spalanie max do 8-9l lpg:) ale dziękuję za odpowiedź.
    i w tym momencie jakieś małe 1.4 do miasta odpada. Na 5 osób w miarę komfortowe auto będzie ważyło jakieś 1200kg + 5 osób to następne 400kg. Czymś to trzeba rozpędzić a w mieście dość energicznie, mały silnik ma za słaby "dół" żeby szybko się do ruchu włączyć, no chyba że ruszać z 3tys obr i ciągnąć na jedynce do 5-ciu - sprzęgło szybko wyzionie ducha a o spalaniu już nie warto mówić.

    gbhkk twoje typy aut ważą ponad tonę i z małymi silnikami po mieście spalą ze 12-14l gazu, tym bardziej że nie depczesz powyżej 2500obr - jeśli nie kręcisz wysoko silnika to musi to być duży silnik bo ma mocniejszy dół co przekłada się na mniejsze spalanie i lepsze przyspieszenie więc celuj w jakieś 1.8 - 2.0l. Borys zwrócił uwagę na Renault - podobno mają mocne silniki w stosunku do pojemności - może warto w tym kierunku poszukać?

    1
  • #16 14 Cze 2015 23:54
    psooya
    Poziom 36  

    A i tak będzie palił jak smok w miejskim korku. Robiłem lpg w Megane to spoko, Scenic też lux, Thalia 1.2 to albo parszywa była albo z lpg pyta mimo iż fabryczny STAG tam był. Pewnie na innych garach by to opędził. Megane miało 130 KM, dobrze to szło ale silnik był mega zużyty, panewkowany itp itd, w końcu była wymiana.

    0
  • #17 15 Cze 2015 11:41
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Honda Jazz pojemna i bardzo zwinna.Jak poszukasz kupisz z lpg 2007r. Te które wpisałeś 10-13l/100 w mieście lpg wezmą.

    0
  • #18 15 Cze 2015 16:16
    gbhkk
    Poziom 6  

    Koledzy to już całkiem się zawiodłem myślałem ze silnik 1.6 w lpg nie spali więcej niż 10. Więc do miasta jedynie silniki o bardzo małej pojemności typu 1000 cm3 aby mało paliły?

    0
  • #19 15 Cze 2015 16:32
    _KNK_
    Poziom 5  

    Jeżeli chcesz jeździć po mieście i przewidujesz pasażerów to ja bym celował w coś tak jak pisał "kwok" 1.8, lub 2.0... To musi mieć moc żeby ruszyć szybko ciężką budę z miejsca. Co innego jak chciałbyś jeździć sam... Wtedy bez wątpienia 1.0, do 1.4 i będzie palił malutko. A tak swoją drogą to nie lepiej kupić diesla???

    0
  • #20 15 Cze 2015 17:18
    kwok
    Poziom 39  

    gbhkk napisał:
    Koledzy to już całkiem się zawiodłem myślałem ze silnik 1.6 w lpg nie spali więcej niż 10. Więc do miasta jedynie silniki o bardzo małej pojemności typu 1000 cm3 aby mało paliły?

    Tu nie o silnik chodzi a o stosunek budy do silnika. Wyjaśnię: dwa takie same auta, jeden 1.4l a drugi 2.0. ten z małym silnikiem w mieście zeżre więcej niż ten z dużym, natomiast w trasie będzie odwrotnie. Zależy ci na używaniu auta w mieście więc jeśli nie chcesz być zawalidrogą to auto musi mieć kopa i tu bardziej efektywne są silniki większe mniej wyżyłowane z racji większego momentu obrotowego na niskich obrotach, moc nie jest tak potrzebna bo ona decyduje o prędkości max pojazdu a przyspieszenie jest generowane przez moment obrotowy.

    Co do diesla (moje zdanie):
    1. lepiej 12l gazu za 27zł niż 6l ropki za 30 (te 6l zwykle jest deklarowane przez właściciela do sprzedaży auta, potem okazuje się że HDI, TDCI itp palił 8 a zimą to ponad 9 potrafił zjeść, a 6 to palił na trasie z tempomatem na 90km/h a przy 70 to nawet 5,5l hehehehe tylko co to za jazda...)
    2. w razie grubszej awarii taniej naprawić benzynowy (ceny części ukł wtrysku) niż np HDI
    3. odpadają problemy filtrów cząstek, nie szanowanych turbin itp
    4. dwumasy, napinacze paska osprzętu, koła alternatora ze sprzęgłem itd - tego w dużej niezbyt mocno wysilonej benzynie nie ma więc nie ma się co psuć.
    Można jeszcze więcej wyliczać w zależności od auta - jedno wiadomo na pewno: jeśli ktoś nie chce lpg to wtedy diesel bo sporo mniej paliwa spali.

    0
  • #21 15 Cze 2015 18:09
    wichurewicz
    Poziom 24  

    12 litrów gazu to około 6 litrów benzyny jeśli porównywać koszty, Seicento w mieście mi potrafiło spalić 6-7, w zimie nawet 8. Nie wiem skąd ta obsesja na punkcie akurat 10 litrów.

    0
  • #22 15 Cze 2015 18:22
    kwok
    Poziom 39  

    wichurewicz napisał:
    Nie wiem skąd ta obsesja na punkcie akurat 10 litrów.

    Bo kolega potrzebuje trochę większe a zatem i cięższe auto dla 5-ciu, jak się domyślam dorosłych osób, a takie już tą dychę spokojnie spali.

    0
  • #23 15 Cze 2015 19:34
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Ale on chce koniecznie do 10 litrów, co przy reszcie założeń jest raczej niemożliwe.

    0
  • #24 15 Cze 2015 19:54
    gbhkk
    Poziom 6  

    Koledzy podałem te 10l dlatego bo szukam samochodu w miarę ekonomicznego bo powyżej 10 to pali m.in bmw 46 mojego znajomego w mieście 12-13 lpg a bmw raczej nie jest ekonomiczne.
    Diesel całkowicie odpada ze względu na wtryski i dwumas. To co możecie mi polecić do miasta aby tej magicznej granicy 10l nie przekroczyć.
    Samochodem często będą jeździły 3 dorosłe osoby plus jakieś tam torby czyli załóżmy te 300kg + masa auta.

    0
  • #25 15 Cze 2015 20:12
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Nic nie możemy, albo 10 litrów LPG (Fiat Panda albo Matiz), albo 3 dorosłe osoby plus bagaż.

    0
  • #26 15 Cze 2015 20:14
    nioop

    Specjalista AGD

    gbhkk napisał:
    Koledzy podałem te 10l dlatego bo szukam samochodu w miarę ekonomicznego bo powyżej 10 to pali m.in bmw 46 mojego znajomego w mieście 12-13 lpg a bmw raczej nie jest ekonomiczne.


    To są właśnie stereotypu - BMW ma dużo palić i być drogie w utrzymaniu..

    Ktoś tutaj wspomniał ze zagazował 1.0 w Toyocie.. Nie wierzę, że jest w stanie poniżej 15 litrów LPG spalić.. A jeżeli jest to proszę wyregulować instalację.

    Optymalnie do miasta z LPG i jazdą na "pełnym pokładzie" optymalne minimum to silnik 1.8 , choć osobiście nie uważam by taki 3.0+LPG spalił wiele więcej w mieście niż 1.8.

    Konkretnego modelu Ci nie podpowiem, bo to już jest rzecz gustu, każdy chwali swoje auto i będzie twierdził ze jest najlepsze.. Tylko po prostu nie pchaj się w małe silniki.

    0
  • #27 15 Cze 2015 20:33
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Miałem E38 4.0 V8 i w mieście 14 LPG bez buta. :)

    0
  • #28 15 Cze 2015 20:50
    wichurewicz
    Poziom 24  

    nioop napisał:
    Ktoś tutaj wspomniał ze zagazował 1.0 w Toyocie.. Nie wierzę, że jest w stanie poniżej 15 litrów LPG spalić.. A jeżeli jest to proszę wyregulować instalację.

    1.0 w Aygo pali jakieś 5-6 litrów benzyny, więc raczej nikt tego nie gazuje bo po co?

    0
  • #29 15 Cze 2015 22:11
    nioop

    Specjalista AGD

    wichurewicz napisał:
    1.0 w Aygo pali jakieś 5-6 litrów benzyny, więc raczej nikt tego nie gazuje bo po co?


    Też tego nie rozumiem, jestem przeciwnikiem "gazowania", takich silników, jednak na rynku jest mnóstwo 0.8-1.2 silników z LPG a jak wspomniałem z doświadczenia wiem, że dobrze ustawiona instalacja w tak małych silnikach pali o wiele więcej w mieście niż przykładowo dwa razy większa jednostka w tym samym samochodzie..

    Dla przykładu, który mój znajomy miał..
    Dwa golfy II, jeden z 1.3, drugi 1.6 (albo 1.8, już dokładnie nie pamiętam)
    Oba samochody miały w jednym tygodniu zakładane instalacje, były to samochody służbowe, u jednego gazownika..
    Efektem było spalanie mniejszej jednostki 14 litrów w mieście a w większej 8 litrów..
    Uprzedzając - Był to fanatyk tych że Golfów, oba były niemal w idealnym stanie technicznym a jednostka 1.3 była po kapitalnym remoncie..

    0
  • #30 15 Cze 2015 23:26
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    nioop napisał:
    Efektem było spalanie mniejszej jednostki 14 litrów w mieście a w większej 8 litrów..

    Chyba troche koloryzujesz, choć teoria słuszna... 1,6 , czy 1,8 w miescie z LPG na mikserze musiał spalic 9-10 litrów wzwyż, 1,8 ok 11l. Jak był "udrutowany" to nie jechał, a i tak sporo palił i zaraz zawory wypalone.
    1,3 tez mógł tyle spalic i to jest prawdopodobne. Benzyny to 4-biegowe "cóś" paliło 7-8 l w jeździe mieszanej.
    Do miasta kup auto z silnikiem 1,4-1,6 ( "nadającym " sie do LPG) ok 100-120KM i zagazuj. Nie koniecznie z listy , aut , które podałeś. Za golfa przepłacasz , marne silniki benzynowe, astra tez ma liche "grzechoteki", ford podobno nie zalecany do gazu, ale dużo jeździ bez problemów, ale focus , czy golf w 1,6 pali tyle samo co cięższy i wiekszy avensis I z silnikiem 1,8.
    Stawiałbym na renault megne, scenic , ,4- 1,6 16V, suzuki swift 1,3; 1,5:1,6 VVT itp.
    Ogólnie nie rozumiem lichwienia na paliwie jeden , czy dwa litry wiecej, jak zakładam, że jeżdże na LPG. Zdecydowanie wybrałbym auto min. klasy średniej z silnikiem 1,6-2,0 o mocy 120-140 KM. Po miescie moc tez się liczy, bezpieczne wyprzedzanie, natychmiastowe właczenie sie do ruchu bez zajeżdzania drogi, zmiana pasa z "wcisnięciem" sie miedzy inne auta- to własnie zapewnia mocniejszy silnik w mieście. Sprawna jazda słabawym "pseudo ekonomicznym" autem klasy kompakt wcale nie jest łatwa ani ekonomiczna, wiec jak ma kosztować, to ( w razie czego) niech sie chociaż "odpycha" jak należy.
    Mam starawe auto , ale sporego vana 1600kg z silnikiem 2,0 136KM na LPG i w mieście nigdy nie spalił więcej niz 14L LPG na klimie, (typowo ok 12), a ta naprawde chłodzi, nie jak w golfach , czy astrach. W ostatni weekend wyjazd w 5 osób 550 km , dynamiczna jazda ( inaczej nie umiem :D )upał 30stC ( w aucie o kubaturze kilku m3 22 stC) spalanie na rożnych drogach wraz z miastami ponizej 11 L LPG, czyli 20 zł/100km= 4,2 l diesla ( nieosiagalne nawet dla najmniejszych aut w jedna osobę). W golfie z tym samym spalaniem bym sie umęczył jako kierowca, a nie mowiąc o pasażerach, którzy by sie ściskali jak sardynki, a tu siedzieli na wygodnych kapitańskich fotelach z podłokietnikami.
    A i tak ludzie( mądrzy inaczej) kupują droższe, i gorsze golfy za wieksze pieniadze... :idea:

    0